Materiál obsahuje 48 kartiček s fakty ze života a tvorby dvou významných českých skladatelů – Bedřicha Smetany a Antonína Dvořáka. Slouží k tomu, aby si žáci hravou formou osvojili základní znalosti, procvičili paměť a zároveň si uvědomili rozdíly i souvislosti mezi oběma skladateli. Karty jsou z rubové strany ozdobeny notičkami.
Návod, jak s materiálem pracovat:
Žákům rozdejte sadu karet obsahující pojmy, které patří B. Smetanovi i A. Dvořákovi. Žáci kartičky obrátí tak, aby viděli motiv not, ne informace o autorech. Učitel žákům přečte text o skladatelích. Žáci poslouchají a následně obrátí svoji kartičku. Po přečtení informací z kartičky je žáci roztřídí na 2 „hromádky“ podle jmen skladatelů.
Další návrhy, jak s materiálem pracovat:
· Skládání životopisu - žáci dostanou kartičky a jejich úkolem je seřadit je do souvislého vyprávění o životě skladatele.
· Třídění podle kategorií - kartičky lze rozdělit na části: životopisná data, dílo, zajímavosti.
· Kvízová hra - učitel ukazuje kartičku a žáci musí rychle určit, zda se týká Smetany nebo Dvořáka.
Cíle práce s materiálem:
· posílit paměť a logické myšlení
· seznámit žáky se základními fakty o Smetanovi a Dvořákovi
· naučit je porovnávat osobnosti české hudby
· propojit učení s hrou a spoluprací
Karty oboustranně vytiskněte a pro delší uchování zalaminujte.