Popis: pomůcka (hledání dvojic) pro vysvětlení sextakordů (dur i moll) jinou formou než na notové osnově
Obsah: 24 dvojic kartiček s řešením ze zadní strany (plus 6 kartiček názvů kvůli záměně) a jedna karta A4 s klaviaturou určenou pro vlastní popis názvů tónů
Cíl: procvičení znalosti sextakordů a pochopení vzdálenosti vnitřních intervalů v sextakordu
Úkol žáků: hledání dvojic – přiřazení správného názvu sextakordu k vyznačenému sextakordu s puntíky na klaviatuře
Vizuální pomůcka klaviatury pomáhá daleko lépe žákům a studentům pochopit vzdálenosti vnitřních intervalů v kvintakordu a jeho obratech. Aktivita je určena pro použití po vysvětlení látky obsahující informaci "durový sextakord = m3+č4" a "mollový sextakord = v3+č4". Tyto indicie můžete během aktivity ponechat napsané na tabuli jako vodítko.
Materiál na procvičení kvintakordů:
https://uciteleucitelum.cz/material/hudebni-vychova/ucime-se-kvintakordy-na-klaviature-prirazovani
Není důležitá znalost názvů tónů na klaviatuře, pro takové žáky je možné vytisknout poslední list PDF s klaviaturou a nadepsat si jej (nebo je nechat, ať si nadepíší sami) názvy. Cíleně jsem tuto klaviaturu nepopsala v programu, aby byla ponechána možnost pro vyplnění žáky/studenty. Tento list můžete vytisknout každému "neznalci" zvlášť.
Vhodné pro druhý stupeň ZŠ, pro SŠ, pro výuku hudební nauky na ZUŠ a pro první semestr VŠ (AMU, JAMU, Hudební výchova, Hudební věda).