Čeští velikáni na kartičkách - Smetana, Dvořák

Počet stran:
16
Velikost: 4.47 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kačka Kačka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 9. 2025
Sdílet:

Materiál obsahuje 48 kartiček s fakty ze života a tvorby dvou významných českých skladatelů – Bedřicha Smetany a Antonína Dvořáka. Slouží k tomu, aby si žáci hravou formou osvojili základní znalosti, procvičili paměť a zároveň si uvědomili rozdíly i souvislosti mezi oběma skladateli. Karty jsou z rubové strany ozdobeny notičkami.

 

Návod, jak s materiálem pracovat:

Žákům rozdejte sadu karet obsahující pojmy, které patří B. Smetanovi i A. Dvořákovi. Žáci kartičky obrátí tak, aby viděli motiv not, ne informace o autorech. Učitel žákům přečte text o skladatelích. Žáci poslouchají a následně obrátí svoji kartičku. Po přečtení informací z kartičky je žáci roztřídí na 2 „hromádky“ podle jmen skladatelů.

 

Další návrhy, jak s materiálem pracovat:

·      Skládání životopisu - žáci dostanou kartičky a jejich úkolem je seřadit je do souvislého vyprávění o životě skladatele.

·      Třídění podle kategorií - kartičky lze rozdělit na části: životopisná data, dílo, zajímavosti.

·      Kvízová hra - učitel ukazuje kartičku a žáci musí rychle určit, zda se týká Smetany nebo Dvořáka.

 

Cíle práce s materiálem:

·      posílit paměť a logické myšlení

·      seznámit žáky se základními fakty o Smetanovi a Dvořákovi

·      naučit je porovnávat osobnosti české hudby

·      propojit učení s hrou a spoluprací

 

Karty oboustranně vytiskněte a pro delší uchování zalaminujte.

Další produkty od autora Kačka Kačka

953762
Český jazyk
Školní družina, ZŠ – 1. STUPEŇ
Skládačky
Materiál obsahuje 108 obrázkových rébusů, které zábavnou formou procvičují slovní zásobu, čtení s porozuměním i logické
36.00 Kč
875337
Český jazyk - gramatika
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Diferencovaný materiál obsahuje 15 karet na určování slovních druhů, užívání synonym, homonym a antonym se zřetelem k
45.00 Kč
1002079
Přírodověda
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pexeso
Pexeso obsahuje 80 kartiček s 20 druhy stromů, listů, plodů. Objevují se zde různé druhy jak listnatých, tak
52.00 Kč
861245
Český jazyk - gramatika
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
88 karet s řešením, s rámečkem i bez rámečku. Materiál se hodí pro individuální i skupinovou práci, sdílení ve dvojicích
46.00 Kč
Čeští velikáni na kartičkách - Smetana, Dvořák Čeští velikáni na kartičkách - Smetana, Dvořák
Materiál obsahuje 48 kartiček s fakty ze života a tvorby dvou významných českých skladatelů – Bedřicha Smetany a Antonína Dvořáka. Slouží k tomu, aby si žáci hravou formou osvojili základní znalosti, procvičili paměť a zároveň si uvědomili rozdíly i souvislosti mezi oběma skladateli. Karty jsou z rubové strany ozdobeny notičkami. Návod, jak s materiálem pracovat:Žákům rozdejte sadu karet obsahující pojmy, které patří B. Smetanovi i A. Dvořákovi. Žáci kartičky obrátí tak, aby viděli motiv not, ne informace o autorech. Učitel žákům přečte text o skladatelích. Žáci poslouchají a následně obrátí svoji kartičku. Po přečtení informací z kartičky je žáci roztřídí na 2 „hromádky“ podle jmen skladatelů. Další návrhy, jak s materiálem pracovat:·      Skládání životopisu - žáci dostanou kartičky a jejich úkolem je seřadit je do souvislého vyprávění o životě skladatele.·      Třídění podle kategorií - kartičky lze rozdělit na části: životopisná data, dílo, zajímavosti.·      Kvízová hra - učitel ukazuje kartičku a žáci musí rychle určit, zda se týká Smetany nebo Dvořáka. Cíle práce s materiálem:·      posílit paměť a logické myšlení·      seznámit žáky se základními fakty o Smetanovi a Dvořákovi·      naučit je porovnávat osobnosti české hudby·      propojit učení s hrou a spoluprací Karty oboustranně vytiskněte a pro delší uchování zalaminujte.
UUCZ-967072
Hudební výchova>Postřehovky>Skládačky>Ostatní>5.>6.>8.>9.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00