Aktivita je zaměřená na písemné násobení jednociferným číslem. Žáci mají za úkol počítáním vyřešit tajenku, kterou je otázka Co se ti nejvíce líbilo v září? Po dokončení aktivity se tak nabízí prostor k reflexi uplynulého měsíce.
Soubor obsahuje:
- Návod
- List s kartami
- List pro žáky k zaznamenávání odpovědí
- Řešení: Vyplněný list pro žáky + zvýrazněné správné odpovědi na kartách
Cíle aktivity:
- Procvičení písemného násobení jednociferným číslem
- Aktivizace žáků
- Reflexe uplynulého měsíce - tajenkou je otázky Co se ti v září nejvíce líbilo? Odpověď na otázku mohou žáci zaznamenat přímo do pracovního listu, lze ji také využít k následné diskuzi. Aktivita má tak přesah z matematiky do slohové osobnostní výchovy.
Jak s aktivitou pracovat:
- Vytiskneme karty ze str. 2, počet kopií přizpůsobíme počtu žáků. Pro třídu 20 žáků doporučuji vytisknout alespoň dvakrát, aby si je děti mohly střídat bez delších prodlev. Karty nastříháme.
- Každý žák dostane pracovní list ze str. 3.
- Karty umístíme rozložíme na jednom místě ve třídě.
- Žáci si postupně půjčují karty do lavice. Úlohy mohou počítat přímo v pracovním listu ve spodní části či na druhé straně, případně lze využít další papíry či sešit.
- Upozorníme žáky na pravidla: V lavici mohou mít v jednu chvíli pouze jednu kartu. Na karty se nesmí nic psát.
- Po vypočítání úlohy si žáci na kartě najdou správný výsledek. Do pracovního listu zaznamenají písmena patřící ke správnému výsledku.
- Úlohy lze počítat v jakémkoli pořadí, je ovšem nutné odpovědi zapisovat ke správným číslům!
- Po vyřešení žáci přepíší tajenku na linku a následně mohou zformulovat odpověď.