GRAFOVÉ ÚLOHY 2 - 5.-7. ročník

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7.
Kategorie:
Počet stran:
5
Velikost: 173.47 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Milan Šatra
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 5. 2024
Sdílet:

Obsah materiálu: Sada pracovní list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování pro 5. – 7. ročník – I-5-1-02 (popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji), I-5-1-03 (vyčte informace z daného modelu), I-9-1-01 - získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat, I-9-1-03 - vymezí problém a určí, jaké informace bude potřebovat k jeho řešení; situaci modeluje pomocí grafů, případně obdobných schémat; porovná svůj navržený model s jinými modely k řešení stejného problému a vybere vhodnější, svou volbu zdůvodní, I-9-1-04 - zhodnotí, zda jsou v modelu všechna data potřebná k řešení problému; vyhledá chybu v modelu a opraví ji. Využití učiva z oblasti modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů (myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy) ke zkoumání, porovnávání a vysvětlování jevů kolem žáka, schéma, myšlenková mapa, vývojový diagram, ohodnocený a orientovaný graf; základní grafové úlohy

Cílová skupina: 5.-7. ročník ZŠ

Metodické pokyny: Cílem použití tohoto pracovního listu je rozvinout u žáků 5.-7. ročníku dovednost práce s daty a informacemi za použití grafových úloh – orientaci a praktické využití ohodnoceného grafu v reálném životě (simulace návrhu cyklistických trailů ve fiktivním cykloareálu).     

Žáci by měli v rámci řešení úloh v tomto pracovním materiálu najít základní vlastnosti ohodnocených grafů – cestu jedním tahem, nejkratší a nejdelší cesty, uzavřené cesty.

První stranu pracovního materiálu doporučuji vytisknout, zalaminovat, žáci s nimi následně pracují se stíratelnými fixy. Samotná řešení jednotlivých úkolů zpracovávají do vytištěných druhých stran materiálu. Optimální formou práce je práce ve dvojicích nebo malých skupinkách. Vzhledem k rozsáhlosti obsahu učebního materiálu, je možné zadat žákům nikoliv celý PL, ale „vygenerovat“ si z výsledkových tabulek sadu dílčích otázek, které budou žáci řešit ve skupinkách, dvojicích nebo případně samostatně. Kontrolu správného řešení pak doporučuji provést frontálně na tabuli s projekcí vzorového řešení. Některé zadání může mít i další než uvedené řešení.

Další produkty od autora Milan Šatra

293261
Občanská výchova
6., 7., 8., 9.
Pracovní listy
Komplet 18 pracovních listů pro tematický celek příjmy, výdaj, rozpočty. Pracovní listy doplní výuku o možnost
80.00 Kč
273516
Vlastivěda
4., 5.
Pracovní listy
ročník: 4. - 5. ročník ZŠ popis: Soubor 13 pracovních listů se slepou mapou na dokreslení, hlavními infromacemi
35.00 Kč
282659
Chemie
8., 9.
Pracovní listy
Komplet 7 jednoduchých listů a 2 dvoustránkových listů obsahuje učivo redoxních reakcí. Pracovní listy s rovnicemi
35.00 Kč
402443
Informatika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Komplet 5 pracovních zadání (1 list se zadáním a řešením, komprimovaný soubor s potřebnými dávkovými, textovými a
59.00 Kč
GRAFOVÉ ÚLOHY 2 - 5.-7. ročník GRAFOVÉ ÚLOHY 2 - 5.-7. ročník
Obsah materiálu: Sada pracovní list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování pro 5. – 7. ročník – I-5-1-02 (popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji), I-5-1-03 (vyčte informace z daného modelu), I-9-1-01 - získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat, I-9-1-03 - vymezí problém a určí, jaké informace bude potřebovat k jeho řešení; situaci modeluje pomocí grafů, případně obdobných schémat; porovná svůj navržený model s jinými modely k řešení stejného problému a vybere vhodnější, svou volbu zdůvodní, I-9-1-04 - zhodnotí, zda jsou v modelu všechna data potřebná k řešení problému; vyhledá chybu v modelu a opraví ji. Využití učiva z oblasti modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů (myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy) ke zkoumání, porovnávání a vysvětlování jevů kolem žáka, schéma, myšlenková mapa, vývojový diagram, ohodnocený a orientovaný graf; základní grafové úlohyCílová skupina: 5.-7. ročník ZŠMetodické pokyny: Cílem použití tohoto pracovního listu je rozvinout u žáků 5.-7. ročníku dovednost práce s daty a informacemi za použití grafových úloh – orientaci a praktické využití ohodnoceného grafu v reálném životě (simulace návrhu cyklistických trailů ve fiktivním cykloareálu).      Žáci by měli v rámci řešení úloh v tomto pracovním materiálu najít základní vlastnosti ohodnocených grafů – cestu jedním tahem, nejkratší a nejdelší cesty, uzavřené cesty.První stranu pracovního materiálu doporučuji vytisknout, zalaminovat, žáci s nimi následně pracují se stíratelnými fixy. Samotná řešení jednotlivých úkolů zpracovávají do vytištěných druhých stran materiálu. Optimální formou práce je práce ve dvojicích nebo malých skupinkách. Vzhledem k rozsáhlosti obsahu učebního materiálu, je možné zadat žákům nikoliv celý PL, ale „vygenerovat“ si z výsledkových tabulek sadu dílčích otázek, které budou žáci řešit ve skupinkách, dvojicích nebo případně samostatně. Kontrolu správného řešení pak doporučuji provést frontálně na tabuli s projekcí vzorového řešení. Některé zadání může mít i další než uvedené řešení.
UUCZ-570563
Informatika>Pracovní listy>5.>6.>7.
39.00