Vzdělávací didaktické kartičky k průhledné desce 5x4 pole na Bee-bota.
Cíle vzdělávacího didaktického materiálu:
- vytváření základů pro práci s informacemi
- rozvoj kooperativních dovedností
- chápat prostorové pojmy (vpravo, vlevo, dole, nahoře, uprostřed, za, pod, nad, u, vedle, mezi apod.), orientovat se v prostoru i v rovině
- prohlubovat logické myšlení při programování robota
Proužky se šipkami vystříhneme a na jejich druhou stranu nalepíme kontrolní obrázky (označení ve žlutém poli proužku (např.C2) musí souhlasit s červeným polem - oblast startu na kontrolní kartě. Zelené pole kontrolní karty označuje cíl-kam včelka dojde, pokud dítě cestu zadá správně.
Start je z pole uvedeném na žlutém kruhu (z červeného bodu kontrolní karty vzadu)
Děti dle zadaných plánků naprogramují včelku.
Učitel může už vlastní zvolené karty rozmístit záměrně, protože dle kontrolní karty ví, kam má včelka dojít - tedy například do pole D1 umístí tvar a do pole C4 objekt, který tvar obsahuje.
Variabilita úkolů je velká a jde napasovat na množství vzdělávacích oblastí:
- Výrobky z mléka, ovoce, zeleniny, mouky,aj.
- Barevné kontejnery a odpadky
- Oblečení -stejná indicie na obrázku - jaká? -kousek vzoru, tvaru, ap.
- Vložíme fotografie dětí ze třídy - navštívím kamaráda -jakého? -moment překvapení. Kamarádi spolu poté vytvoří dvojici a mohou spolu tančit, hrát si, jít na procházku apod....
- Obrázky 10 dětí a 10 činností - moment překvapení jakou činnost bee-bot dítěti vylosuje - s tím si může jít hrát
- Pravdy x nepravdy (z pozice na "jablku" dojede na cíl -fialovou barvu. Je jablko fialové?
Potřebujeme:
Bee-bota, průhlednou folii s políčky 5x4, plánky, libovolné obrázky ze zásob učitele na všechna hrací pole-tedy 20
Soubor obsahuje:
- 4 strany:
- 3 strany se zadanými cestami
- 1 strana s výsledky řešení - kontrolní kartičky