Lekce je založena na kooperativní práci a vzájemné pozitivní závislosti. Žáci se zaměřují na jednotlivé cestovatele a společně pracují s fiktivními texty.
Obsah materiálu:
1) metodika
2) texty
3) tabulky
4) pracovní list E-U-R
5) řešení
Cíl materiálu:
1) Žák porovná cesty jednotlivých cestovatelů.
2) Žák vybere podstatné informace z textu.
3) Žák popíše historii zámořských plaveb.
Práce s materiálem:
1) Lekce je založena na kooperativní práci a vzájemné pozitivní závislosti.
2) Žáci jsou na začátku hodiny rozděleni do pěti skupin. Každá skupina dostane jeden text s informacemi o mořeplavcích. Každý ve skupině dostane tabulku/pracovní list.
3) Žáci ve skupinách vyplní tabulku.
4) Po vyplnění tabulky se žáci spojí do nových skupiny na základě písmene. V každé skupině tak bude vždy jeden zástupce z původní skupiny. Žáci tak mohou porovnávat své znalosti o jednotlivých mořeplavcích.
5) V nových skupinách vypracují společně pracovní list.