Mechanická práce - karty na procvičování postupu

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
60
Velikost: 2.17 MB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
4. 12. 2023
Sdílet:

Karty na procvičování postupu výpočtu mechanické práce

·       60 příkladů
·       3 obtížnosti
·       zadání a řešení

Práce s materiálem ve zkratce:

·       žáci si vezmou jeden oboustranný list s příkladem na doplnění
·       žáci si zároveň vezmou i druhý oboustranný list s řešením
·       řešení si vloží pod zadání
·       žák krok za krokem doplňuje postup - a odkrýváním řešení se ujišťuje, zda postupuje dobře
·       na druhé straně zadání má druhý příklad - na odpovídající druhé straně řešení má řešení druhého příkladu

Cílem tohoto materiálu je, aby si žáci procvičili, upevnili učivo či se naučili základní postup při výpočtech:

·       přečíst si zadání
·       znát označení fyzikálních veličin
·       vědět, co budu počítat
·       znát vzorec
·       vypsat potřebné veličiny
·       převést veličiny na základní jednotky
·       dosadit do vzorce
·       vypočítat
·       napsat odpověď

Dodatek pro učitele fyziky:

Opravdu jde o základní postup při řešení. Proto se jedná o relativně jednoduché příklady. Je mi jasné, že příklady lze vymýšlet mnohem zajímavěji, např. když jednotlivé veličiny žáci různě vyhledávají, odhadují nebo postup výpočtu může být zajímavější, komplikovanější, víc provázaný s jinými aktivitami apod.

To není cílem tohoto materiálu.

Cílem je naučit žáky rutinu, kterou poté využijí při počítání složitějších příkladů.

 

Příprava učitele:

Toto je původní základní metoda práce:

·       učitel příklady vytiskne oboustranně - bude mít 30 A4
·       jednotlivé listy zalaminuje
·       rozřeže je v polovině - dostane tak celkem 60 oboustranných A5
·       30 A5 jsou oboustranné zadání, tedy 2 příklady na jedné A5
·       30 A5 jsou oboustranné řešení, tedy 2 řešení na jedné A5
·       všechny příklady jsou očíslovány pro snadnou orientaci

Druhá možnost:

U tohoto materiálu je připojena i druhý pdf soubor s jinak uspořádaným materiálem - totiž oboustranný tisky, kdy na jedné straně je zadání a na druhé řešení.

Je na učiteli, kterou variantu zvoli.
Původní varianta je založena na postupném odkrývání (kontrole) postupu řešení.
Druhá je výhodnější v tom, že si žák vezme jen jednu kartu.

Pozor na tisk – je nutné správně navolit oboustranný tisk, aby se vše vytisklo správně – záleží na dané tiskárně.

Žák si zvolí dle obtížnosti:

·       příklady č. 1 až 20 - lehká|
·       příklady č. 21 až 40 - střední
·       příklady č. 41 až 60 – těžká

Žák si vezme podle čísla i odpovídající kartu s řešením. Na řešení se nedívá, řešení si hned vloží POD kartu se zadáním. Orientuje se podle čísla příkladu. Toto platí v případě, že učitel nevyužije druho možnost – řešení na druhé straně zadání.

Práce žáka:

·       krok za krokem vyplňuje zadání - na zalaminovanou kartu píše smazatelnou fixou
·       odkrýváním kartičky s řešením si kontroluje, zda postupuje správně
·       kdy se na řešení podívá, záleží na žákovi - jestli po jednotlivých krocích, po více krocích nebo až na konci
·       když má hotovo a zkontrolováno, smaže po sobě ze zalaminovaného listu postup
·       buď končí, nebo pokračuje s příkladem na druhé straně (otočí se tedy samozřejmě i řešení a opět dá dospod pod zadání)
·       poté si případně může jít pro další kartu s příklady
·       v případě DRUHÉ MOŽNOSTI PRÁCE se žák dívá na druhou stranu na řešení podle sebe, buď během výpočtu, nebo až na konci

Tip na mazání:

·       mazatelný fix lze jednoduše smazat houbičkou, papírovým kapesníkem
·       časem se samozřejmě folie mírně umažou
·       jednou za čas je dobré folie smazat mírně namočenou nanohoubičkou - funguje naprosto skvěle

 

Další možnosti zadání:

·       žák kartičku nevyplňuje, ale výsledky si postupně píše někam vedle - na papír, do sešitu (v případě, že nemáte  k dispozici laminovačku, popř. smazatelné fixy)
·       žák přímo vyplňuje do vytištěného papíru - ten si poté může nechat, popř. nalepit do sešitu (zde samozřejmě je nutný jednostranný tisk)
·       zadání lze samozřejmě využít i jako písemnou práci

