Eura jako desetinná čísla (úvod) - porovnávání, zaokrouhlování, sčítání a odčítání

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7.
Počet stran:
46
Velikost: 18.52 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 3. 2023
Sdílet:

Nabízím komplexní materiál na zavedení desetinných čísel v prostředí peněz (eur). Žáci budují představu o rozdílu velikostí 1,20 a 1,02, zjišťují co je víc, míň. Řeší úlohy s mincemi, vědomosti, že 0,20+0,80 se nerovná 0,100. Aktivity jako PL (porovnávání, zaokrouhlování), desetiminutovky, kolíčkové aktivita, hra s kartičkami ve dvojici. 

Vhodné pro 5., 6., 7. ročník, jako zavedení a procvičení.

Obsah

  • mapa Evropy, mince a bankovky měny Eura,
  • kolik mincí potřebuješ? 10 objektů s cenou, žáci označují počet mincí,
  • 24 skupinek mincí a bankovek, kde žáci určují celkovou sumu, srovnání dle velikosti,
  • 72 kartiček na aktivitu s kolíčky - žáci určují celkovou sumu,
  • tabulka a 8 kartiček: přiřaď sumu k číslu - vhodné jako desetiminutovka,
  • tabulka spoj 10 sum s číslem,
  • vyjádřit 8 skupinek mincí pomocí jiných mincí,
  • 7 příkladů, kdo má víc? kolik jeden druhému dá, aby měli oba stejně?
  • 8 příkladů na porovnávání: kdo ze 3 kamarádů si výrobek může dovolit?
  • 15 příkladů (náznak budoucího násobení): spoj částku v ruce se správnou cenovkou, některé mince psáno tři krát, čtyři krát apod...
  • zaokrouhlování: tabulka k vybarvení s 26 položkami výrobků, kolik celých euro zaplatím na kase za každou?
  • 75 kartiček (25 výrobky a ceny, 25 skupinek mincí a bankovek, 25 desetinných částek v eurech) pro opakované využití:
    • aktivitu můžete využít jako jedno z center, kde žáci před sebe ve dvojici otáčí z jednoho balíčku kartičky. Vyšší číslo bere obě kartičky a vyhrává hráč s více kartičkami. Výběr kartiček je na Vás, "hru" lze časově omezit.
    • Žáci z kartiček mohou libovolné vybrat, sestavit z nich "nákupní seznam" a řešit sčítání, dejte jim částku a můžou řešit odčítání,
    • Nakopírujte do dvojice/skupiny a ať roztřídí do skupinek podle čísla, na které se ceny výrobků budou zaokrouhlovat.
  • nákupní seznamy, žáci v sešitě sčítají, odčítají a případně porovnávají,
    • 9 seznamů se 2 položkami,
    • 9 seznamů se 3 položkami,
  • 3 strany, celkem 24 úloh: Kolik mi zbyde, když si koupím? "ošklivá čísla"
  • tabulka s 6 desetinnými čísly a žák provádí početní operace plus a mínus, bez podpory mincí,
  • 1 strana s 6 předtištěnými vzory nákupních listů, osvědčilo se pro přehlednost psaní zápisů nákupních seznamů, pro aktivitu sčítání a odčítání s výrobky a cenami z kartiček.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

437886
Matematika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Žák vyznačí body, sestrojí graf lineární funkce, pokud konstruoval správně, právě 2 body budou ležet na přímce. Obsah 10
35.00 Kč
229887
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Pomůcky hrací
25.00 Kč
171385
Matematika
9., SŠ
Pracovní listy
Co by žáky motivovalo počítat charakteristiky polohy statistického souboru (medián, průměr, kvartily)? Krabicový graf
45.00 Kč
760643
Matematika
Pracovní listy
Spočítej výraz s faktoriály, najdi k němu výsledek a pokračuj dál, než složíš celý kruh. Obsah materiálu 4 kruhy, každý
35.00 Kč
Eura jako desetinná čísla (úvod) - porovnávání, zaokrouhlování, sčítání a odčítání Eura jako desetinná čísla (úvod) - porovnávání, zaokrouhlování, sčítání a odčítání
Nabízím komplexní materiál na zavedení desetinných čísel v prostředí peněz (eur). Žáci budují představu o rozdílu velikostí 1,20 a 1,02, zjišťují co je víc, míň. Řeší úlohy s mincemi, vědomosti, že 0,20+0,80 se nerovná 0,100. Aktivity jako PL (porovnávání, zaokrouhlování), desetiminutovky, kolíčkové aktivita, hra s kartičkami ve dvojici.  Vhodné pro 5., 6., 7. ročník, jako zavedení a procvičení. Obsah mapa Evropy, mince a bankovky měny Eura, kolik mincí potřebuješ? 10 objektů s cenou, žáci označují počet mincí, 24 skupinek mincí a bankovek, kde žáci určují celkovou sumu, srovnání dle velikosti, 72 kartiček na aktivitu s kolíčky - žáci určují celkovou sumu, tabulka a 8 kartiček: přiřaď sumu k číslu - vhodné jako desetiminutovka, tabulka spoj 10 sum s číslem, vyjádřit 8 skupinek mincí pomocí jiných mincí, 7 příkladů, kdo má víc? kolik jeden druhému dá, aby měli oba stejně? 8 příkladů na porovnávání: kdo ze 3 kamarádů si výrobek může dovolit? 15 příkladů (náznak budoucího násobení): spoj částku v ruce se správnou cenovkou, některé mince psáno tři krát, čtyři krát apod... zaokrouhlování: tabulka k vybarvení s 26 položkami výrobků, kolik celých euro zaplatím na kase za každou? 75 kartiček (25 výrobky a ceny, 25 skupinek mincí a bankovek, 25 desetinných částek v eurech) pro opakované využití: aktivitu můžete využít jako jedno z center, kde žáci před sebe ve dvojici otáčí z jednoho balíčku kartičky. Vyšší číslo bere obě kartičky a vyhrává hráč s více kartičkami. Výběr kartiček je na Vás, "hru" lze časově omezit. Žáci z kartiček mohou libovolné vybrat, sestavit z nich "nákupní seznam" a řešit sčítání, dejte jim částku a můžou řešit odčítání, Nakopírujte do dvojice/skupiny a ať roztřídí do skupinek podle čísla, na které se ceny výrobků budou zaokrouhlovat. nákupní seznamy, žáci v sešitě sčítají, odčítají a případně porovnávají, 9 seznamů se 2 položkami, 9 seznamů se 3 položkami, 3 strany, celkem 24 úloh: Kolik mi zbyde, když si koupím? "ošklivá čísla" tabulka s 6 desetinnými čísly a žák provádí početní operace plus a mínus, bez podpory mincí, 1 strana s 6 předtištěnými vzory nákupních listů, osvědčilo se pro přehlednost psaní zápisů nákupních seznamů, pro aktivitu sčítání a odčítání s výrobky a cenami z kartiček.  
UUCZ-277994
Matematika>Kolíčkování>Pracovní listy>Testy a písemky>5.>6.>7.
129.00