Obsah materiálu: Pracovních list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování – čtení grafů – I-9-1-01 - vyčte informace z daného modelu, I-9-1-03 - vymezí problém a určí, jaké informace bude potřebovat k jeho řešení; situaci modeluje pomocí grafů, případně obdobných schémat; porovná svůj navržený model s jinými modely k řešení stejného problému a vybere vhodnější, svou volbu zdůvodní a Informační systémy - I-9-3-01 - vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi; zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů, I-9-3-02 - nastavuje zobrazení, řazení a filtrování dat v tabulce, aby mohl odpovědět na položenou otázku; využívá funkce pro automatizaci zpracování dat, I-9-3-03 - vymezí problém a určí, jak při jeho řešení využije evidenci dat; na základě doporučeného i vlastního návrhu sestaví tabulku pro evidenci dat a nastaví pravidla a postupy pro práci se záznamy v evidenci dat, I-9-3-04 - sám evidenci vyzkouší a následně zhodnotí její funkčnost, případně navrhne její úpravu.
Cílová skupina: 6.-9. ročník ZŠ
Metodické pokyny: Cílem použití těchto pracovních listů je rozvinout u žáků 6.-9. ročníku dovednost zpracování číselných a nečíselných dat v podobě jednoduché tabulky se vzorci a základními funkcemi v tabulkovém procesoru (MS Excel, Google tabulky, aj.)