Pracovní list je určen pro druhý stupeň základní školy (6. ročník). Zaměřuje se na prameny. Žáci se učí vyhledávat informace a vyhodnocovat je. Látka je vysvětlena na současnosti a je úvodem k práci s hmotnými a písemnými prameny.
Součástí materiálu je:
1) metodický postup
2) pracovní list - hmotné prameny
3) pracovní list - písemné prameny
4) hmotné prameny - kufry
5) řešení
Využití materiálu:
1) Soubor obsahuje tři pracovní listy, s nimiž lze pracovat ve třech oddělených hodinách, případně je možné je podle potřeby kombinovat.
2) První pracovní list je zaměřen na hmotné prameny. Žáci na základě předmětů vyvozují informace o majiteli. Kroužkují pravda/lež. Vyvozují název.
3) Druhý pracovní list je zaměřen na písemné prameny. Žáci vyhledávají informace a porovnávají informace z hmotných a písemných pramenů.
4) Kufříky s hmotnými prameny. Vyučující promítne/vytiskne kufříky a žáci mají za úkol zjistit, jaké historické osobnosti kufřík asi patří.
Upozornění: Pracovní list je úvodem k práci s prameny, nezabývá se historickými prameny, ale je velmi dobře využitelný v hodinách dějepisu.