Úvod do středověku

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 5.82 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
5. 9. 2024
Sdílet:

Pro koho: sedmá třída

Styl práce: práce ve dvojicích/trojicích, skupinová práce

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ

 

Výukový materiál se skládá z pracovního listu určeného pro zapsání odpovědí a 13 stanovišť.

 

Žáci jsou rozděleni do dvojic či trojic, které prochází jednotlivá stanoviště. Stanoviště mají informační charakter. Na každém se nachází otázka vztahující se buď k informacím získaným na stanovišti nebo je položena za účelem zamyšlení se.

Žáci musí projít všechna stanoviště, nezáleží však na pořadí. Jedno stanovitě v materiálu ponecháno volné pro případ doplnění vlastního tématu pedagogem.

 

Poté utvoří skupiny po 4-6 lidech, ve kterých konzultují své odpovědi. Následuje diskuze celé třídy.

 

Na závěr žáci tvoří živé obrazy. Jedná se o metodu, při které skupina žáků obdrží jisté téma (kartičky s tématy součástí) a na tohle téma mají za úkol vytvořit živý obraz. Jako by někdo danou scénu měl namalovat, ale místo na plátně je daná scéna ztvárněna žáky, kteří se nehýbají. Žáci mohou ztvárňovat jak osoby, tak zvířata, nástroje, věci. Je zcela na nich, jak se s daným tématem vypořádají. Žáci mají za úkol si živý obraz promyslet a nacvičit. Poté skupiny postupně živé obrazy předvádí, zbylé skupiny mají za úkol hádat, co se na scéně asi děje.

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

640886
Dějepis
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: osmá třída Styl práce: samostatná práce, skupinová práce, dramatizace Typ materiálu: vzdělávací materiál pro
40.00 Kč
606263
Dějepis
6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: šestá třída, první ročník osmiletého gymnázia Styl práce: skupinová práce Typ materiálu: vzdělávací materiál
35.00 Kč
443826
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Písničky, básničky
Typ materiálu: vzdělávací materiál pro první a druhý stupeň ZŠ Materiál rozvíjí kompetence: kompetence k řešení problémů
37.00 Kč
121130
Dějepis
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Celoroční tematická hra
Pro koho: druhý stupeň (7., 8. a 9. ročník) Styl práce: ve dvojicích, skupinách nebo samostudium Typ materiálu
60.00 Kč
Úvod do středověku Úvod do středověku
Pro koho: sedmá třídaStyl práce: práce ve dvojicích/trojicích, skupinová práceTyp materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ Výukový materiál se skládá z pracovního listu určeného pro zapsání odpovědí a 13 stanovišť. Žáci jsou rozděleni do dvojic či trojic, které prochází jednotlivá stanoviště. Stanoviště mají informační charakter. Na každém se nachází otázka vztahující se buď k informacím získaným na stanovišti nebo je položena za účelem zamyšlení se.Žáci musí projít všechna stanoviště, nezáleží však na pořadí. Jedno stanovitě v materiálu ponecháno volné pro případ doplnění vlastního tématu pedagogem. Poté utvoří skupiny po 4-6 lidech, ve kterých konzultují své odpovědi. Následuje diskuze celé třídy. Na závěr žáci tvoří živé obrazy. Jedná se o metodu, při které skupina žáků obdrží jisté téma (kartičky s tématy součástí) a na tohle téma mají za úkol vytvořit živý obraz. Jako by někdo danou scénu měl namalovat, ale místo na plátně je daná scéna ztvárněna žáky, kteří se nehýbají. Žáci mohou ztvárňovat jak osoby, tak zvířata, nástroje, věci. Je zcela na nich, jak se s daným tématem vypořádají. Žáci mají za úkol si živý obraz promyslet a nacvičit. Poté skupiny postupně živé obrazy předvádí, zbylé skupiny mají za úkol hádat, co se na scéně asi děje.
UUCZ-623247
Dějepis>Pracovní listy>7.>ZŠ – 2. STUPEŇ
38.00