Revoluce 1848

Předmět:
Počet stran:
5
Velikost: 759.2 KB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 1. 2025
-20 % 40 Kč
32 Kč
Sdílet:

Pro koho: osmá třída

Styl práce: samostatná, celá třída, ve skupinách

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ

 

Výukový materiál je koncipován jako zdroj informací pro žáky/reportéry, kteří se snaží z útržků rozhovorů vybádat, co se roku 1848 v Evropě stalo.

 

Materiál obsahuje 22 bublin s texty, 8 prázdných bublin pro případné texty pedagoga, list pro zápis poznámek reportéra, pracovní list k roku 1848 a jeho řešení.

 

Možný postup:

  • Žáci jsou rozděleni na dvě poloviny. První polovina představuje obyvatele, druhá reportéry. Mezi obyvatele jsou rozdány bubliny s texty. Reportéři chodí po třídě a ptají se: „Dobrý den, máte pro mne nějakou informaci?” Obyvatelé mu sdělí, co mají v bublině. Nesmí však používat slova, která jsou podtržená (musí je nahradit synonymem nebo nějakým způsobem popsat). Reportéři si výpovědi zapisují, na zjištění co nejvíce informací však mají jen určitý časový úsek (např. 10 minut). Poté se vymění: reportéři se stanou obyvateli a obyvatelé reportéry. Noví reportéři mají znovu 10 minut na zjištění informací.
  • Žáci vytvoří skupiny (např. po čtyřech lidech). Ve skupinách si sdělí informace, které zjistili, pokusí se je seskládat dohromady a vytvořit jakýsi obraz toho, co se dělo.
  • Prezentace jednotlivých skupin.
  • Vypracování pracovního listu (samostatná práce).
  • Konečné shrnutí roku 1848.

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

714190
Dějepis
9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pro koho: devátá třída Styl práce: práce ve dvojicích (případně trojicích) Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý
40.00 Kč
-20 % 40 Kč
32 Kč
395303
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Cesta k domečku (didaktická hra) Pro koho: 4. - 9. ročník ZŠ Styl práce: ve dvojicích, případně trojicích Typ materiálu
40.00 Kč
-20 % 40 Kč
32 Kč
500972
Český jazyk - gramatika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pro koho: 6., 7., 8. a 9. třída Styl práce: samostatná, skupinová, celá třída Typ materiálu: vzdělávací materiál pro
30.00 Kč
-20 % 30 Kč
24 Kč
651372
Dějepis
7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Pro koho: sedmá třída Styl práce: samostatná práce, skupinová práce Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň
40.00 Kč
-20 % 40 Kč
32 Kč
Revoluce 1848 Revoluce 1848
Pro koho: osmá třídaStyl práce: samostatná, celá třída, ve skupináchTyp materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ Výukový materiál je koncipován jako zdroj informací pro žáky/reportéry, kteří se snaží z útržků rozhovorů vybádat, co se roku 1848 v Evropě stalo. Materiál obsahuje 22 bublin s texty, 8 prázdných bublin pro případné texty pedagoga, list pro zápis poznámek reportéra, pracovní list k roku 1848 a jeho řešení. Možný postup:Žáci jsou rozděleni na dvě poloviny. První polovina představuje obyvatele, druhá reportéry. Mezi obyvatele jsou rozdány bubliny s texty. Reportéři chodí po třídě a ptají se: „Dobrý den, máte pro mne nějakou informaci?” Obyvatelé mu sdělí, co mají v bublině. Nesmí však používat slova, která jsou podtržená (musí je nahradit synonymem nebo nějakým způsobem popsat). Reportéři si výpovědi zapisují, na zjištění co nejvíce informací však mají jen určitý časový úsek (např. 10 minut). Poté se vymění: reportéři se stanou obyvateli a obyvatelé reportéry. Noví reportéři mají znovu 10 minut na zjištění informací.Žáci vytvoří skupiny (např. po čtyřech lidech). Ve skupinách si sdělí informace, které zjistili, pokusí se je seskládat dohromady a vytvořit jakýsi obraz toho, co se dělo.Prezentace jednotlivých skupin.Vypracování pracovního listu (samostatná práce).Konečné shrnutí roku 1848.
UUCZ-754652
Dějepis>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00