Vzdělávací didaktické kartičky k desce 6x4 pole na Bee-bota. Reálné fotografie přírodnin. Děti přiřazují správně list stromu a plod. Zároveň určují jejich názvy a poté je zkouší poznávat v přírodě při vycházkách nebo naopak v návaznosti na viděné určujeme s Bee-botem.
Cíle vzdělávacího didaktického materiálu:
- chápat prostorové pojmy (vpravo, vlevo, dole, nahoře, uprostřed, za, pod, nad, u, vedle, mezi apod.), orientovat se v prostoru i v rovině
- prohlubovat logické myšlení při programování robota
- postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí
- vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
- poznat, pojmenovat a přiřadit k sobě list a plod
Potřebujeme: Bee-bota, průhlednou folii s políčky 6x4, plánovací šipky -pokud děti potřebují (jsou v mé nabídce)
Hry:
- 1. OD LISTU K PLODU: Bee-bot dojde od listu k plodu nebo naopak. V tomto případě řadíme karty jen do horních a dolních polí podložky, případně i rozházeně.
- 2. JEN PO JAVOROVÉ CESTĚ: Karty vytiskneme vícekrát a Bee-botovi zadáme úkol jet jen po javorových listech a jeho plodech, dubových listech a jeho plodech a podobně. Přičemž se vždy musí střídat list-plod-list-plod-list...Na jinou plochu než je zadaná cesta nesmí vjet. Celou dráhu může jet klasicky popředu nebo zadejte pokyn- celé “odcouvat”. Dle úkolu si vytiskneme potřebný počet karet do podložky.
- 3. PRACOVNÍ LIST: k úvodnímu procvičení, spoj listy a plody