Pro koho: sedmá třída
Styl práce: práce ve dvojicích/trojicích, skupinová práce
Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ
Výukový materiál se skládá z pracovního listu určeného pro zapsání odpovědí a 13 stanovišť.
Žáci jsou rozděleni do dvojic či trojic, které prochází jednotlivá stanoviště. Stanoviště mají informační charakter. Na každém se nachází otázka vztahující se buď k informacím získaným na stanovišti nebo je položena za účelem zamyšlení se.
Žáci musí projít všechna stanoviště, nezáleží však na pořadí. Jedno stanovitě v materiálu ponecháno volné pro případ doplnění vlastního tématu pedagogem.
Poté utvoří skupiny po 4-6 lidech, ve kterých konzultují své odpovědi. Následuje diskuze celé třídy.
Na závěr žáci tvoří živé obrazy. Jedná se o metodu, při které skupina žáků obdrží jisté téma (kartičky s tématy součástí) a na tohle téma mají za úkol vytvořit živý obraz. Jako by někdo danou scénu měl namalovat, ale místo na plátně je daná scéna ztvárněna žáky, kteří se nehýbají. Žáci mohou ztvárňovat jak osoby, tak zvířata, nástroje, věci. Je zcela na nich, jak se s daným tématem vypořádají. Žáci mají za úkol si živý obraz promyslet a nacvičit. Poté skupiny postupně živé obrazy předvádí, zbylé skupiny mají za úkol hádat, co se na scéně asi děje.