Běhací matematika - obsah a obvod

Ročník:
Počet stran:
21
Velikost: 763.22 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Brejchová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 6. 2023
Sdílet:

Běhací matematika:

Obsah: 16 karet na učino matematiky 5. třídy ZŠ (obsah a obvod).

Je to jednoduchá aktivita na ven ke konci školního roku.

Instrukce: Hru tvoří 16 karet navazujících na sebe, které učitel napřeskáčku rozmístí po učebně, hřišti či parku.

Žáci s papírem a tužkou hledají kartu, na které je napsáno START a opíší si první písmenko tajenky, které je v rohu. Pak hledají kartu, kde je správná odpověď na otázku v dolní části karty a opíší další písmenko. Pokud vždy najdou správnou odpověď na danou otázku či příklad, budou mít písmenka seřazena na papíře ve správném pořadí a vyjde jim tajenka: area and perimeter (tajenky jim dávám v angličtině, aby pro ně bylo těžší odhadnout správnou odpověď předem a třeba se jako bonus přiučí nové slovíčko).

Pokud by se hrálo v nepřehledném terénu, vytiskla bych na A4, ale já měla karty rozmístěné na louce v parku, tak stačil formát A5 - mám pocit, že jim to trvalo asi 15 minut.

Obtížnost karet se zvolna stupňuje.

Zdroj: Canva, MS Excel

 

BONUS:

Chodící matematika

Obsah: 8 lístečků na učivo z druhého pololetí 5. třídy: síť a povrch krychle/kvádru, poznávání dalších těles

Insrukce:

Než si žáci v sešitech připraví tajenku o 8 políčkách, postupně očíslovaných 1 - 8, učitel po okolí rozmístí lístečky s otázkami.

U každé kartičky jsou na výběr 3 odpovědi označené písmeny. Pokud žák pozná správné odpovědi, vyjde mu v sešitě z písmen tajenka.

Našla jsem tento druh aktivity pod pojmem "běhací diktát", ale ani nediktuji, ani neběháme, takže jsem si to přejmenovala na chodící křížovku.

Výsledná tajenka je slovo nebo věta v angličtině, aby se žákům hůře odhadovala správná písmenka, ale já na první pohled mohla zkontrolovat správné odpovědi (a třeba z toho žáci pochytí nové slovíčko).

Tajenka zní: solution

V tomto balíčku je tajenka z 8 lístečků. Rychlí žáci se správnou tajenkou mi pomáhali najít, kde ostatní udělali chybu (pokud přišli s kompletní křížovkou, kde byly chyby, udělali jsme jim křížky u špatných odpovědí a oni se vydali vyhledat lístečky a zamyslet se nad správnou odpovědí). Časový limit asi 10 minut.

Tuto aktivitu připravuji na různá témata z 8 lístečků na posledních 10 minut vyučování a každou z chodících křížovek vytisknu na jiný odstín papíru, aby se mi pak nepomíchali.

Pro venkovní variantu připravuji více lístečků, kdy vytištěné papíry nejprve podlepím kartónem z krabice od papíru a pak teprve rozřežu na řezačce. To aby nařezané papírky méně poletovaly, pokud by foukalo. Nelaminuji, v dešti ven nechodíme a pokud chvilku leží v orosené trávě, tak mi pak zase na stole uschnou a mohu schovat na další rok.

Kvůli geometrii děláno v programu AutoCAD, proto není úprava tak líbivá.

 

Další produkty od autora Jana Brejchová

340697
Informatika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Soubor obsahuje jeden oboustranný pracovní list na téma: digitální stopa, který je vhodný i do první hodiny informatiky
29.00 Kč
414059
Nezařazené k předmětu
6., 7., 8.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Obsah: 10 karet s otázkami týkajících se svatého Martina Před hrou: kartičky s otázkami vytisknout a rozstříhat
29.00 Kč
348226
Nezařazené k předmětu
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Obsah: 18 karet s šiframi školních předmětů + křížovka, do které se vyluštěné předměty doplní tak, aby vznikla tajenka
29.00 Kč
450711
Matematika
5.
Didaktické hry
Diferencované vyučování zlomků pro 5. třídu Diferencovaná výuka, kdy si každý žák najde příklady podle svých schopností
35.00 Kč
Běhací matematika - obsah a obvod Běhací matematika - obsah a obvod
Běhací matematika: Obsah: 16 karet na učino matematiky 5. třídy ZŠ (obsah a obvod). Je to jednoduchá aktivita na ven ke konci školního roku. Instrukce: Hru tvoří 16 karet navazujících na sebe, které učitel napřeskáčku rozmístí po učebně, hřišti či parku. Žáci s papírem a tužkou hledají kartu, na které je napsáno START a opíší si první písmenko tajenky, které je v rohu. Pak hledají kartu, kde je správná odpověď na otázku v dolní části karty a opíší další písmenko. Pokud vždy najdou správnou odpověď na danou otázku či příklad, budou mít písmenka seřazena na papíře ve správném pořadí a vyjde jim tajenka: area and perimeter (tajenky jim dávám v angličtině, aby pro ně bylo těžší odhadnout správnou odpověď předem a třeba se jako bonus přiučí nové slovíčko). Pokud by se hrálo v nepřehledném terénu, vytiskla bych na A4, ale já měla karty rozmístěné na louce v parku, tak stačil formát A5 - mám pocit, že jim to trvalo asi 15 minut. Obtížnost karet se zvolna stupňuje. Zdroj: Canva, MS Excel   BONUS: Chodící matematika Obsah: 8 lístečků na učivo z druhého pololetí 5. třídy: síť a povrch krychle/kvádru, poznávání dalších těles Insrukce: Než si žáci v sešitech připraví tajenku o 8 políčkách, postupně očíslovaných 1 - 8, učitel po okolí rozmístí lístečky s otázkami. U každé kartičky jsou na výběr 3 odpovědi označené písmeny. Pokud žák pozná správné odpovědi, vyjde mu v sešitě z písmen tajenka. Našla jsem tento druh aktivity pod pojmem "běhací diktát", ale ani nediktuji, ani neběháme, takže jsem si to přejmenovala na chodící křížovku. Výsledná tajenka je slovo nebo věta v angličtině, aby se žákům hůře odhadovala správná písmenka, ale já na první pohled mohla zkontrolovat správné odpovědi (a třeba z toho žáci pochytí nové slovíčko). Tajenka zní: solution V tomto balíčku je tajenka z 8 lístečků. Rychlí žáci se správnou tajenkou mi pomáhali najít, kde ostatní udělali chybu (pokud přišli s kompletní křížovkou, kde byly chyby, udělali jsme jim křížky u špatných odpovědí a oni se vydali vyhledat lístečky a zamyslet se nad správnou odpovědí). Časový limit asi 10 minut. Tuto aktivitu připravuji na různá témata z 8 lístečků na posledních 10 minut vyučování a každou z chodících křížovek vytisknu na jiný odstín papíru, aby se mi pak nepomíchali. Pro venkovní variantu připravuji více lístečků, kdy vytištěné papíry nejprve podlepím kartónem z krabice od papíru a pak teprve rozřežu na řezačce. To aby nařezané papírky méně poletovaly, pokud by foukalo. Nelaminuji, v dešti ven nechodíme a pokud chvilku leží v orosené trávě, tak mi pak zase na stole uschnou a mohu schovat na další rok. Kvůli geometrii děláno v programu AutoCAD, proto není úprava tak líbivá.  
UUCZ-322326
Matematika>Matematika - geometrie>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>5.
29.00