Úvod do dějepisu

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
18
Velikost: 21.54 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
3. 6. 2024
Sdílet:

Pro koho: šestá třída, první ročník osmiletého gymnázia

Styl práce: samostatná nebo ve dvojicích

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ

 

Výukový materiál je koncipován jako hra, ve které se z žáků stanou historici badatelé. Žáci obdrží badatelské listy, do nichž budou v průběhu bádání zapisovat zjištěné údaje. Každý z žáků (případně dvojice) nalezne svůj předmět, který bude dále zkoumat (Věstonická Venuše, socha Davida, zámek Lednice, norimberské zákony, Poslední večeře). Cesta k poznání a identifikaci předmětu se nachází na čtyřech zastaveních (stanovištích). Úkoly a informace na nich získané si žáci zapisují do svých badatelských listů.

Stanoviště: Prameny, Uložiště, Samotné nálezy, Časová osa

Doporučení pro pedagoga

BADATELSKÝ LIST (str. 2-4): vytisknout pro každého žáka (dvojici), lze oboustranně

STANOVIŠTĚ (str. 5-9): vytisknout, zalaminovat (str. 7-8 rozstříhat), doporučuji mít na každém stanovišti více výtisků, aby mohlo pracovat více žáků/dvojic současně

ŘEŠENÍ (str. 15-18): vytisknout, zalaminovat, na každé stanoviště jeden výtisk pro samokontrolu, otočit potiskem dolů

NÁLEZY (str. 10-14): na každém listu jeden nález vícekrát pro rychlejší a úspornější tisk, vytisknout tak, aby vyšel na každého žáka/dvojici jeden nález, rozstříhat jako puzzle, dát všechny dílky na jednu velkou hromadu, žáci musí nález najít, složit, vlepit do badatelského listu

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

443819
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Písničky, básničky
Pro koho: 4., 5., 6., 7., 8., 9. třída čtenářská gramotnost čtení s porozuměním recitace autorská báseň pracovní list s
0.00 Kč
468655
Dějepis
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pro koho: 7. ročník (a výše) Styl práce: samostatná práce, skupinová práce Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý
45.00 Kč
606263
Dějepis
6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: šestá třída, první ročník osmiletého gymnázia Styl práce: skupinová práce Typ materiálu: vzdělávací materiál
35.00 Kč
513143
Dějepis
7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: 7. třída Styl práce: samostatná nebo ve skupinách Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ
40.00 Kč
Úvod do dějepisu Úvod do dějepisu
Pro koho: šestá třída, první ročník osmiletého gymnázia Styl práce: samostatná nebo ve dvojicích Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ   Výukový materiál je koncipován jako hra, ve které se z žáků stanou historici badatelé. Žáci obdrží badatelské listy, do nichž budou v průběhu bádání zapisovat zjištěné údaje. Každý z žáků (případně dvojice) nalezne svůj předmět, který bude dále zkoumat (Věstonická Venuše, socha Davida, zámek Lednice, norimberské zákony, Poslední večeře). Cesta k poznání a identifikaci předmětu se nachází na čtyřech zastaveních (stanovištích). Úkoly a informace na nich získané si žáci zapisují do svých badatelských listů. Stanoviště: Prameny, Uložiště, Samotné nálezy, Časová osa Doporučení pro pedagoga BADATELSKÝ LIST (str. 2-4): vytisknout pro každého žáka (dvojici), lze oboustranně STANOVIŠTĚ (str. 5-9): vytisknout, zalaminovat (str. 7-8 rozstříhat), doporučuji mít na každém stanovišti více výtisků, aby mohlo pracovat více žáků/dvojic současně ŘEŠENÍ (str. 15-18): vytisknout, zalaminovat, na každé stanoviště jeden výtisk pro samokontrolu, otočit potiskem dolů NÁLEZY (str. 10-14): na každém listu jeden nález vícekrát pro rychlejší a úspornější tisk, vytisknout tak, aby vyšel na každého žáka/dvojici jeden nález, rozstříhat jako puzzle, dát všechny dílky na jednu velkou hromadu, žáci musí nález najít, složit, vlepit do badatelského listu
UUCZ-587071
Dějepis>Pracovní listy>6.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
42.00