Charakteristika - vyhledávání chyb, sebehodnocení

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 1.09 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kabinet českopisu
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 9. 2025
Sdílet:

Tento pracovní list slouží k odhalení největších chyb, jichž se žáci při psaní charakteristiky dopouští. Žáci hodnotí své nedostatky a následný pokrok při psaní charakteristiky. Pracují s chybou, které se následně mohou vyvarovat.

Cíl hodiny

  • Žáci identifikují a opravují stylistické chyby v charakteristikách.
  • Žáci reflektují vlastní psaní a učí se lépe strukturovat text.
  • Žáci procvičují konkrétní stylistické dovednosti: logickou stavbu textu, volbu výrazů, vyvážené používání přídavných jmen, vyhnutí se klišé a nesouladům.

Obsah materiálu:

  • metodické pokyny
  • tabulka sebehodnocení, prostor na přepis textu
  • šest textů s chybnými charakteristikami
  • černobílá verze
  • řešení

Další produkty od autora Kabinet českopisu

921686
Český jazyk
6., 7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Více o materiálu Úkolem žáků je správně určit druh vedlejší věty / poměr mezi větami (dle konkrétní verze), přičemž
45.00 Kč
955648
Český jazyk
6., 7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Procvičování podmětu a přísudku zábavnější formou. Žáci na jednotlivých stanovištích plní úkoly, hledají v textu podměty
35.00 Kč
921753
Dějepis
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Cílem lekce je na základě fiktivních textů představit žákům práci se zdroji. Žáci mohou za pomoci tabulky analyzovat
50.00 Kč
921720
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Výzdoba třídy
DOPORUČENÍ K POUŽITÍ: MATERIÁL JE URČEN K VYTIŠTĚNÍ A SESTAVENÍ VLASTNÍHO VELKÉHO ROZVRHU. OBSAH: 1) METODIKA 2) ROZVRH
50.00 Kč
Charakteristika - vyhledávání chyb, sebehodnocení Charakteristika - vyhledávání chyb, sebehodnocení
Tento pracovní list slouží k odhalení největších chyb, jichž se žáci při psaní charakteristiky dopouští. Žáci hodnotí své nedostatky a následný pokrok při psaní charakteristiky. Pracují s chybou, které se následně mohou vyvarovat.Cíl hodinyŽáci identifikují a opravují stylistické chyby v charakteristikách.Žáci reflektují vlastní psaní a učí se lépe strukturovat text.Žáci procvičují konkrétní stylistické dovednosti: logickou stavbu textu, volbu výrazů, vyvážené používání přídavných jmen, vyhnutí se klišé a nesouladům.Obsah materiálu:metodické pokynytabulka sebehodnocení, prostor na přepis textušest textů s chybnými charakteristikamičernobílá verzeřešení
UUCZ-966013
Český jazyk>Český jazyk - psaní>Český jazyk - sloh>Pracovní listy>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📝 Sebehodnocení
35.00