Aktivita obsahuje 32 jízdenek/letenek z Prahy do 32 destinací. Žáci si trénují výpočet délky cesty podle času odjezdu a příjezdu.
Učitel si otevře cestovní agenturu a žáci si u něj na stole vybírají jízdenky do destinací, které by rádi navštívili. Vedou si o všem cestovní deník, ve kterém si vždy opíšou číslo cestovního dokladu (1-32), cílovou destinaci a vypočítají, jak dlouho jim trvala cesta.
Cestovní doklady jsou označeny hvězdičkami podle náročnosti výpočtu. Žáci si mohou vybírat podle toho, co zvládnou.
Učitel nechá ke konci aktivity čas na společnou kontrolu cestovních deníků. Žáci se pochlubí, kdo navštívil nejvíc zemí (počítají se jen správně vypočítané cesty) a kdo má nejvíce hvězdiček. Můžou říct, kde se jim nejvíce líbilo
Pouhé počítání a kontrola vyjde na jednu vyučovací hodinu matematiky. Pokud je více času, můžete se žáky roztřídit lístky na ty, které vedou do měst Evropské unie a které ne (z Evropské unie jsou zde obsaženy všechny státy). Místa můžete hledat na mapě. Doporučuji jako aktivitu na projektový den o Evropské unii.
Trvání cest a časy jsou na lístcích skutečné, podle skutečných jízdních řádů (proto je občas doplněna poznámka o posunu času, či že má let mezipřistání.
Tisk je oboustranný, aby byla ze zadní strany lístku vidět jeho cílová destinace. Hodí se to, pokud chceme s lístky více pracovat, například při povídání o Evropské unii. Pro pouhé počítání stačí vytisknout jednostranně ty čtyři listy po osmi lístcích.
Zdroj: canva.