Technické vybavení počítače - pexeso

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 747.71 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 8. 2024
Sdílet:

Metodika pro aktivitu Pexeso

Název aktivity: Pexeso s pojmy, definicemi a obrázky

Cílová skupina: Žáci základní nebo střední školy, přizpůsobeno podle úrovně obtížnosti a probíraného učiva.

Cíl aktivity:

  • Procvičení a upevnění znalostí formou hry.
  • Rozvoj schopnosti logicky spojovat pojmy, definice a obrázky.
  • Podpora kritického myšlení a argumentace při diskusi nad správností dvojic.
  • Posílení spolupráce a komunikace mezi žáky.

Průběh aktivity v hodině:

Úvodní část (5 minut):

  • Učitel představí pravidla aktivity a vysvětlí cíl, kterým je správně spojit pojmy, definice nebo obrázky.

Hlavní část (15–20 minut):

  • Rozložení karet: Všechny karty pexesa se rozloží textem nahoru na stůl tak, aby byly viditelné pro všechny žáky ve skupině. Ujistěte se, že karty jsou dobře zamíchané.
  • Výběr dvojic: Žáci se střídají a vybírají dvojice karet (např. pojem a definici nebo pojem a obrázek), které podle nich patří k sobě. Po vybrání dvojice žák musí vysvětlit, proč si myslí, že tyto karty tvoří správnou dvojici.
  • Diskuse: Ostatní žáci mohou souhlasit, nebo vyjádřit nesouhlas s výběrem a diskutovat o tom, zda je dvojice správná. V případě nesouhlasu probíhá debata, kde žáci argumentují a hledají nejvhodnější kombinaci.
  • Odstranění dvojic: Pokud většina žáků souhlasí s výběrem, správná dvojice se odstraní ze stolu. Pokud ne, karty se vrátí zpět a pokračuje další žák.

Závěrečná část (5–10 minut):

  • Učitel spolu se žáky projde všechny sestavené dvojice, zhodnotí jejich správnost a vysvětlí případné nesrovnalosti.
  • Diskutuje se nad tím, jaké pojmy byly obtížné a proč, a jaké znalosti je třeba dále procvičovat.

Vyhodnocení:

Aktivitu lze hodnotit formativně, zaměřením na:

  • Schopnost žáků vysvětlit své volby a logicky zdůvodnit své odpovědi.
  • Aktivitu a přínos žáků v diskusi.
  • Správnost sestavených dvojic.

Učitel může také hodnotit týmovou spolupráci a schopnost žáků konstruktivně diskutovat a obhajovat své názory.

Výhody použití aktivity ve výuce:

  • Rozvoj kritického myšlení a argumentace: Žáci se učí nejen pojmy a definice, ale také jak své odpovědi zdůvodnit a obhajovat, což rozvíjí jejich kritické myšlení.
  • Podpora týmové spolupráce: Aktivita podporuje spolupráci a komunikaci mezi žáky, což je klíčové pro rozvoj sociálních dovedností.
  • Všestranné využití: Pexeso lze využít v různých předmětech, například v přírodopisu, zeměpisu, dějepisu nebo jazycích, a přizpůsobit ho dle aktuálního učiva.
  • Okamžitá zpětná vazba: Diskuze nad správností dvojic poskytuje okamžitou zpětnou vazbu a příležitost k opravě chyb, což zlepšuje učení.

Další produkty od autora Michal Matějka

651180
Informatika
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje 49 pojmů na téma Technické vybavení PC. Na jednotlivé pojmy jsou vytvořeny křížovky (tajenky) za
29.00 Kč
614306
Informatika
Pexeso
Metodika pro aktivitu Pexeso Název aktivity: Pexeso s pojmy, definicemi a obrázky Cílová skupina: Žáci základní nebo
25.00 Kč
637679
Etická výchova
Didaktické hry
Balení obsahuje 40 kartiček určených pro žáky střední školy. Tento materiál je tretí částí z trilogie, která pokrývá
29.00 Kč
614292
Informatika
Pexeso
Metodika pro aktivitu Pexeso Název aktivity: Pexeso s pojmy, definicemi a obrázky Cílová skupina: Žáci základní nebo
25.00 Kč
Technické vybavení počítače - pexeso Technické vybavení počítače - pexeso
Metodika pro aktivitu PexesoNázev aktivity: Pexeso s pojmy, definicemi a obrázkyCílová skupina: Žáci základní nebo střední školy, přizpůsobeno podle úrovně obtížnosti a probíraného učiva.Cíl aktivity:Procvičení a upevnění znalostí formou hry.Rozvoj schopnosti logicky spojovat pojmy, definice a obrázky.Podpora kritického myšlení a argumentace při diskusi nad správností dvojic.Posílení spolupráce a komunikace mezi žáky.Průběh aktivity v hodině:Úvodní část (5 minut):Učitel představí pravidla aktivity a vysvětlí cíl, kterým je správně spojit pojmy, definice nebo obrázky.Hlavní část (15–20 minut):Rozložení karet: Všechny karty pexesa se rozloží textem nahoru na stůl tak, aby byly viditelné pro všechny žáky ve skupině. Ujistěte se, že karty jsou dobře zamíchané.Výběr dvojic: Žáci se střídají a vybírají dvojice karet (např. pojem a definici nebo pojem a obrázek), které podle nich patří k sobě. Po vybrání dvojice žák musí vysvětlit, proč si myslí, že tyto karty tvoří správnou dvojici.Diskuse: Ostatní žáci mohou souhlasit, nebo vyjádřit nesouhlas s výběrem a diskutovat o tom, zda je dvojice správná. V případě nesouhlasu probíhá debata, kde žáci argumentují a hledají nejvhodnější kombinaci.Odstranění dvojic: Pokud většina žáků souhlasí s výběrem, správná dvojice se odstraní ze stolu. Pokud ne, karty se vrátí zpět a pokračuje další žák.Závěrečná část (5–10 minut):Učitel spolu se žáky projde všechny sestavené dvojice, zhodnotí jejich správnost a vysvětlí případné nesrovnalosti.Diskutuje se nad tím, jaké pojmy byly obtížné a proč, a jaké znalosti je třeba dále procvičovat.Vyhodnocení:Aktivitu lze hodnotit formativně, zaměřením na:Schopnost žáků vysvětlit své volby a logicky zdůvodnit své odpovědi.Aktivitu a přínos žáků v diskusi.Správnost sestavených dvojic.Učitel může také hodnotit týmovou spolupráci a schopnost žáků konstruktivně diskutovat a obhajovat své názory.Výhody použití aktivity ve výuce:Rozvoj kritického myšlení a argumentace: Žáci se učí nejen pojmy a definice, ale také jak své odpovědi zdůvodnit a obhajovat, což rozvíjí jejich kritické myšlení.Podpora týmové spolupráce: Aktivita podporuje spolupráci a komunikaci mezi žáky, což je klíčové pro rozvoj sociálních dovedností.Všestranné využití: Pexeso lze využít v různých předmětech, například v přírodopisu, zeměpisu, dějepisu nebo jazycích, a přizpůsobit ho dle aktuálního učiva.Okamžitá zpětná vazba: Diskuze nad správností dvojic poskytuje okamžitou zpětnou vazbu a příležitost k opravě chyb, což zlepšuje učení.
UUCZ-614295
Informatika>Pexeso>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
25.00