Pracovní listy se zabývají tématy Modely, modelování a grafy.
- pracovní list - v první části se žáci seznamují s tématem Modelů, musí rozlišit mezi hmatatelnými a digitálními modely. V dalším cvičení se snaží sami přijít na to, jaké modely se používají v několika zmíněných zaměstnáních. Protože žáci ve 4. a 5. třídě určitě rádi pracují s pastelkami, v dalším cvičení spojují různými barvami zaměstnání s používaným modelem. Zde už nemusí nic vymýšlet sami, snaží se správně spárovat dvojice, protože u některých zaměstnání by pro ně bylo těžké přijít na to, jaký model se používá.
- pracovní list - v úvodu je odkaz na mnou vytvořené cvičení v aplikaci Wordwall, které zároveň slouží pro učitele jako kontrola správných odpovědí u předchozího cvičení. Následující cvičení pracuje s modelem jízdního řádu. Žáci se snaží odpovědět na 10 otázek, které se vztahují k vybranému vlakovému spoji. Zároveň si prakticky zkouší, jestli a jak se vyznají v jízdním řádu. Na závěr si na čtverečkovaném papíru vyzkouší, jak vzniká jednoduchý sloupcový graf - podle tabulky, ve které jsou města s počty obyvatel, vybarvují jednotlivé čtverce, čímž jim vznikne opravdu základní forma sloupcového grafu.