BINGO! Zpestřete žákům opakování učiva celých čísel formou třídní/skupinové či hry ve dvojici. Mnoho způsobů využití - návrhy vypsány v materiálu. Volné bingo tabulky pro žáky a samostatnou volbu čísel.
Obsah
- 36 různých bingo tabulek s výsledky od -19 do +10,
- jedna záznamová karta s číselnou osou po straně,
- tabulka příkladů, kde se každý výsledek od -19 do +10 vyskytuje právě jednou, v každé úrovni je 30 příkladů, dohromady 90 příkladů
- 3 obtížnosti příkladů: ± bez závorek, ± s mínus před závorkou, násobení a dělení,
- řešení tabulky příkladů pro učitele se vzestupnými výsledky,
- zpřeházená tabulka příkladů pro žáky k rozstříhání.
Způsoby práce
- Vyhrává ten, kdo má označených 5 výsledků v řádku, nebo sloupci, nebo diagonále,
- uprostřed bingo tabulky je políčko zvol, kde si žáci mohou vybrat libovolné číslo od -19 do +10, jiná čísla se nevyskytují,
- různé varianty využití:
- každému žákovi nakopírovat bingo tabulku a záznamovou kartu. (Rychlejší počtáři si mohou vzít i 2 bingo tabulky). Učitel z tabulky příkladů vybírá příklady, které hlásí celé třídě, ta si příklad zapisuje do záznamové karty a hned počítá. Výsledek vyznačí v bingo tabulce. Učitel může jednotlivé příklady psát i na tabuli.
- žákům rozdáte prázdný zpřeházený seznam příkladů. Vyberou si 16 z nich a výsledky si zapíší do prázdné bingo tabulky a učitel pak už jen hlásí čísla a žáci zaškrtávají.
- Každému žákovi nakopírovat prázdnou záznamovou kartu a bingo tabulku. Každý žák postupně vymýšlí příklady do záznamové karty. Výsledky se nesmí opakovat! Po vyplnění celé záznamové karty si ve dvojici karty ve dvojici vymění. Začínají počítat záznamovou kartu a zaškrtávají políčka v bingo tabulce.
- Tabulku příkladů si žáci vystřihají na jednotlivé příklady. Po vystřižení vytvoří hromádku, aby viděli jen vrchní příklad. Po odstartování hry vrchní příklad opíší do záznamové karty, příklad v kartě spočítají a zaznamenají do bingo tabulky.
- Tabulku příkladů si žáci vystřihají na jednotlivé příklady. Po vystřižení vytvoří hromádku, aby viděli jen vrchní příklad. Po odstartování hry vrchní příklad vlepí do sešitu, příklad spočítají a zaznamenají do bingo tabulky.