Revoluce 1848

Předmět:
Počet stran:
5
Velikost: 759.2 KB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 1. 2025
Sdílet:

Pro koho: osmá třída

Styl práce: samostatná, celá třída, ve skupinách

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ

 

Výukový materiál je koncipován jako zdroj informací pro žáky/reportéry, kteří se snaží z útržků rozhovorů vybádat, co se roku 1848 v Evropě stalo.

 

Materiál obsahuje 22 bublin s texty, 8 prázdných bublin pro případné texty pedagoga, list pro zápis poznámek reportéra, pracovní list k roku 1848 a jeho řešení.

 

Možný postup:

  • Žáci jsou rozděleni na dvě poloviny. První polovina představuje obyvatele, druhá reportéry. Mezi obyvatele jsou rozdány bubliny s texty. Reportéři chodí po třídě a ptají se: „Dobrý den, máte pro mne nějakou informaci?” Obyvatelé mu sdělí, co mají v bublině. Nesmí však používat slova, která jsou podtržená (musí je nahradit synonymem nebo nějakým způsobem popsat). Reportéři si výpovědi zapisují, na zjištění co nejvíce informací však mají jen určitý časový úsek (např. 10 minut). Poté se vymění: reportéři se stanou obyvateli a obyvatelé reportéry. Noví reportéři mají znovu 10 minut na zjištění informací.
  • Žáci vytvoří skupiny (např. po čtyřech lidech). Ve skupinách si sdělí informace, které zjistili, pokusí se je seskládat dohromady a vytvořit jakýsi obraz toho, co se dělo.
  • Prezentace jednotlivých skupin.
  • Vypracování pracovního listu (samostatná práce).
  • Konečné shrnutí roku 1848.

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

524786
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Domino
Pro koho: 5., 6., 7., 8. a 9. třída Styl práce: samostatná, skupinová, ve dvojicích, společná kontrola Typ materiálu
30.00 Kč
307350
Dějepis
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pro koho: druhý stupeň (8. a 9. ročník) Styl práce: ve dvojicích, skupinách nebo samostudium Typ materiálu: vzdělávací
60.00 Kč
75461
Dějepis
8.
Ostatní
Kdo jsem? Žáci mají za úkol z fiktivního ,,dopisu" či ,,doznání" přijít na to, o kterou významnou osobnost se jedná
0.00 Kč
414277
Český jazyk
3., 4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pro koho: 4., 5., 6., 7. ročník Typ materiálu: vzdělávací materiál pro první a druhý stupeň ZŠ Materiál rozvíjí
45.00 Kč
Revoluce 1848 Revoluce 1848
Pro koho: osmá třídaStyl práce: samostatná, celá třída, ve skupináchTyp materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ Výukový materiál je koncipován jako zdroj informací pro žáky/reportéry, kteří se snaží z útržků rozhovorů vybádat, co se roku 1848 v Evropě stalo. Materiál obsahuje 22 bublin s texty, 8 prázdných bublin pro případné texty pedagoga, list pro zápis poznámek reportéra, pracovní list k roku 1848 a jeho řešení. Možný postup:Žáci jsou rozděleni na dvě poloviny. První polovina představuje obyvatele, druhá reportéry. Mezi obyvatele jsou rozdány bubliny s texty. Reportéři chodí po třídě a ptají se: „Dobrý den, máte pro mne nějakou informaci?” Obyvatelé mu sdělí, co mají v bublině. Nesmí však používat slova, která jsou podtržená (musí je nahradit synonymem nebo nějakým způsobem popsat). Reportéři si výpovědi zapisují, na zjištění co nejvíce informací však mají jen určitý časový úsek (např. 10 minut). Poté se vymění: reportéři se stanou obyvateli a obyvatelé reportéry. Noví reportéři mají znovu 10 minut na zjištění informací.Žáci vytvoří skupiny (např. po čtyřech lidech). Ve skupinách si sdělí informace, které zjistili, pokusí se je seskládat dohromady a vytvořit jakýsi obraz toho, co se dělo.Prezentace jednotlivých skupin.Vypracování pracovního listu (samostatná práce).Konečné shrnutí roku 1848.
UUCZ-754652
Dějepis>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00