Další produkty od autora Jiří Grambal

334851
Fyzika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Převody jednotek délky - zábavné spojování dvojic Materiál je určený k procvičení převodů jednotek žáků 2. stupně. Žáci
65.00 Kč
384951
Fyzika
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Převody jednotek plochy – vlastní metoda pomocí pruhů s postupnými výpočty Smysl materiálu Smyslem tohoto materiálu je
120.00 Kč
334926
Fyzika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Převody jednotek času - zábavné spojování dvojic Materiál je určený k procvičení převodů jednotek žáků 2. stupně. Žáci
65.00 Kč
384952
Fyzika
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Převody jednotek objemu – vlastní metoda pomocí pruhů s postupnými výpočty Smysl materiálu Smyslem tohoto materiálu je
120.00 Kč
Mechanická práce - karty na procvičování postupu Mechanická práce - karty na procvičování postupu
Karty na procvičování postupu výpočtu mechanické práce ·       60 příkladů ·       3 obtížnosti ·       zadání a řešení Práce s materiálem ve zkratce: ·       žáci si vezmou jeden oboustranný list s příkladem na doplnění ·       žáci si zároveň vezmou i druhý oboustranný list s řešením ·       řešení si vloží pod zadání ·       žák krok za krokem doplňuje postup - a odkrýváním řešení se ujišťuje, zda postupuje dobře ·       na druhé straně zadání má druhý příklad - na odpovídající druhé straně řešení má řešení druhého příkladu Cílem tohoto materiálu je, aby si žáci procvičili, upevnili učivo či se naučili základní postup při výpočtech: ·       přečíst si zadání ·       znát označení fyzikálních veličin ·       vědět, co budu počítat ·       znát vzorec ·       vypsat potřebné veličiny ·       převést veličiny na základní jednotky ·       dosadit do vzorce ·       vypočítat ·       napsat odpověď Dodatek pro učitele fyziky: Opravdu jde o základní postup při řešení. Proto se jedná o relativně jednoduché příklady. Je mi jasné, že příklady lze vymýšlet mnohem zajímavěji, např. když jednotlivé veličiny žáci různě vyhledávají, odhadují nebo postup výpočtu může být zajímavější, komplikovanější, víc provázaný s jinými aktivitami apod. To není cílem tohoto materiálu. Cílem je naučit žáky rutinu, kterou poté využijí při počítání složitějších příkladů.   Příprava učitele: Toto je původní základní metoda práce: ·       učitel příklady vytiskne oboustranně - bude mít 30 A4 ·       jednotlivé listy zalaminuje ·       rozřeže je v polovině - dostane tak celkem 60 oboustranných A5 ·       30 A5 jsou oboustranné zadání, tedy 2 příklady na jedné A5 ·       30 A5 jsou oboustranné řešení, tedy 2 řešení na jedné A5 ·       všechny příklady jsou očíslovány pro snadnou orientaci Druhá možnost: U tohoto materiálu je připojena i druhý pdf soubor s jinak uspořádaným materiálem - totiž oboustranný tisky, kdy na jedné straně je zadání a na druhé řešení. Je na učiteli, kterou variantu zvoli. Původní varianta je založena na postupném odkrývání (kontrole) postupu řešení. Druhá je výhodnější v tom, že si žák vezme jen jednu kartu. Pozor na tisk – je nutné správně navolit oboustranný tisk, aby se vše vytisklo správně – záleží na dané tiskárně. Žák si zvolí dle obtížnosti: ·       příklady č. 1 až 20 - lehká| ·       příklady č. 21 až 40 - střední ·       příklady č. 41 až 60 – těžká Žák si vezme podle čísla i odpovídající kartu s řešením. Na řešení se nedívá, řešení si hned vloží POD kartu se zadáním. Orientuje se podle čísla příkladu. Toto platí v případě, že učitel nevyužije druho možnost – řešení na druhé straně zadání. Práce žáka: ·       krok za krokem vyplňuje zadání - na zalaminovanou kartu píše smazatelnou fixou ·       odkrýváním kartičky s řešením si kontroluje, zda postupuje správně ·       kdy se na řešení podívá, záleží na žákovi - jestli po jednotlivých krocích, po více krocích nebo až na konci ·       když má hotovo a zkontrolováno, smaže po sobě ze zalaminovaného listu postup ·       buď končí, nebo pokračuje s příkladem na druhé straně (otočí se tedy samozřejmě i řešení a opět dá dospod pod zadání) ·       poté si případně může jít pro další kartu s příklady ·       v případě DRUHÉ MOŽNOSTI PRÁCE se žák dívá na druhou stranu na řešení podle sebe, buď během výpočtu, nebo až na konci Tip na mazání: ·       mazatelný fix lze jednoduše smazat houbičkou, papírovým kapesníkem ·       časem se samozřejmě folie mírně umažou ·       jednou za čas je dobré folie smazat mírně namočenou nanohoubičkou - funguje naprosto skvěle   Další možnosti zadání: ·       žák kartičku nevyplňuje, ale výsledky si postupně píše někam vedle - na papír, do sešitu (v případě, že nemáte  k dispozici laminovačku, popř. smazatelné fixy) ·       žák přímo vyplňuje do vytištěného papíru - ten si poté může nechat, popř. nalepit do sešitu (zde samozřejmě je nutný jednostranný tisk) ·       zadání lze samozřejmě využít i jako písemnou práci
UUCZ-437580
Fyzika>Pracovní listy>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
130.00