Živá klávesnice

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
25
Velikost: 1.56 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Alchymie učení
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 10. 2025
Sdílet:

S aktivitou Živá klávesnice se žáci stanou klávesami, které ožijí – skáčou, spojují se do zkratek a společně plní úkoly. Zábavnou formou si upevňují znalosti o klávesnici, klávesových zkratkách a základním ovládání počítače.


Materiál obsahuje 18 počítačových kláves + 7 klávesových zkratek + 1 prázdná klávesa.

Připojeny jsou také kartičky s úkony pro přiřazovací variantu (včetně řešení).

 

Klávesy jsou určeny k černobílému tisku, kartičky jsou připraveny v barevné i černobílé variantě.

 

ŽIVÁ KLÁVESNICE

  • Učitel připraví kartičky a rozdá je žákům. Každý žák = 1 klávesa (při menším počtu dětí může mít jeden žák více kláves)
  • Žáci si stoupnou do prostoru jako rozestavěná klávesnice (např. do řad jako na skutečné klávesnici).

a) Úvod - jednotlivé klávesy

  • učitel volá: „Kde je Enter?“ → žák s kartičkou Enter vyskočí/zvedne ruku
  • zopakujeme u všech kláves několikrát, aby si žáci zapamatovali pozice

b) Klávesy v akci

  • učitel volá: „Kdo umí mazat?/Kdo píše velká písmena?/...“
  • žáci zvedají příslušné klávesy do vzduchu

c) Zkratky (kooperace více dětí)

  • Učitel zadává funkci, např.:
  • „Zkopíruj text!“ → musí vyběhnout Ctrl a C a rychle se spojit (např. chytnout za ruku).
  • „Vlož text!“ → Ctrl + V. „Ulož soubor!“ → Ctrl + S.
  • Pokud se zapojí špatná klávesa, spolužáci mohou dělat „bzučák“ (bzzz).

OBMĚNA: Soutěžní varianta

  • Učitel rozdělí žáky na 2 týmy. Zadává příkaz, a rychlejší tým (klávesy správně spojené) získává bod.
  • Hraje se např. do 10 bodů.

Další aktivity:

ALGORITMUS

  • Učitel (nebo jeden žák) nadiktuje sérii příkazů (např. „Zkopíruj → Vlož → Smaž“).
  • Klávesy musí postupně sehrát scénku

POHYBOVKA

  • učitel na podlahu rozmístí obrázky kláves
  • učitel zadá klávesy/příkaz: „Zkopíruj text“ → žáci musí běžet na správné značky a postavit se na ně.
  • Pokud je u značky víc dětí, musí se rychle domluvit, kdo „hraje“ kterou část.

PŘIŘAZOVAČKA

PEXESO

Další produkty od autora Alchymie učení

832355
Český jazyk
3., 4., 5.
Pracovní listy
Soubor obsahuje 3 oboustranné čtenářské listy. Každý list má pozměněnou grafiku i čtenářské strategie, na které se
25.00 Kč
832002
Český jazyk
2., 3., 4.
Přehled učiva
Přehledový plakát ve dvou velikostech a ve dvou barevných variantách. Kartičky k procvičování najdete na konci dokumentu
25.00 Kč
920330
Matematika
1.
Výzdoba třídy
Obrázkové výukové karty do hodin matematiky i jako výzdoba třídy :-). Materiál obsahuje čísla 1 - 20. 1 - 10 na stranu
25.00 Kč
902877
Český jazyk - gramatika
4., 5.
Běhací diktát
Aktivní procvičování shody přísudku s podmětem formou běhání s kartičkami. Jako bonus je součástí běhací diktát :-)
28.00 Kč
Živá klávesnice Živá klávesnice
S aktivitou Živá klávesnice se žáci stanou klávesami, které ožijí – skáčou, spojují se do zkratek a společně plní úkoly. Zábavnou formou si upevňují znalosti o klávesnici, klávesových zkratkách a základním ovládání počítače.
Materiál obsahuje 18 počítačových kláves + 7 klávesových zkratek + 1 prázdná klávesa.
Připojeny jsou také kartičky s úkony pro přiřazovací variantu (včetně řešení). Klávesy jsou určeny k černobílému tisku, kartičky jsou připraveny v barevné i černobílé variantě. ŽIVÁ KLÁVESNICEUčitel připraví kartičky a rozdá je žákům. Každý žák = 1 klávesa (při menším počtu dětí může mít jeden žák více kláves)Žáci si stoupnou do prostoru jako rozestavěná klávesnice (např. do řad jako na skutečné klávesnici).a) Úvod - jednotlivé klávesyučitel volá: „Kde je Enter?“ → žák s kartičkou Enter vyskočí/zvedne rukuzopakujeme u všech kláves několikrát, aby si žáci zapamatovali poziceb) Klávesy v akciučitel volá: „Kdo umí mazat?/Kdo píše velká písmena?/...“žáci zvedají příslušné klávesy do vzduchuc) Zkratky (kooperace více dětí)Učitel zadává funkci, např.:„Zkopíruj text!“ → musí vyběhnout Ctrl a C a rychle se spojit (např. chytnout za ruku).„Vlož text!“ → Ctrl + V. „Ulož soubor!“ → Ctrl + S.Pokud se zapojí špatná klávesa, spolužáci mohou dělat „bzučák“ (bzzz).OBMĚNA: Soutěžní variantaUčitel rozdělí žáky na 2 týmy. Zadává příkaz, a rychlejší tým (klávesy správně spojené) získává bod.Hraje se např. do 10 bodů.Další aktivity:ALGORITMUSUčitel (nebo jeden žák) nadiktuje sérii příkazů (např. „Zkopíruj → Vlož → Smaž“).Klávesy musí postupně sehrát scénkuPOHYBOVKAučitel na podlahu rozmístí obrázky klávesučitel zadá klávesy/příkaz: „Zkopíruj text“ → žáci musí běžet na správné značky a postavit se na ně.Pokud je u značky víc dětí, musí se rychle domluvit, kdo „hraje“ kterou část.PŘIŘAZOVAČKAPEXESO
UUCZ-991131
Informatika>Didaktické hry>4.>5.
25.00