Pasivní prvky sítí - pexeso

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 600.63 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 8. 2024
Sdílet:

Metodika pro aktivitu Pexeso

Název aktivity: Pexeso s pojmy, definicemi a obrázky

Cílová skupina: Žáci základní nebo střední školy, přizpůsobeno podle úrovně obtížnosti a probíraného učiva.

Cíl aktivity:

  • Procvičení a upevnění znalostí formou hry.
  • Rozvoj schopnosti logicky spojovat pojmy, definice a obrázky.
  • Podpora kritického myšlení a argumentace při diskusi nad správností dvojic.
  • Posílení spolupráce a komunikace mezi žáky.

Průběh aktivity v hodině:

Úvodní část (5 minut):

  • Učitel představí pravidla aktivity a vysvětlí cíl, kterým je správně spojit pojmy, definice nebo obrázky.

Hlavní část (15–20 minut):

  • Rozložení karet: Všechny karty pexesa se rozloží textem nahoru na stůl tak, aby byly viditelné pro všechny žáky ve skupině. Ujistěte se, že karty jsou dobře zamíchané.
  • Výběr dvojic: Žáci se střídají a vybírají dvojice karet (např. pojem a definici nebo pojem a obrázek), které podle nich patří k sobě. Po vybrání dvojice žák musí vysvětlit, proč si myslí, že tyto karty tvoří správnou dvojici.
  • Diskuse: Ostatní žáci mohou souhlasit, nebo vyjádřit nesouhlas s výběrem a diskutovat o tom, zda je dvojice správná. V případě nesouhlasu probíhá debata, kde žáci argumentují a hledají nejvhodnější kombinaci.
  • Odstranění dvojic: Pokud většina žáků souhlasí s výběrem, správná dvojice se odstraní ze stolu. Pokud ne, karty se vrátí zpět a pokračuje další žák.

Závěrečná část (5–10 minut):

  • Učitel spolu se žáky projde všechny sestavené dvojice, zhodnotí jejich správnost a vysvětlí případné nesrovnalosti.
  • Diskutuje se nad tím, jaké pojmy byly obtížné a proč, a jaké znalosti je třeba dále procvičovat.

Vyhodnocení:

Aktivitu lze hodnotit formativně, zaměřením na:

  • Schopnost žáků vysvětlit své volby a logicky zdůvodnit své odpovědi.
  • Aktivitu a přínos žáků v diskusi.
  • Správnost sestavených dvojic.

Učitel může také hodnotit týmovou spolupráci a schopnost žáků konstruktivně diskutovat a obhajovat své názory.

Výhody použití aktivity ve výuce:

  • Rozvoj kritického myšlení a argumentace: Žáci se učí nejen pojmy a definice, ale také jak své odpovědi zdůvodnit a obhajovat, což rozvíjí jejich kritické myšlení.
  • Podpora týmové spolupráce: Aktivita podporuje spolupráci a komunikaci mezi žáky, což je klíčové pro rozvoj sociálních dovedností.
  • Všestranné využití: Pexeso lze využít v různých předmětech, například v přírodopisu, zeměpisu, dějepisu nebo jazycích, a přizpůsobit ho dle aktuálního učiva.
  • Okamžitá zpětná vazba: Diskuze nad správností dvojic poskytuje okamžitou zpětnou vazbu a příležitost k opravě chyb, což zlepšuje učení.

Další produkty od autora Michal Matějka

651180
Informatika
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje 49 pojmů na téma Technické vybavení PC. Na jednotlivé pojmy jsou vytvořeny křížovky (tajenky) za
29.00 Kč
705194
Informatika
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje 50 pojmů na téma Autorský zákon. Na jednotlivé pojmy jsou vytvořeny křížovky (tajenky) za pomoci
29.00 Kč
614128
Informatika
Pracovní listy
Rozšířte výuku informatiky o praktické cvičení s pracovním listem na téma Pasivní prvky v sítí Chcete svým studentům
25.00 Kč
640674
Etická výchova
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Diskusní kartičky (50) na téma šikany ve škole. Kartičky jsou určeny pro starší žáky k zamyšlení se a následní diskusi
29.00 Kč
Pasivní prvky sítí - pexeso Pasivní prvky sítí - pexeso
Metodika pro aktivitu PexesoNázev aktivity: Pexeso s pojmy, definicemi a obrázkyCílová skupina: Žáci základní nebo střední školy, přizpůsobeno podle úrovně obtížnosti a probíraného učiva.Cíl aktivity:Procvičení a upevnění znalostí formou hry.Rozvoj schopnosti logicky spojovat pojmy, definice a obrázky.Podpora kritického myšlení a argumentace při diskusi nad správností dvojic.Posílení spolupráce a komunikace mezi žáky.Průběh aktivity v hodině:Úvodní část (5 minut):Učitel představí pravidla aktivity a vysvětlí cíl, kterým je správně spojit pojmy, definice nebo obrázky.Hlavní část (15–20 minut):Rozložení karet: Všechny karty pexesa se rozloží textem nahoru na stůl tak, aby byly viditelné pro všechny žáky ve skupině. Ujistěte se, že karty jsou dobře zamíchané.Výběr dvojic: Žáci se střídají a vybírají dvojice karet (např. pojem a definici nebo pojem a obrázek), které podle nich patří k sobě. Po vybrání dvojice žák musí vysvětlit, proč si myslí, že tyto karty tvoří správnou dvojici.Diskuse: Ostatní žáci mohou souhlasit, nebo vyjádřit nesouhlas s výběrem a diskutovat o tom, zda je dvojice správná. V případě nesouhlasu probíhá debata, kde žáci argumentují a hledají nejvhodnější kombinaci.Odstranění dvojic: Pokud většina žáků souhlasí s výběrem, správná dvojice se odstraní ze stolu. Pokud ne, karty se vrátí zpět a pokračuje další žák.Závěrečná část (5–10 minut):Učitel spolu se žáky projde všechny sestavené dvojice, zhodnotí jejich správnost a vysvětlí případné nesrovnalosti.Diskutuje se nad tím, jaké pojmy byly obtížné a proč, a jaké znalosti je třeba dále procvičovat.Vyhodnocení:Aktivitu lze hodnotit formativně, zaměřením na:Schopnost žáků vysvětlit své volby a logicky zdůvodnit své odpovědi.Aktivitu a přínos žáků v diskusi.Správnost sestavených dvojic.Učitel může také hodnotit týmovou spolupráci a schopnost žáků konstruktivně diskutovat a obhajovat své názory.Výhody použití aktivity ve výuce:Rozvoj kritického myšlení a argumentace: Žáci se učí nejen pojmy a definice, ale také jak své odpovědi zdůvodnit a obhajovat, což rozvíjí jejich kritické myšlení.Podpora týmové spolupráce: Aktivita podporuje spolupráci a komunikaci mezi žáky, což je klíčové pro rozvoj sociálních dovedností.Všestranné využití: Pexeso lze využít v různých předmětech, například v přírodopisu, zeměpisu, dějepisu nebo jazycích, a přizpůsobit ho dle aktuálního učiva.Okamžitá zpětná vazba: Diskuze nad správností dvojic poskytuje okamžitou zpětnou vazbu a příležitost k opravě chyb, což zlepšuje učení.
UUCZ-614292
Informatika>Pexeso>SŠ
25.00