Běhací matematika - obsah a obvod

Ročník:
Počet stran:
21
Velikost: 763.22 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 6. 2023
Sdílet:

Běhací matematika:

Obsah: 16 karet na učino matematiky 5. třídy ZŠ (obsah a obvod).

Je to jednoduchá aktivita na ven ke konci školního roku.

Instrukce: Hru tvoří 16 karet navazujících na sebe, které učitel napřeskáčku rozmístí po učebně, hřišti či parku.

Žáci s papírem a tužkou hledají kartu, na které je napsáno START a opíší si první písmenko tajenky, které je v rohu. Pak hledají kartu, kde je správná odpověď na otázku v dolní části karty a opíší další písmenko. Pokud vždy najdou správnou odpověď na danou otázku či příklad, budou mít písmenka seřazena na papíře ve správném pořadí a vyjde jim tajenka: area and perimeter (tajenky jim dávám v angličtině, aby pro ně bylo těžší odhadnout správnou odpověď předem a třeba se jako bonus přiučí nové slovíčko).

Pokud by se hrálo v nepřehledném terénu, vytiskla bych na A4, ale já měla karty rozmístěné na louce v parku, tak stačil formát A5 - mám pocit, že jim to trvalo asi 15 minut.

Obtížnost karet se zvolna stupňuje.

Zdroj: Canva, MS Excel

 

BONUS:

Chodící matematika

Obsah: 8 lístečků na učivo z druhého pololetí 5. třídy: síť a povrch krychle/kvádru, poznávání dalších těles

Insrukce:

Než si žáci v sešitech připraví tajenku o 8 políčkách, postupně očíslovaných 1 - 8, učitel po okolí rozmístí lístečky s otázkami.

U každé kartičky jsou na výběr 3 odpovědi označené písmeny. Pokud žák pozná správné odpovědi, vyjde mu v sešitě z písmen tajenka.

Našla jsem tento druh aktivity pod pojmem "běhací diktát", ale ani nediktuji, ani neběháme, takže jsem si to přejmenovala na chodící křížovku.

Výsledná tajenka je slovo nebo věta v angličtině, aby se žákům hůře odhadovala správná písmenka, ale já na první pohled mohla zkontrolovat správné odpovědi (a třeba z toho žáci pochytí nové slovíčko).

Tajenka zní: solution

V tomto balíčku je tajenka z 8 lístečků. Rychlí žáci se správnou tajenkou mi pomáhali najít, kde ostatní udělali chybu (pokud přišli s kompletní křížovkou, kde byly chyby, udělali jsme jim křížky u špatných odpovědí a oni se vydali vyhledat lístečky a zamyslet se nad správnou odpovědí). Časový limit asi 10 minut.

Tuto aktivitu připravuji na různá témata z 8 lístečků na posledních 10 minut vyučování a každou z chodících křížovek vytisknu na jiný odstín papíru, aby se mi pak nepomíchali.

Pro venkovní variantu připravuji více lístečků, kdy vytištěné papíry nejprve podlepím kartónem z krabice od papíru a pak teprve rozřežu na řezačce. To aby nařezané papírky méně poletovaly, pokud by foukalo. Nelaminuji, v dešti ven nechodíme a pokud chvilku leží v orosené trávě, tak mi pak zase na stole uschnou a mohu schovat na další rok.

Kvůli geometrii děláno v programu AutoCAD, proto není úprava tak líbivá.

 

Další produkty od autora Jana Brejchová

363805
Matematika
5., 6.
Didaktické hry
Úroveň: 5. ročník Obsah: 25 karet Před hrou: vytisknout karty 2x (tzn. celkem 72 karet), zalaminovat nápověda vytisknout
29.00 Kč
321452
Matematika
5.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Našla jsem tento druh aktivity pod pojmem "běhací diktát", ale ani nediktuji, ani neběháme, takže jsem si to
29.00 Kč
348226
Nezařazené k předmětu
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Obsah: 18 karet s šiframi školních předmětů + křížovka, do které se vyluštěné předměty doplní tak, aby vznikla tajenka
29.00 Kč
385990
Informatika
5., 6., 7., 8., 9.
Běhací diktát
Obsah: 13 karet na běhačku Před hrou: vytisknout karty a zalaminovat žáci potřebují psací potřeby Instrukce: Běhací
29.00 Kč
Běhací matematika - obsah a obvod Běhací matematika - obsah a obvod
Běhací matematika: Obsah: 16 karet na učino matematiky 5. třídy ZŠ (obsah a obvod). Je to jednoduchá aktivita na ven ke konci školního roku. Instrukce: Hru tvoří 16 karet navazujících na sebe, které učitel napřeskáčku rozmístí po učebně, hřišti či parku. Žáci s papírem a tužkou hledají kartu, na které je napsáno START a opíší si první písmenko tajenky, které je v rohu. Pak hledají kartu, kde je správná odpověď na otázku v dolní části karty a opíší další písmenko. Pokud vždy najdou správnou odpověď na danou otázku či příklad, budou mít písmenka seřazena na papíře ve správném pořadí a vyjde jim tajenka: area and perimeter (tajenky jim dávám v angličtině, aby pro ně bylo těžší odhadnout správnou odpověď předem a třeba se jako bonus přiučí nové slovíčko). Pokud by se hrálo v nepřehledném terénu, vytiskla bych na A4, ale já měla karty rozmístěné na louce v parku, tak stačil formát A5 - mám pocit, že jim to trvalo asi 15 minut. Obtížnost karet se zvolna stupňuje. Zdroj: Canva, MS Excel   BONUS: Chodící matematika Obsah: 8 lístečků na učivo z druhého pololetí 5. třídy: síť a povrch krychle/kvádru, poznávání dalších těles Insrukce: Než si žáci v sešitech připraví tajenku o 8 políčkách, postupně očíslovaných 1 - 8, učitel po okolí rozmístí lístečky s otázkami. U každé kartičky jsou na výběr 3 odpovědi označené písmeny. Pokud žák pozná správné odpovědi, vyjde mu v sešitě z písmen tajenka. Našla jsem tento druh aktivity pod pojmem "běhací diktát", ale ani nediktuji, ani neběháme, takže jsem si to přejmenovala na chodící křížovku. Výsledná tajenka je slovo nebo věta v angličtině, aby se žákům hůře odhadovala správná písmenka, ale já na první pohled mohla zkontrolovat správné odpovědi (a třeba z toho žáci pochytí nové slovíčko). Tajenka zní: solution V tomto balíčku je tajenka z 8 lístečků. Rychlí žáci se správnou tajenkou mi pomáhali najít, kde ostatní udělali chybu (pokud přišli s kompletní křížovkou, kde byly chyby, udělali jsme jim křížky u špatných odpovědí a oni se vydali vyhledat lístečky a zamyslet se nad správnou odpovědí). Časový limit asi 10 minut. Tuto aktivitu připravuji na různá témata z 8 lístečků na posledních 10 minut vyučování a každou z chodících křížovek vytisknu na jiný odstín papíru, aby se mi pak nepomíchali. Pro venkovní variantu připravuji více lístečků, kdy vytištěné papíry nejprve podlepím kartónem z krabice od papíru a pak teprve rozřežu na řezačce. To aby nařezané papírky méně poletovaly, pokud by foukalo. Nelaminuji, v dešti ven nechodíme a pokud chvilku leží v orosené trávě, tak mi pak zase na stole uschnou a mohu schovat na další rok. Kvůli geometrii děláno v programu AutoCAD, proto není úprava tak líbivá.  
UUCZ-322326
Matematika>Matematika - geometrie>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>5.
29.00