Náročnější - druhá mocnina a odmocnina - běhací kartičky

Předmět:
Počet stran:
9
Velikost: 3.06 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
1. 10. 2025
Sdílet:

Běhací kartičky k procvičení druhé mocniny a odmocniny zpravidla přirozených čísel s větším počtem znamének a záludnějším zadáním.

Navazuje na: https://1url.cz/z1uj6 desková hra,

běhací kartičky 1. obtížnost: https://1url.cz/K1ujx

Obsah

  • 32 na sebe navazujících karet,
  • druhá mocnina a odmocnina, bez vzorců
  • rozvržení jako 6, nebo 12 karet na listu A4,
  • oproti 1. obtížnosti v mém druhém materiálu přidáno více znamének a složitější početní operace.

Možný způsob práce

  • Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici.
  • Žák zjistí chybějící řešení úlohy, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola.
  • Doporučuji kartičky rozmístit po třídě (do lavic) ve vzestupném pořadí, ať žáci vědí, kde přibližně se další kartička nachází a nezdržují se běháním a hledáním po třídě.
  • Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila.
  • Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit.
  • Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

280996
Matematika
4., 5.
Já mám, kdo má
Já mám, kdo má? Na procvičení čísel větších než deset tisíc. Pro již vyvolané žáky nabízím 1 PL se 2 možnostmi zadání -
29.00 Kč
190732
Matematika
4., 5., 6., 7.
Pracovní listy
Úvod do početních operací se zlomky s pomocí grafických modelů. V závěru lehké slovní úlohy. Cíl žák zvládá zobrazovat
43.00 Kč
258807
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Zpestřete žákům mechanické sčítání a odčítání desetinných čísel složením ornamentu z výsledků. Žáci se hned mohou
35.00 Kč
230791
Matematika
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Pomůcky hrací
27.00 Kč
Náročnější - druhá mocnina a odmocnina - běhací kartičky Náročnější - druhá mocnina a odmocnina - běhací kartičky
Běhací kartičky k procvičení druhé mocniny a odmocniny zpravidla přirozených čísel s větším počtem znamének a záludnějším zadáním.Navazuje na: https://1url.cz/z1uj6 desková hra,běhací kartičky 1. obtížnost: https://1url.cz/K1ujxObsah32 na sebe navazujících karet,druhá mocnina a odmocnina, bez vzorcůrozvržení jako 6, nebo 12 karet na listu A4,oproti 1. obtížnosti v mém druhém materiálu přidáno více znamének a složitější početní operace.Možný způsob práceKartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici.Žák zjistí chybějící řešení úlohy, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola.Doporučuji kartičky rozmístit po třídě (do lavic) ve vzestupném pořadí, ať žáci vědí, kde přibližně se další kartička nachází a nezdržují se běháním a hledáním po třídě.Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila.Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit.Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát. 
UUCZ-586812
Matematika>Didaktické hry>Ostatní>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00