Eura jako desetinná čísla (úvod) - porovnávání, zaokrouhlování, sčítání a odčítání

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7.
Počet stran:
46
Velikost: 18.52 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 3. 2023
Sdílet:

Nabízím komplexní materiál na zavedení desetinných čísel v prostředí peněz (eur). Žáci budují představu o rozdílu velikostí 1,20 a 1,02, zjišťují co je víc, míň. Řeší úlohy s mincemi, vědomosti, že 0,20+0,80 se nerovná 0,100. Aktivity jako PL (porovnávání, zaokrouhlování), desetiminutovky, kolíčkové aktivita, hra s kartičkami ve dvojici. 

Vhodné pro 5., 6., 7. ročník, jako zavedení a procvičení.

Obsah

  • mapa Evropy, mince a bankovky měny Eura,
  • kolik mincí potřebuješ? 10 objektů s cenou, žáci označují počet mincí,
  • 24 skupinek mincí a bankovek, kde žáci určují celkovou sumu, srovnání dle velikosti,
  • 72 kartiček na aktivitu s kolíčky - žáci určují celkovou sumu,
  • tabulka a 8 kartiček: přiřaď sumu k číslu - vhodné jako desetiminutovka,
  • tabulka spoj 10 sum s číslem,
  • vyjádřit 8 skupinek mincí pomocí jiných mincí,
  • 7 příkladů, kdo má víc? kolik jeden druhému dá, aby měli oba stejně?
  • 8 příkladů na porovnávání: kdo ze 3 kamarádů si výrobek může dovolit?
  • 15 příkladů (náznak budoucího násobení): spoj částku v ruce se správnou cenovkou, některé mince psáno tři krát, čtyři krát apod...
  • zaokrouhlování: tabulka k vybarvení s 26 položkami výrobků, kolik celých euro zaplatím na kase za každou?
  • 75 kartiček (25 výrobky a ceny, 25 skupinek mincí a bankovek, 25 desetinných částek v eurech) pro opakované využití:
    • aktivitu můžete využít jako jedno z center, kde žáci před sebe ve dvojici otáčí z jednoho balíčku kartičky. Vyšší číslo bere obě kartičky a vyhrává hráč s více kartičkami. Výběr kartiček je na Vás, "hru" lze časově omezit.
    • Žáci z kartiček mohou libovolné vybrat, sestavit z nich "nákupní seznam" a řešit sčítání, dejte jim částku a můžou řešit odčítání,
    • Nakopírujte do dvojice/skupiny a ať roztřídí do skupinek podle čísla, na které se ceny výrobků budou zaokrouhlovat.
  • nákupní seznamy, žáci v sešitě sčítají, odčítají a případně porovnávají,
    • 9 seznamů se 2 položkami,
    • 9 seznamů se 3 položkami,
  • 3 strany, celkem 24 úloh: Kolik mi zbyde, když si koupím? "ošklivá čísla"
  • tabulka s 6 desetinnými čísly a žák provádí početní operace plus a mínus, bez podpory mincí,
  • 1 strana s 6 předtištěnými vzory nákupních listů, osvědčilo se pro přehlednost psaní zápisů nákupních seznamů, pro aktivitu sčítání a odčítání s výrobky a cenami z kartiček.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

185352
Matematika
1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Potrénujte své žáky sčítáním a odčítáním do 20. Odměnou za výpočet mohou vybarvit čtverečky v tabulce a vznikne jim
30.00 Kč
216953
Matematika
1., 2.
Pracovní listy
Jeden list A4 obsahuje 5 "řádků" čtyř různých způsobů zadání. Na každý den jeden + třeba jako počítání na víkend. Další
29.00 Kč
160754
Matematika
7., 8., 9.
Pracovní listy
Žáci skrze sítě těles (vystřižení) popisují stěny těles a tvoří vzorec pro povrch. Návazná aktivita vynechání jedné
45.00 Kč
173742
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Tři obtížnosti příkladů, zaměřené na pořadí početních op. s mocninami, kdy výsledek jednoho je počátečním číslem
49.00 Kč
Eura jako desetinná čísla (úvod) - porovnávání, zaokrouhlování, sčítání a odčítání Eura jako desetinná čísla (úvod) - porovnávání, zaokrouhlování, sčítání a odčítání
Nabízím komplexní materiál na zavedení desetinných čísel v prostředí peněz (eur). Žáci budují představu o rozdílu velikostí 1,20 a 1,02, zjišťují co je víc, míň. Řeší úlohy s mincemi, vědomosti, že 0,20+0,80 se nerovná 0,100. Aktivity jako PL (porovnávání, zaokrouhlování), desetiminutovky, kolíčkové aktivita, hra s kartičkami ve dvojici.  Vhodné pro 5., 6., 7. ročník, jako zavedení a procvičení. Obsah mapa Evropy, mince a bankovky měny Eura, kolik mincí potřebuješ? 10 objektů s cenou, žáci označují počet mincí, 24 skupinek mincí a bankovek, kde žáci určují celkovou sumu, srovnání dle velikosti, 72 kartiček na aktivitu s kolíčky - žáci určují celkovou sumu, tabulka a 8 kartiček: přiřaď sumu k číslu - vhodné jako desetiminutovka, tabulka spoj 10 sum s číslem, vyjádřit 8 skupinek mincí pomocí jiných mincí, 7 příkladů, kdo má víc? kolik jeden druhému dá, aby měli oba stejně? 8 příkladů na porovnávání: kdo ze 3 kamarádů si výrobek může dovolit? 15 příkladů (náznak budoucího násobení): spoj částku v ruce se správnou cenovkou, některé mince psáno tři krát, čtyři krát apod... zaokrouhlování: tabulka k vybarvení s 26 položkami výrobků, kolik celých euro zaplatím na kase za každou? 75 kartiček (25 výrobky a ceny, 25 skupinek mincí a bankovek, 25 desetinných částek v eurech) pro opakované využití: aktivitu můžete využít jako jedno z center, kde žáci před sebe ve dvojici otáčí z jednoho balíčku kartičky. Vyšší číslo bere obě kartičky a vyhrává hráč s více kartičkami. Výběr kartiček je na Vás, "hru" lze časově omezit. Žáci z kartiček mohou libovolné vybrat, sestavit z nich "nákupní seznam" a řešit sčítání, dejte jim částku a můžou řešit odčítání, Nakopírujte do dvojice/skupiny a ať roztřídí do skupinek podle čísla, na které se ceny výrobků budou zaokrouhlovat. nákupní seznamy, žáci v sešitě sčítají, odčítají a případně porovnávají, 9 seznamů se 2 položkami, 9 seznamů se 3 položkami, 3 strany, celkem 24 úloh: Kolik mi zbyde, když si koupím? "ošklivá čísla" tabulka s 6 desetinnými čísly a žák provádí početní operace plus a mínus, bez podpory mincí, 1 strana s 6 předtištěnými vzory nákupních listů, osvědčilo se pro přehlednost psaní zápisů nákupních seznamů, pro aktivitu sčítání a odčítání s výrobky a cenami z kartiček.  
UUCZ-277994
Matematika>Kolíčkování>Pracovní listy>Testy a písemky>5.>6.>7.
129.00