Náročnější - druhá mocnina a odmocnina - běhací kartičky

Předmět:
Počet stran:
9
Velikost: 4.43 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
2. 6. 2024
Sdílet:

Běhací kartičky k procvičení druhé mocniny a odmocniny zpravidla přirozených čísel s větším počtem znamének a záludnějším zadáním.

Navazuje na: https://1url.cz/z1uj6 desková hra,

běhací kartičky 1. obtížnost: https://1url.cz/K1ujx

Obsah

  • 32 na sebe navazujících karet,
  • druhá mocnina a odmocnina, bez vzorců
  • rozvržení jako 6, nebo 12 karet na listu A4,
  • oproti 1. obtížnosti v mém druhém materiálu přidáno více znamének a složitější početní operace.

Možný způsob práce

  • Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici.
  • Žák zjistí chybějící řešení kvadratické rovnice, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola.
  • Doporučuji kartičky rozmístit po třídě (do lavic) ve vzestupném pořadí, ať žáci vědí, kde přibližně se další kartička nachází a nezdržují se běháním a hledáním po třídě.
  • Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila.
  • Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit.
  • Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

296502
Matematika
3., 4., 5.
Pracovní listy
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z
39.00 Kč
307219
Matematika
5., 6., 7.
Ostatní
Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům
34.00 Kč
580711
Matematika
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Žáci z nabídky vybírají právě jedno číslo splňující danou charakteristiku. Druhý a čtvrtý list nelze řešit postupně
25.00 Kč
432655
Matematika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Žáci hledají správný výpočet zápisu a·10^n. Materiál obsahuje dvě aktivity jednu jako běhací kartičky, druhou jako
30.00 Kč
Náročnější - druhá mocnina a odmocnina - běhací kartičky Náročnější - druhá mocnina a odmocnina - běhací kartičky
Běhací kartičky k procvičení druhé mocniny a odmocniny zpravidla přirozených čísel s větším počtem znamének a záludnějším zadáním. Navazuje na: https://1url.cz/z1uj6 desková hra, běhací kartičky 1. obtížnost: https://1url.cz/K1ujx Obsah 32 na sebe navazujících karet, druhá mocnina a odmocnina, bez vzorců rozvržení jako 6, nebo 12 karet na listu A4, oproti 1. obtížnosti v mém druhém materiálu přidáno více znamének a složitější početní operace. Možný způsob práce Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici. Žák zjistí chybějící řešení kvadratické rovnice, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola. Doporučuji kartičky rozmístit po třídě (do lavic) ve vzestupném pořadí, ať žáci vědí, kde přibližně se další kartička nachází a nezdržují se běháním a hledáním po třídě. Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila. Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit. Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát.  
UUCZ-586812
Matematika>Didaktické hry>Ostatní>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00