Pâques - J'ai Qui a

Počet stran:
6
Velikost: 534.01 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Valášková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 3. 2025
Sdílet:

Díky obrázkovému slovníčku a hře „J‘ai… Qui a…?“ (Já mám… Kdo má…?) zpestříte žákům hodinu a přitom je zábavně vtáhnete do tématu. Aktivita podporuje rozvoj slovní zásoby, procvičuje čtení i skupinovou práci.

(Text o Velikonocích s obrázky zde: Histoire avec images - Pâques / Obrázkové čtení - Velikonoce - Francouzský jazyk | UčiteléUčitelům.cz)

Obsah materiálu:

5 stran A4

2 sady hry (každá s 16 kartami)

1 obrázkový slovníček

 

První sada kartiček propojuje slovíčko s obrázkem, zatímco druhá představuje náročnější variantu, ve které žáci spojují pouze obrázky, které musí sami pojmenovat konkrétním slovíčkem nebo slovy opsat.

Obrázkový slovníček lze využít samostatně – například rozstříhat a použít k přiřazování slovíček k obrázkům a naopak.

 

Tip na práci s materiálem:

Aktivitu lze uvést brainstormingem na téma Velikonoce a jarní období. Žáci sdílejí své asociace, tradice a hledají francouzská slovíčka, která už znají.

 

Hra „J‘ai… Qui a…?“

Žáci čtou postupně všechny karty, které na sebe navazují. Každý hráč přečte svou kartu: „J‘ai…“ + co má na obrázku, a pokračujeotázkou „Qui a…?“, přičemž přečte slovo dole na kartičce nebo popíše hledaný obrázek. Hráč, který má odpovídající kartu, pokračuje ve hře. Aktivita končí, jakmile jsou přečteny a odloženy všechny karty.

Pokud je méně než 16 žáků, někteří si vezmou více karet. Při přesném počtu 16 mohou žáci utvořit kruh nebo hada a sledovat postup hry. Karty lze skládat do řady na lavici nebo připevnit na tabuli, čímž se vizuálně propojí sled událostí.

Tento materiál přináší efektivní a hravou formu výuky, která usnadní osvojení slovní zásoby a podpoří aktivní zapojení žáků.

Další produkty od autora Jana Valášková

695975
Anglický jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Bingo
Díky hře Bingo si děti krásně zafixují anglická slovíčka, procvičí postřeh a užijí zábavu. Materiál obsahuje 12 stran A4
25.00 Kč
475064
Anglický jazyk
3., 4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Díky obrázkovému slovníčku a hře „Já mám… Kdo má…?“ zpestříte svou hodinu, uvedete Vaše žáky do tématu zima a procvičíte
35.00 Kč
322580
Francouzský jazyk
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Dostupné i v AJ. Materiál obsahuje 3 strany A4 (+ stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem). Text s obrázky
35.00 Kč
386694
Anglický jazyk
5., 6., 7., 8., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Zpestřete hodinu a procvičte s Vašimi dětmi zajímavou formou čtení a slovní zásobu na téma PODZIM včetně zopakování
35.00 Kč
Pâques - Jai Qui a Pâques - Jai Qui a
Díky obrázkovému slovníčku a hře „J‘ai… Qui a…?“ (Já mám… Kdo má…?) zpestříte žákům hodinu a přitom je zábavně vtáhnete do tématu. Aktivita podporuje rozvoj slovní zásoby, procvičuje čtení i skupinovou práci.(Text o Velikonocích s obrázky zde: Histoire avec images - Pâques / Obrázkové čtení - Velikonoce - Francouzský jazyk | UčiteléUčitelům.cz)Obsah materiálu:•5 stran A42 sady hry (každá s 16 kartami)1 obrázkový slovníček První sada kartiček propojuje slovíčko s obrázkem, zatímco druhá představuje náročnější variantu, ve které žáci spojují pouze obrázky, které musí sami pojmenovat konkrétním slovíčkem nebo slovy opsat.Obrázkový slovníček lze využít samostatně – například rozstříhat a použít k přiřazování slovíček k obrázkům a naopak. Tip na práci s materiálem:Aktivitu lze uvést brainstormingem na téma Velikonoce a jarní období. Žáci sdílejí své asociace, tradice a hledají francouzská slovíčka, která už znají. Hra „J‘ai… Qui a…?“Žáci čtou postupně všechny karty, které na sebe navazují. Každý hráč přečte svou kartu: „J‘ai…“ + co má na obrázku, a pokračujeotázkou „Qui a…?“, přičemž přečte slovo dole na kartičce nebo popíše hledaný obrázek. Hráč, který má odpovídající kartu, pokračuje ve hře. Aktivita končí, jakmile jsou přečteny a odloženy všechny karty.Pokud je méně než 16 žáků, někteří si vezmou více karet. Při přesném počtu 16 mohou žáci utvořit kruh nebo hada a sledovat postup hry. Karty lze skládat do řady na lavici nebo připevnit na tabuli, čímž se vizuálně propojí sled událostí.Tento materiál přináší efektivní a hravou formu výuky, která usnadní osvojení slovní zásoby a podpoří aktivní zapojení žáků.
UUCZ-826899
Francouzský jazyk>Já mám, kdo má>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🐰 Velikonoce
30.00