Soubor obsahuje:
1x demonstrační kartu s přehledem násobků 2
1x číslice s násobky 2
1x puzzle obrázek s násobky 2
4 x pracovní list pro znázornění, násobení a dělení dvěma
2 x Domino, Já mám, kdo má? pro násobení (12 kartiček) a dělení (11 kartiček) dvěma.
12 karet s postavami dětí pro běhací aktivitu s výsledky
20 kartiček s příklady a 12 kartiček s obrázky k běhací aktivitě
4 kartičky pro procvičení násobení a 4 pro dělení.
Vše je v barevné i černobílé verzi. Pro lepší orientaci jsou hry Domino a Já mám, kdo má?, označeny motýlky.
PRÁCE S MATERIÁLEM:
1. Aktivita
Pracovní listy - žáci vyplní dle instrukcí. PL pro znázornění dělení je na výšku i šířku, někdo zobrazuje po sloupcích, někdo po řádcích, vyberte si dle potřeby.
2. Aktivita
Hry domino a Já mám, kdo má? - Domina doporučuji rozdat do dvojic, druhou hru do menší skupinky. Hra domino je rovněž ve zmenšené verzi na A5. U hry domino můžete hrát tradiční hru, následně srovnat kartičky podle násobků. Můžete vyvolávat příklady, žáci zvedají kartičku s výsledkem. Nebo mohou žáci seřadit kartičky podle příkladů. Vyvoláváte výsledky, žáci zvedají příklad.
3. Aktivita
K této aktivitě využijte Karty s obrázky dětí a násobky přidělte jednotlivým žákům, kteří u nich budou sedět a kontrolovat výsledky. Kartičky s příklady a obrázky (motýlci) (aslespoň 2 sady) rozložte na vhodné místo ve třídě (koberec, chodba). Žáci, kteří nesedí u karet s násobky nosí příklady a obrázky ke správným výsledkům. Následně se skupinky vymění. Kartičky s příklady mohou žáci přepisovat do sešitu a vypočítat, nebo vyplnit stíratelným fixem.
4. Aktivita
Vytiskněte karty v potřebném množství. Karty rozdejte žákům, mohou doplňovat stíratelným fixem.
Děti mohou buď doplňovat výsledek, nebo chybějící číslo v příkladu.
5. Aktivita
Žákům můžete z výše uvedených her a aktivit vytvořit stanoviště. Úkoly mohou plnit skupinky, nebo jednotlivci.
Na každém takovém stanovišti žáci splní úkoly dle předem zadaných instrukcí vyučujícího. Např. zahrají si 2 domino, zapíší příklady z kartiček do sešitu atd.