VELIKONOČNÍ SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100 (slož z karet výsledek)

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
4
Velikost: 5.86 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
1. 5. 2022
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 12 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem. Jde o příklady na sčítání a odčítání čísel do 100 (s přechodem přes desítku).

Cíl: Zopakování či upevnění sčítání a odčítání přirozených čísel v oboru do 100.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-4: 12 složených sad karet k tisku a rozstříhání

Možnosti použití:

  1. Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku.
  3. TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek.
  4. Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 2 sady méně (ideální je podle mě 6-8 sad, poslední list je spíše doplňující – pro ovlivnění náročnosti, resp. je možné rozdělit sady na 2 různé aktivity).
  5. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  6. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené).
  7. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

 

Zdroj obrázku: https://pixabay.com/

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

613099
Matematika
6.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic příkladů na násobení desetinných čísel (pro
27.00 Kč
380333
Matematika
2., 3., 4.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet s halloweenským motivem. Karty obsahují příklady na násobení a dělení v
25.00 Kč
79050
Matematika
4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejnou hodnotou obsahu. Cíl: Zopakování
29.00 Kč
688219
Matematika
2., 3.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet s příklady. Karty obsahují 26 různých příkladů na procvičení sčítání a
25.00 Kč
VELIKONOČNÍ SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100 (slož z karet výsledek) VELIKONOČNÍ SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100 (slož z karet výsledek)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 12 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem. Jde o příklady na sčítání a odčítání čísel do 100 (s přechodem přes desítku).Cíl: Zopakování či upevnění sčítání a odčítání přirozených čísel v oboru do 100.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-4: 12 složených sad karet k tisku a rozstříháníMožnosti použití:Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod.Jak s materiálem pracovat:Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku.TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek.Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 2 sady méně (ideální je podle mě 6-8 sad, poslední list je spíše doplňující – pro ovlivnění náročnosti, resp. je možné rozdělit sady na 2 různé aktivity).V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené).Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti. Zdroj obrázku: https://pixabay.com/
UUCZ-122061
Matematika>Skládačky>2.>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika>🐰 Velikonoce
30.00