GRAFOVÉ ÚLOHY 1 - 5.-7. ročník

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
4
Velikost: 163.53 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
6. 5. 2024
Sdílet:

Obsah materiálu: Sada pracovní list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování pro 5. – 7. ročník – I-5-1-02 (popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji), I-5-1-03 (vyčte informace z daného modelu), I-9-1-01 - získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat, I-9-1-03 - vymezí problém a určí, jaké informace bude potřebovat k jeho řešení; situaci modeluje pomocí grafů, případně obdobných schémat; porovná svůj navržený model s jinými modely k řešení stejného problému a vybere vhodnější, svou volbu zdůvodní, I-9-1-04 - zhodnotí, zda jsou v modelu všechna data potřebná k řešení problému; vyhledá chybu v modelu a opraví ji. Využití učiva z oblasti modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů (myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy) ke zkoumání, porovnávání a vysvětlování jevů kolem žáka, schéma, myšlenková mapa, vývojový diagram, ohodnocený a orientovaný graf; základní grafové úlohy

Cílová skupina: 5.-7. ročník ZŠ

Metodické pokyny: Cílem použití tohoto pracovního listu je rozvinout u žáků 5.-7. ročníku dovednost práce s daty a informacemi za použití grafových úloh – orientaci a praktické využití ohodnoceného grafu v reálném životě (simulace návrhu cyklistických trailů ve fiktivním cykloareálu).     

Žáci by měli v rámci řešení úloh v tomto pracovním materiálu najít základní vlastnosti ohodnocených grafů – cestu jedním tahem, nejkratší a nejdelší cesty, uzavřené cesty.

První stranu pracovního materiálu doporučuji vytisknout, zalaminovat, žáci s nimi následně pracují se stíratelnými fixy. Samotná řešení jednotlivých úkolů zpracovávají do vytištěných druhých stran materiálu. Optimální formou práce je práce ve dvojicích nebo malých skupinkách. Kontrolu správného řešení pak doporučuji provést frontálně na tabuli s projekcí vzorového řešení. Některé zadání může mít i další než uvedené řešení.

Další produkty od autora Milan Šatra

263289
Informatika
6.
Pracovní listy
Obsah materiálu: Sada pracovních listů včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování I-9-1-01 - získá z
99.00 Kč
331326
Informatika
4., 5.
Pracovní listy
Sada 3 pracovních listů z oblasti algoritmizace a programování v online blokovém programovacím jazyku SCRATCH umožní
45.00 Kč
546298
Informatika
4., 5., 6., 7.
Pracovní listy
Obsah materiálu: Sada 3 pracovních listů (celkem 12 rodokmenů) včetně řešení k tematickému celku Data, informace
35.00 Kč
334419
Informatika
5.
Pracovní listy
Sada pracovních listů pro výuku tematického celku Informační systémy v předmětu Informatika obsahuje 4 pracovní listy po
79.00 Kč
GRAFOVÉ ÚLOHY 1 - 5.-7. ročník GRAFOVÉ ÚLOHY 1 - 5.-7. ročník
Obsah materiálu: Sada pracovní list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování pro 5. – 7. ročník – I-5-1-02 (popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji), I-5-1-03 (vyčte informace z daného modelu), I-9-1-01 - získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat, I-9-1-03 - vymezí problém a určí, jaké informace bude potřebovat k jeho řešení; situaci modeluje pomocí grafů, případně obdobných schémat; porovná svůj navržený model s jinými modely k řešení stejného problému a vybere vhodnější, svou volbu zdůvodní, I-9-1-04 - zhodnotí, zda jsou v modelu všechna data potřebná k řešení problému; vyhledá chybu v modelu a opraví ji. Využití učiva z oblasti modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů (myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy) ke zkoumání, porovnávání a vysvětlování jevů kolem žáka, schéma, myšlenková mapa, vývojový diagram, ohodnocený a orientovaný graf; základní grafové úlohy Cílová skupina: 5.-7. ročník ZŠ Metodické pokyny: Cílem použití tohoto pracovního listu je rozvinout u žáků 5.-7. ročníku dovednost práce s daty a informacemi za použití grafových úloh – orientaci a praktické využití ohodnoceného grafu v reálném životě (simulace návrhu cyklistických trailů ve fiktivním cykloareálu).      Žáci by měli v rámci řešení úloh v tomto pracovním materiálu najít základní vlastnosti ohodnocených grafů – cestu jedním tahem, nejkratší a nejdelší cesty, uzavřené cesty. První stranu pracovního materiálu doporučuji vytisknout, zalaminovat, žáci s nimi následně pracují se stíratelnými fixy. Samotná řešení jednotlivých úkolů zpracovávají do vytištěných druhých stran materiálu. Optimální formou práce je práce ve dvojicích nebo malých skupinkách. Kontrolu správného řešení pak doporučuji provést frontálně na tabuli s projekcí vzorového řešení. Některé zadání může mít i další než uvedené řešení.
UUCZ-566809
Informatika>Pracovní listy>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
39.00