Materiál obsahuje:
Dva pracovní listy se čtyřmi příklady na měřítko - varianta A, B
Řešení
Tento pracovní list je zaměřen na procvičení práce s měřítkem mapy. Žáci budou řešit úlohy, kde na základě skutečných vzdáleností a vzdáleností na mapě vypočítají měřítko. Cílem je rozvíjet schopnost správně aplikovat matematické dovednosti při práci s měřítky, zlepšit prostorovou představivost a pochopit princip zmenšování skutečných vzdáleností na mapě.
Cíl učení:
- Naučit žáky vypočítat měřítko mapy na základě skutečných vzdáleností.
- Zlepšit dovednosti při převodech jednotek délky.
- Procvičit logické myšlení a aplikaci matematických výpočtů v reálném životě.
Matematické kompetence:
-
- Výpočet měřítka na základě daných údajů.
- Zvládnutí převodů mezi různými jednotkami vzdáleností (km, m, cm).
- Aplikace logických kroků při řešení úloh.
Kompetence k řešení problémů:
Žáci budou schopni rozkládat komplexní úlohy na jednodušší části a řešit je krok za krokem.
Kompetence k učení:
- Rozvoj schopnosti aplikovat získané vědomosti při praktických úkolech.
- Zlepšení porozumění mapám a měřítkům, které se využívají v každodenním životě.
Využití:
- Samostatná práce
- Skupinová práce
- Opakování učiva
- Testové hodiny
Tento pracovní list lze využít během výuky matematiky v rámci kapitoly měřítka nebo při práci s mapami. Vhodné je zařazení po úvodní teorii, kde si žáci osvojí základní principy měřítka, aby je následně procvičili na konkrétních úlohách. Pracovní list je možné využít jako individuální procvičování, ale i jako domácí úkol nebo test.
Lze vytisknout jako brožuru.