Revoluce 1848

Předmět:
Počet stran:
5
Velikost: 759.2 KB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 1. 2025
Sdílet:

Pro koho: osmá třída

Styl práce: samostatná, celá třída, ve skupinách

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ

 

Výukový materiál je koncipován jako zdroj informací pro žáky/reportéry, kteří se snaží z útržků rozhovorů vybádat, co se roku 1848 v Evropě stalo.

 

Materiál obsahuje 22 bublin s texty, 8 prázdných bublin pro případné texty pedagoga, list pro zápis poznámek reportéra, pracovní list k roku 1848 a jeho řešení.

 

Možný postup:

  • Žáci jsou rozděleni na dvě poloviny. První polovina představuje obyvatele, druhá reportéry. Mezi obyvatele jsou rozdány bubliny s texty. Reportéři chodí po třídě a ptají se: „Dobrý den, máte pro mne nějakou informaci?” Obyvatelé mu sdělí, co mají v bublině. Nesmí však používat slova, která jsou podtržená (musí je nahradit synonymem nebo nějakým způsobem popsat). Reportéři si výpovědi zapisují, na zjištění co nejvíce informací však mají jen určitý časový úsek (např. 10 minut). Poté se vymění: reportéři se stanou obyvateli a obyvatelé reportéry. Noví reportéři mají znovu 10 minut na zjištění informací.
  • Žáci vytvoří skupiny (např. po čtyřech lidech). Ve skupinách si sdělí informace, které zjistili, pokusí se je seskládat dohromady a vytvořit jakýsi obraz toho, co se dělo.
  • Prezentace jednotlivých skupin.
  • Vypracování pracovního listu (samostatná práce).
  • Konečné shrnutí roku 1848.

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

323434
Dějepis
9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pro koho: 9. třída Styl práce: ve dvojicích, skupinách nebo samostudium Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý
60.00 Kč
850138
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: druhý stupeň ZŠ Formy výuky: skupinová, ve dvojicích, samostatná Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý
30.00 Kč
498653
Český jazyk - gramatika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: 6., 7., 8. a 9. třída Styl práce: samostatná, skupinová, společná kontrola Typ materiálu: vzdělávací materiál
30.00 Kč
121130
Dějepis
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Celoroční tematická hra
Pro koho: druhý stupeň (7., 8. a 9. ročník) Styl práce: ve dvojicích, skupinách nebo samostudium Typ materiálu
60.00 Kč
Revoluce 1848 Revoluce 1848
Pro koho: osmá třídaStyl práce: samostatná, celá třída, ve skupináchTyp materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ Výukový materiál je koncipován jako zdroj informací pro žáky/reportéry, kteří se snaží z útržků rozhovorů vybádat, co se roku 1848 v Evropě stalo. Materiál obsahuje 22 bublin s texty, 8 prázdných bublin pro případné texty pedagoga, list pro zápis poznámek reportéra, pracovní list k roku 1848 a jeho řešení. Možný postup:Žáci jsou rozděleni na dvě poloviny. První polovina představuje obyvatele, druhá reportéry. Mezi obyvatele jsou rozdány bubliny s texty. Reportéři chodí po třídě a ptají se: „Dobrý den, máte pro mne nějakou informaci?” Obyvatelé mu sdělí, co mají v bublině. Nesmí však používat slova, která jsou podtržená (musí je nahradit synonymem nebo nějakým způsobem popsat). Reportéři si výpovědi zapisují, na zjištění co nejvíce informací však mají jen určitý časový úsek (např. 10 minut). Poté se vymění: reportéři se stanou obyvateli a obyvatelé reportéry. Noví reportéři mají znovu 10 minut na zjištění informací.Žáci vytvoří skupiny (např. po čtyřech lidech). Ve skupinách si sdělí informace, které zjistili, pokusí se je seskládat dohromady a vytvořit jakýsi obraz toho, co se dělo.Prezentace jednotlivých skupin.Vypracování pracovního listu (samostatná práce).Konečné shrnutí roku 1848.
UUCZ-754652
Dějepis>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00