Živá klávesnice

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
25
Velikost: 1.56 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Alchymie učení
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 10. 2025
Sdílet:

S aktivitou Živá klávesnice se žáci stanou klávesami, které ožijí – skáčou, spojují se do zkratek a společně plní úkoly. Zábavnou formou si upevňují znalosti o klávesnici, klávesových zkratkách a základním ovládání počítače.


Materiál obsahuje 18 počítačových kláves + 7 klávesových zkratek + 1 prázdná klávesa.

Připojeny jsou také kartičky s úkony pro přiřazovací variantu (včetně řešení).

 

Klávesy jsou určeny k černobílému tisku, kartičky jsou připraveny v barevné i černobílé variantě.

 

ŽIVÁ KLÁVESNICE

  • Učitel připraví kartičky a rozdá je žákům. Každý žák = 1 klávesa (při menším počtu dětí může mít jeden žák více kláves)
  • Žáci si stoupnou do prostoru jako rozestavěná klávesnice (např. do řad jako na skutečné klávesnici).

a) Úvod - jednotlivé klávesy

  • učitel volá: „Kde je Enter?“ → žák s kartičkou Enter vyskočí/zvedne ruku
  • zopakujeme u všech kláves několikrát, aby si žáci zapamatovali pozice

b) Klávesy v akci

  • učitel volá: „Kdo umí mazat?/Kdo píše velká písmena?/...“
  • žáci zvedají příslušné klávesy do vzduchu

c) Zkratky (kooperace více dětí)

  • Učitel zadává funkci, např.:
  • „Zkopíruj text!“ → musí vyběhnout Ctrl a C a rychle se spojit (např. chytnout za ruku).
  • „Vlož text!“ → Ctrl + V. „Ulož soubor!“ → Ctrl + S.
  • Pokud se zapojí špatná klávesa, spolužáci mohou dělat „bzučák“ (bzzz).

OBMĚNA: Soutěžní varianta

  • Učitel rozdělí žáky na 2 týmy. Zadává příkaz, a rychlejší tým (klávesy správně spojené) získává bod.
  • Hraje se např. do 10 bodů.

Další aktivity:

ALGORITMUS

  • Učitel (nebo jeden žák) nadiktuje sérii příkazů (např. „Zkopíruj → Vlož → Smaž“).
  • Klávesy musí postupně sehrát scénku

POHYBOVKA

  • učitel na podlahu rozmístí obrázky kláves
  • učitel zadá klávesy/příkaz: „Zkopíruj text“ → žáci musí běžet na správné značky a postavit se na ně.
  • Pokud je u značky víc dětí, musí se rychle domluvit, kdo „hraje“ kterou část.

PŘIŘAZOVAČKA

PEXESO

Další produkty od autora Alchymie učení

998380
Matematika
1.
Didaktické hry
Hravý podzimní materiál pro 1. třídu, který dětem pomůže procvičit sčítání a odčítání v oboru do 5 pomocí obrázkových
28.00 Kč
913871
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Veselé nápisy školních předmětů využitelné v 1. - 5. ročníku :-). Materiál obsahuje nápisy předmětů vyučovaných na 1
28.00 Kč
838488
Český jazyk
Školní družina, 2., 3.
Didaktické hry
Rébusy jsou určeny pro žáky 2.-3. ročníku. S kartičkami můžete dále pracovat podle schopností a znalostí dětí :-). 1)
25.00 Kč
954457
Český jazyk - gramatika
2., 3., 4.
Výzdoba třídy
Barevné plakáty jednotlivých slovních druhů k výzdobě třídy a vizuální podpoře žáků. Součástí je také pracovní list pro
30.00 Kč
Živá klávesnice Živá klávesnice
S aktivitou Živá klávesnice se žáci stanou klávesami, které ožijí – skáčou, spojují se do zkratek a společně plní úkoly. Zábavnou formou si upevňují znalosti o klávesnici, klávesových zkratkách a základním ovládání počítače.
Materiál obsahuje 18 počítačových kláves + 7 klávesových zkratek + 1 prázdná klávesa.
Připojeny jsou také kartičky s úkony pro přiřazovací variantu (včetně řešení). Klávesy jsou určeny k černobílému tisku, kartičky jsou připraveny v barevné i černobílé variantě. ŽIVÁ KLÁVESNICEUčitel připraví kartičky a rozdá je žákům. Každý žák = 1 klávesa (při menším počtu dětí může mít jeden žák více kláves)Žáci si stoupnou do prostoru jako rozestavěná klávesnice (např. do řad jako na skutečné klávesnici).a) Úvod - jednotlivé klávesyučitel volá: „Kde je Enter?“ → žák s kartičkou Enter vyskočí/zvedne rukuzopakujeme u všech kláves několikrát, aby si žáci zapamatovali poziceb) Klávesy v akciučitel volá: „Kdo umí mazat?/Kdo píše velká písmena?/...“žáci zvedají příslušné klávesy do vzduchuc) Zkratky (kooperace více dětí)Učitel zadává funkci, např.:„Zkopíruj text!“ → musí vyběhnout Ctrl a C a rychle se spojit (např. chytnout za ruku).„Vlož text!“ → Ctrl + V. „Ulož soubor!“ → Ctrl + S.Pokud se zapojí špatná klávesa, spolužáci mohou dělat „bzučák“ (bzzz).OBMĚNA: Soutěžní variantaUčitel rozdělí žáky na 2 týmy. Zadává příkaz, a rychlejší tým (klávesy správně spojené) získává bod.Hraje se např. do 10 bodů.Další aktivity:ALGORITMUSUčitel (nebo jeden žák) nadiktuje sérii příkazů (např. „Zkopíruj → Vlož → Smaž“).Klávesy musí postupně sehrát scénkuPOHYBOVKAučitel na podlahu rozmístí obrázky klávesučitel zadá klávesy/příkaz: „Zkopíruj text“ → žáci musí běžet na správné značky a postavit se na ně.Pokud je u značky víc dětí, musí se rychle domluvit, kdo „hraje“ kterou část.PŘIŘAZOVAČKAPEXESO
UUCZ-991131
Informatika>Didaktické hry>4.>5.
25.00