GRAFOVÉ ÚLOHY 1 - 5.-7. ročník

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
4
Velikost: 163.53 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Milan Šatra
Nahráno:
Naposledy upraveno:
6. 5. 2024
Sdílet:

Obsah materiálu: Sada pracovní list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování pro 5. – 7. ročník – I-5-1-02 (popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji), I-5-1-03 (vyčte informace z daného modelu), I-9-1-01 - získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat, I-9-1-03 - vymezí problém a určí, jaké informace bude potřebovat k jeho řešení; situaci modeluje pomocí grafů, případně obdobných schémat; porovná svůj navržený model s jinými modely k řešení stejného problému a vybere vhodnější, svou volbu zdůvodní, I-9-1-04 - zhodnotí, zda jsou v modelu všechna data potřebná k řešení problému; vyhledá chybu v modelu a opraví ji. Využití učiva z oblasti modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů (myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy) ke zkoumání, porovnávání a vysvětlování jevů kolem žáka, schéma, myšlenková mapa, vývojový diagram, ohodnocený a orientovaný graf; základní grafové úlohy

Cílová skupina: 5.-7. ročník ZŠ

Metodické pokyny: Cílem použití tohoto pracovního listu je rozvinout u žáků 5.-7. ročníku dovednost práce s daty a informacemi za použití grafových úloh – orientaci a praktické využití ohodnoceného grafu v reálném životě (simulace návrhu cyklistických trailů ve fiktivním cykloareálu).     

Žáci by měli v rámci řešení úloh v tomto pracovním materiálu najít základní vlastnosti ohodnocených grafů – cestu jedním tahem, nejkratší a nejdelší cesty, uzavřené cesty.

První stranu pracovního materiálu doporučuji vytisknout, zalaminovat, žáci s nimi následně pracují se stíratelnými fixy. Samotná řešení jednotlivých úkolů zpracovávají do vytištěných druhých stran materiálu. Optimální formou práce je práce ve dvojicích nebo malých skupinkách. Kontrolu správného řešení pak doporučuji provést frontálně na tabuli s projekcí vzorového řešení. Některé zadání může mít i další než uvedené řešení.

Další produkty od autora Milan Šatra

402443
Informatika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Komplet 5 pracovních zadání (1 list se zadáním a řešením, komprimovaný soubor s potřebnými dávkovými, textovými a
59.00 Kč
546298
Informatika
4., 5., 6., 7.
Pracovní listy
Obsah materiálu: Sada 3 pracovních listů (celkem 12 rodokmenů) včetně řešení k tematickému celku Data, informace
35.00 Kč
338342
Informatika
7.
Pracovní listy
Pracovní list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování - I-9-1-02 - navrhuje a porovnává různé
29.00 Kč
273515
Vlastivěda
4., 5.
Pracovní listy
ročník: 4. - 5. ročník ZŠ popis: Soubor 17 pracovních listů se slepou mapou na dokreslení, hlavními infromacemi
50.00 Kč
GRAFOVÉ ÚLOHY 1 - 5.-7. ročník GRAFOVÉ ÚLOHY 1 - 5.-7. ročník
Obsah materiálu: Sada pracovní list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování pro 5. – 7. ročník – I-5-1-02 (popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji), I-5-1-03 (vyčte informace z daného modelu), I-9-1-01 - získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat, I-9-1-03 - vymezí problém a určí, jaké informace bude potřebovat k jeho řešení; situaci modeluje pomocí grafů, případně obdobných schémat; porovná svůj navržený model s jinými modely k řešení stejného problému a vybere vhodnější, svou volbu zdůvodní, I-9-1-04 - zhodnotí, zda jsou v modelu všechna data potřebná k řešení problému; vyhledá chybu v modelu a opraví ji. Využití učiva z oblasti modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů (myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy) ke zkoumání, porovnávání a vysvětlování jevů kolem žáka, schéma, myšlenková mapa, vývojový diagram, ohodnocený a orientovaný graf; základní grafové úlohyCílová skupina: 5.-7. ročník ZŠMetodické pokyny: Cílem použití tohoto pracovního listu je rozvinout u žáků 5.-7. ročníku dovednost práce s daty a informacemi za použití grafových úloh – orientaci a praktické využití ohodnoceného grafu v reálném životě (simulace návrhu cyklistických trailů ve fiktivním cykloareálu).      Žáci by měli v rámci řešení úloh v tomto pracovním materiálu najít základní vlastnosti ohodnocených grafů – cestu jedním tahem, nejkratší a nejdelší cesty, uzavřené cesty.První stranu pracovního materiálu doporučuji vytisknout, zalaminovat, žáci s nimi následně pracují se stíratelnými fixy. Samotná řešení jednotlivých úkolů zpracovávají do vytištěných druhých stran materiálu. Optimální formou práce je práce ve dvojicích nebo malých skupinkách. Kontrolu správného řešení pak doporučuji provést frontálně na tabuli s projekcí vzorového řešení. Některé zadání může mít i další než uvedené řešení.
UUCZ-566809
Informatika>Pracovní listy>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
39.00