Reformy Marie Terezie

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
14
Velikost: 2.09 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kabinet českopisu
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 11. 2025
Sdílet:

Materiál obsahuje sedm příběhů, které reflektují problematiku doby Marie Terezie. Při skupinové práci odhalí problém a navrhnou řešení. Poté porovnají, jak to řešila císařovna. Hodinu zreflektují v pracovním listu.

Cíl aktivity

  • Seznámit žáky s reformami Marie Terezie v různých oblastech života.
  • Rozvíjet kompetence k řešení problémů, spolupráci ve skupině, kritické myšlení a historickou reflexi.
  • Porovnat historické reálné řešení s vlastními návrhy žáků.

Obsah materiálu:

  • sedm textů s příběhy a problémy + otázky k problematice a reformám
  • oboustranný pracovní list reformy Marie Terezie + otázky k zamyšlení
  • řešení

Další produkty od autora Kabinet českopisu

924253
Nezařazené k předmětu
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pravidla třídy
Tento soubor slouží jako pomůcka pro vytvoření praktické a esteticky sjednocené výzdoby třídy. Celá sada je laděná do
80.00 Kč
979003
Etická výchova
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál slouží k rozvoji digitální gramotnosti, kritického myšlení a schopnosti zodpovědně vystupovat na internetu
40.00 Kč
921725
Český jazyk
6., 7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah materiálu: 1) metodika 2) texty se zkratkami a bez zkratek k porovnání 4) oboustranný pracovní list 5) řešení
40.00 Kč
1025729
Český jazyk
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Běhací diktát
Pohybová kooperativní hra slouží k procvičení vět vedlejších a zároveň k posílení spolupráce a pozitivní závislosti mezi
39.00 Kč
Reformy Marie Terezie Reformy Marie Terezie
Materiál obsahuje sedm příběhů, které reflektují problematiku doby Marie Terezie. Při skupinové práci odhalí problém a navrhnou řešení. Poté porovnají, jak to řešila císařovna. Hodinu zreflektují v pracovním listu.Cíl aktivitySeznámit žáky s reformami Marie Terezie v různých oblastech života.Rozvíjet kompetence k řešení problémů, spolupráci ve skupině, kritické myšlení a historickou reflexi.Porovnat historické reálné řešení s vlastními návrhy žáků.Obsah materiálu:sedm textů s příběhy a problémy + otázky k problematice a reformámoboustranný pracovní list reformy Marie Terezie + otázky k zamyšlenířešení
UUCZ-1025928
Dějepis>Pracovní listy>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
40.00