Periodizace dějin

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 13.27 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 12. 2024
Sdílet:

Pro koho: šestá třída, první ročník osmiletého gymnázia

Styl práce: ve skupinách

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ

 

Výukový materiál je vytvořen pro účely skupinové práce. Jeho cílem je, aby žáci poznali, do jakých etap je naše historie rozdělena a jak se za tu dobu vyvíjelo lidské poznání a kultura. Závěrečná časová osa má žákům dopomoci k uvědomění si, jak dlouhá je historie člověka a jak nepatrnou část z toho zabírají naše dějiny jako takové.

 

Doporučení pro pedagoga

Všechny strany vytisknout pro každou skupinu, nejlépe zalaminovat, rozstříhat.

Každá skupina obdrží rozstříhané obrázky ze stran 5-6. Jejich úkolem bude se pokusit je roztřídit do 5 skupin. Na každém obrázku je schováno písmeno. Obrázky po roztřídění dají dohromady slova: PRAVĚK, STAROVĚK, SŘEDOVĚK, NOVOVĚK, NEJNOVĚJŠÍ DĚJINY.

Časová osa: vytisknout podle počtu skupin, rozstříhat. Žáci mají za úkol k časové ose vyskládat všechny obdélníky s nápisy.

Po vyskládání by měli dospět k názoru, že pravěk skutečně zabíral nejdelší část naší historie. Tenhle poznatek může podat stimul k dalším úvahám.

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

524964
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: 6., 7., 8. a 9. třída Styl práce: samostatná, společná kontrola Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý
30.00 Kč
587071
Dějepis
6., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: šestá třída, první ročník osmiletého gymnázia Styl práce: samostatná nebo ve dvojicích Typ materiálu
45.00 Kč
121130
Dějepis
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Celoroční tematická hra
Pro koho: druhý stupeň (7., 8. a 9. ročník) Styl práce: ve dvojicích, skupinách nebo samostudium Typ materiálu
60.00 Kč
450196
Dějepis
7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: 7. ročník Styl práce: samostatná práce s následnou skupinovou kontrolou Typ materiálu: vzdělávací materiál pro
25.00 Kč
Periodizace dějin Periodizace dějin
Pro koho: šestá třída, první ročník osmiletého gymnáziaStyl práce: ve skupináchTyp materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ Výukový materiál je vytvořen pro účely skupinové práce. Jeho cílem je, aby žáci poznali, do jakých etap je naše historie rozdělena a jak se za tu dobu vyvíjelo lidské poznání a kultura. Závěrečná časová osa má žákům dopomoci k uvědomění si, jak dlouhá je historie člověka a jak nepatrnou část z toho zabírají naše dějiny jako takové. Doporučení pro pedagogaVšechny strany vytisknout pro každou skupinu, nejlépe zalaminovat, rozstříhat.Každá skupina obdrží rozstříhané obrázky ze stran 5-6. Jejich úkolem bude se pokusit je roztřídit do 5 skupin. Na každém obrázku je schováno písmeno. Obrázky po roztřídění dají dohromady slova: PRAVĚK, STAROVĚK, SŘEDOVĚK, NOVOVĚK, NEJNOVĚJŠÍ DĚJINY.Časová osa: vytisknout podle počtu skupin, rozstříhat. Žáci mají za úkol k časové ose vyskládat všechny obdélníky s nápisy.Po vyskládání by měli dospět k názoru, že pravěk skutečně zabíral nejdelší část naší historie. Tenhle poznatek může podat stimul k dalším úvahám.
UUCZ-604050
Dějepis>Ostatní>6.>ZŠ – 2. STUPEŇ
33.00