Pro koho: šestá třída, první ročník osmiletého gymnázia
Styl práce: samostatná nebo ve dvojicích
Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ
Výukový materiál je koncipován jako hra, ve které se z žáků stanou historici badatelé. Žáci obdrží badatelské listy, do nichž budou v průběhu bádání zapisovat zjištěné údaje. Každý z žáků (případně dvojice) nalezne svůj předmět, který bude dále zkoumat (Věstonická Venuše, socha Davida, zámek Lednice, norimberské zákony, Poslední večeře). Cesta k poznání a identifikaci předmětu se nachází na čtyřech zastaveních (stanovištích). Úkoly a informace na nich získané si žáci zapisují do svých badatelských listů.
Stanoviště: Prameny, Uložiště, Samotné nálezy, Časová osa
Doporučení pro pedagoga
BADATELSKÝ LIST (str. 2-4): vytisknout pro každého žáka (dvojici), lze oboustranně
STANOVIŠTĚ (str. 5-9): vytisknout, zalaminovat (str. 7-8 rozstříhat), doporučuji mít na každém stanovišti více výtisků, aby mohlo pracovat více žáků/dvojic současně
ŘEŠENÍ (str. 15-18): vytisknout, zalaminovat, na každé stanoviště jeden výtisk pro samokontrolu, otočit potiskem dolů
NÁLEZY (str. 10-14): na každém listu jeden nález vícekrát pro rychlejší a úspornější tisk, vytisknout tak, aby vyšel na každého žáka/dvojici jeden nález, rozstříhat jako puzzle, dát všechny dílky na jednu velkou hromadu, žáci musí nález najít, složit, vlepit do badatelského listu