Díky obrázkovému slovníčku a hře „J‘ai… Qui a…?“ (Já mám… Kdo má…?) zpestříte žákům hodinu a přitom je zábavně vtáhnete do tématu. Aktivita podporuje rozvoj slovní zásoby, procvičuje čtení i skupinovou práci.
(Text o Velikonocích s obrázky zde: Histoire avec images - Pâques / Obrázkové čtení - Velikonoce - Francouzský jazyk | UčiteléUčitelům.cz)
Obsah materiálu:
•5 stran A4
•2 sady hry (každá s 16 kartami)
•1 obrázkový slovníček
První sada kartiček propojuje slovíčko s obrázkem, zatímco druhá představuje náročnější variantu, ve které žáci spojují pouze obrázky, které musí sami pojmenovat konkrétním slovíčkem nebo slovy opsat.
Obrázkový slovníček lze využít samostatně – například rozstříhat a použít k přiřazování slovíček k obrázkům a naopak.
Tip na práci s materiálem:
Aktivitu lze uvést brainstormingem na téma Velikonoce a jarní období. Žáci sdílejí své asociace, tradice a hledají francouzská slovíčka, která už znají.
Hra „J‘ai… Qui a…?“
Žáci čtou postupně všechny karty, které na sebe navazují. Každý hráč přečte svou kartu: „J‘ai…“ + co má na obrázku, a pokračujeotázkou „Qui a…?“, přičemž přečte slovo dole na kartičce nebo popíše hledaný obrázek. Hráč, který má odpovídající kartu, pokračuje ve hře. Aktivita končí, jakmile jsou přečteny a odloženy všechny karty.
Pokud je méně než 16 žáků, někteří si vezmou více karet. Při přesném počtu 16 mohou žáci utvořit kruh nebo hada a sledovat postup hry. Karty lze skládat do řady na lavici nebo připevnit na tabuli, čímž se vizuálně propojí sled událostí.
Tento materiál přináší efektivní a hravou formu výuky, která usnadní osvojení slovní zásoby a podpoří aktivní zapojení žáků.