GRAFOVÉ ÚLOHY 2 - 5.-7. ročník

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7.
Kategorie:
Počet stran:
5
Velikost: 173.47 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 5. 2024
Sdílet:

Obsah materiálu: Sada pracovní list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování pro 5. – 7. ročník – I-5-1-02 (popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji), I-5-1-03 (vyčte informace z daného modelu), I-9-1-01 - získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat, I-9-1-03 - vymezí problém a určí, jaké informace bude potřebovat k jeho řešení; situaci modeluje pomocí grafů, případně obdobných schémat; porovná svůj navržený model s jinými modely k řešení stejného problému a vybere vhodnější, svou volbu zdůvodní, I-9-1-04 - zhodnotí, zda jsou v modelu všechna data potřebná k řešení problému; vyhledá chybu v modelu a opraví ji. Využití učiva z oblasti modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů (myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy) ke zkoumání, porovnávání a vysvětlování jevů kolem žáka, schéma, myšlenková mapa, vývojový diagram, ohodnocený a orientovaný graf; základní grafové úlohy

Cílová skupina: 5.-7. ročník ZŠ

Metodické pokyny: Cílem použití tohoto pracovního listu je rozvinout u žáků 5.-7. ročníku dovednost práce s daty a informacemi za použití grafových úloh – orientaci a praktické využití ohodnoceného grafu v reálném životě (simulace návrhu cyklistických trailů ve fiktivním cykloareálu).     

Žáci by měli v rámci řešení úloh v tomto pracovním materiálu najít základní vlastnosti ohodnocených grafů – cestu jedním tahem, nejkratší a nejdelší cesty, uzavřené cesty.

První stranu pracovního materiálu doporučuji vytisknout, zalaminovat, žáci s nimi následně pracují se stíratelnými fixy. Samotná řešení jednotlivých úkolů zpracovávají do vytištěných druhých stran materiálu. Optimální formou práce je práce ve dvojicích nebo malých skupinkách. Vzhledem k rozsáhlosti obsahu učebního materiálu, je možné zadat žákům nikoliv celý PL, ale „vygenerovat“ si z výsledkových tabulek sadu dílčích otázek, které budou žáci řešit ve skupinkách, dvojicích nebo případně samostatně. Kontrolu správného řešení pak doporučuji provést frontálně na tabuli s projekcí vzorového řešení. Některé zadání může mít i další než uvedené řešení.

Další produkty od autora Milan Šatra

335384
Informatika
4., 5.
Pracovní listy
Pracovní list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování – šifrování (šifrování odzadu) - I-5-1-03 -
29.00 Kč
333640
Informatika
4., 5.
Pracovní listy
Sada 2 pracovních listů z oblasti algoritmizace a programování v online blokovém programovacím jazyku SCRATCH umožní
45.00 Kč
291646
Občanská výchova
6., 7., 8., 9.
Pracovní listy
Obsah materiálu: Komplet pracovních listů na téma peníze. Cílová skupina: 6. – 9. ročník ZŠ Metodické pokyny: Komplet 8
40.00 Kč
452836
Informatika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Obsah materiálu: Komplex sedmi sad údajů (dat) včetně vzorových řešení dvou zadání ve formě příprav na výuku informatiky
49.00 Kč
GRAFOVÉ ÚLOHY 2 - 5.-7. ročník GRAFOVÉ ÚLOHY 2 - 5.-7. ročník
Obsah materiálu: Sada pracovní list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování pro 5. – 7. ročník – I-5-1-02 (popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji), I-5-1-03 (vyčte informace z daného modelu), I-9-1-01 - získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat, I-9-1-03 - vymezí problém a určí, jaké informace bude potřebovat k jeho řešení; situaci modeluje pomocí grafů, případně obdobných schémat; porovná svůj navržený model s jinými modely k řešení stejného problému a vybere vhodnější, svou volbu zdůvodní, I-9-1-04 - zhodnotí, zda jsou v modelu všechna data potřebná k řešení problému; vyhledá chybu v modelu a opraví ji. Využití učiva z oblasti modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů (myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy) ke zkoumání, porovnávání a vysvětlování jevů kolem žáka, schéma, myšlenková mapa, vývojový diagram, ohodnocený a orientovaný graf; základní grafové úlohyCílová skupina: 5.-7. ročník ZŠMetodické pokyny: Cílem použití tohoto pracovního listu je rozvinout u žáků 5.-7. ročníku dovednost práce s daty a informacemi za použití grafových úloh – orientaci a praktické využití ohodnoceného grafu v reálném životě (simulace návrhu cyklistických trailů ve fiktivním cykloareálu).      Žáci by měli v rámci řešení úloh v tomto pracovním materiálu najít základní vlastnosti ohodnocených grafů – cestu jedním tahem, nejkratší a nejdelší cesty, uzavřené cesty.První stranu pracovního materiálu doporučuji vytisknout, zalaminovat, žáci s nimi následně pracují se stíratelnými fixy. Samotná řešení jednotlivých úkolů zpracovávají do vytištěných druhých stran materiálu. Optimální formou práce je práce ve dvojicích nebo malých skupinkách. Vzhledem k rozsáhlosti obsahu učebního materiálu, je možné zadat žákům nikoliv celý PL, ale „vygenerovat“ si z výsledkových tabulek sadu dílčích otázek, které budou žáci řešit ve skupinkách, dvojicích nebo případně samostatně. Kontrolu správného řešení pak doporučuji provést frontálně na tabuli s projekcí vzorového řešení. Některé zadání může mít i další než uvedené řešení.
UUCZ-570563
Informatika>Pracovní listy>5.>6.>7.
39.00