Charakteristika - osobní předměty

Kategorie:
Počet stran:
17
Velikost: 843.06 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petra Svobodová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
13. 12. 2025
Sdílet:

Co vše se dá o člověku zjistit z nákupního košíku nebo třeba z kufru? Uvidíte!

Materiál obsahuje pracovní listy do hodin slohové výchovy.

1) Sada

Předměty plné charakteristik

tričko

ponožky

kufr

vánoční ozdoba

vánoční strom

hrnek

mobil

dort

pohled

nákupní košík

 

Dále obsahuje:

  • Vyplněné pracovní listy na ukázku nejen pro žáky, ale i pro učitele.
  • Kartičky s literárními postavami, spisovateli a s povoláními, které mohou sloužit jako inspirace pro vyplňování pracovních listů.

Návod na aktivitu:

1) Žáci vyplní pracovní listy.

2) Příprava hádankové galerie

Žáci pracovní list přehnou podle přerušované čáry, aby nebylo vidět jméno postavy, pouze samotný předmět.

Pracovní listy se vystaví na přední lavici/ tabuli...

Ke každému vystavenému předmětu učitel položí papírek, na který budou žáci psát své odhady, komu patří.

Po určené době se pracovní listy rozloží a společně se vyhodnotí:

  • komu předmět skutečně patřil
  • zda motivy odpovídají
  • které symboly byly nejvýraznější / nejjasnější
  • jak se lišila pojetí téže postavy

Následuje krátká reflexe, ve které žáci mohou vysvětlit své volby nebo porovnat své charakteristiky s ostatními.

3) Co materiál rozvíjí?

1) Kritické myšlení a práce s textem

Žáci převádějí textové informace do moderního komunikačního prostředí.

2) Kreativní psaní

3) Porozumění charakteru

4) Variabilita řešení

Aktivita žákům ukazuje, že jedna postava může být vnímána velmi rozdílně, a přesto všechny její interpretace mohou dávat smysl.

5) Rozvoj kreativity

Každý žák přichází s vlastním vizuálním ztvárněním, jedna postava může být přesně vystižena i výrazně odlišnými návrhy.

6) Rozvoj interpretace a argumentace

Odůvodnění v dolní části listu vede žáky k tomu, aby své volby uměli obhájit.

Další produkty od autora Petra Svobodová

412208
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál zaměření na definování a rozeznání fake news a spolehlivých zdrojů zpráv/ informací. Vhodné pro 2. stupeň ZŠ
40.00 Kč
412204
Český jazyk - čtení
4., 5., 6.
Pracovní listy
Materiál pro rozvoj čtení s porozuměním myšlenková mapa pětilístek pravda/lež - Svatý Mikuláš (historická osobnost)
25.00 Kč
327108
Český jazyk
5., 6., 7.
Pracovní listy
Materiál pro rozvoj čtení s porozuměním s tematikou dne sv. Martina. myšlenková mapa pětilístek pravda/lež gap filling
30.00 Kč
960057
Nezařazené k předmětu
4., 5., 6., 7., 8.
Pracovní listy
Materiál ke Světovému dni laskavosti. Pomáhá rozvíjet porozumění textu a čtenářskou gramotnost, práci ve skupině a
40.00 Kč
Charakteristika - osobní předměty Charakteristika - osobní předměty
Co vše se dá o člověku zjistit z nákupního košíku nebo třeba z kufru? Uvidíte!Materiál obsahuje pracovní listy do hodin slohové výchovy.1) SadaPředměty plné charakteristiktričkoponožkykufrvánoční ozdobavánoční stromhrnekmobildortpohlednákupní košík Dále obsahuje:Vyplněné pracovní listy na ukázku nejen pro žáky, ale i pro učitele.Kartičky s literárními postavami, spisovateli a s povoláními, které mohou sloužit jako inspirace pro vyplňování pracovních listů.Návod na aktivitu:1) Žáci vyplní pracovní listy.2) Příprava hádankové galerieŽáci pracovní list přehnou podle přerušované čáry, aby nebylo vidět jméno postavy, pouze samotný předmět.Pracovní listy se vystaví na přední lavici/ tabuli...Ke každému vystavenému předmětu učitel položí papírek, na který budou žáci psát své odhady, komu patří.Po určené době se pracovní listy rozloží a společně se vyhodnotí:komu předmět skutečně patřilzda motivy odpovídajíkteré symboly byly nejvýraznější / nejjasnějšíjak se lišila pojetí téže postavyNásleduje krátká reflexe, ve které žáci mohou vysvětlit své volby nebo porovnat své charakteristiky s ostatními.3) Co materiál rozvíjí?1) Kritické myšlení a práce s textemŽáci převádějí textové informace do moderního komunikačního prostředí.2) Kreativní psaní3) Porozumění charakteru4) Variabilita řešeníAktivita žákům ukazuje, že jedna postava může být vnímána velmi rozdílně, a přesto všechny její interpretace mohou dávat smysl.5) Rozvoj kreativityKaždý žák přichází s vlastním vizuálním ztvárněním, jedna postava může být přesně vystižena i výrazně odlišnými návrhy.6) Rozvoj interpretace a argumentaceOdůvodnění v dolní části listu vede žáky k tomu, aby své volby uměli obhájit.
UUCZ-1057975
Český jazyk>Český jazyk - psaní>Český jazyk - sloh>Pracovní listy>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
25.00