Soubor obsahuje:
1x demonstrační kartu s přehledem násobků 4
1x číslice s násobky 4
1x puzzle obrázek s násobky 4
4 x pracovní list pro znázornění, násobení a dělení čtyřmi
2 x Domino, Já mám, kdo má? pro násobení (12 kartiček) a dělení (11 kartiček) čtyřmi.
12 karet A6 s postavami dětí pro běhací aktivitu s výsledky (násobení)
20 kartiček s příklady k běhací aktivitě (násobení)
12 karet A5 s postavami dětí pro běhací aktivitu s výsledky (dělení)
60 kartiček pro procvičení dělení (dělení 1, 2, 3, 4, 10)
16 kartiček pro procvičení násobení a dělení - 2x s násobky 4; 2x s násobky 1,2,3,4,10
Vše je v barevné i černobílé verzi.
PRÁCE S MATERIÁLEM:
1. Aktivita
Pracovní listy - žáci vyplní dle instrukcí. PL pro znázornění dělení je na výšku i šířku, někdo zobrazuje po sloupcích, někdo po řádcích, vyberte si dle potřeby.
2. Aktivita
Hry domino a Já mám, kdo má? - Domina doporučuji rozdat do dvojic, druhou hru do menší skupinky. Hra domino je rovněž ve zmenšené verzi na A5. U hry domino můžete hrát tradiční hru, následně srovnat kartičky podle násobků. Můžete vyvolávat příklady, žáci zvedají kartičku s výsledkem. Nebo mohou žáci seřadit kartičky podle příkladů. Vyvoláváte výsledky, žáci zvedají příklad.
3. Aktivita
K této aktivitě využijte Karty A6 s obrázky dětí a násobky přidělte jednotlivým žákům, kteří u nich budou sedět a kontrolovat výsledky. Kartičky s příklady na násobení (aslespoň 2 -3 sady) rozložte na vhodné místo ve třídě (koberec, chodba). Žáci, kteří nesedí u karet s násobky, nosí příklady ke správným výsledkům. Následně se skupinky vymění. Kartičky s příklady mohou žáci také přepisovat do sešitu a vypočítat, nebo vyplnit stíratelným fixem.
4. Aktivita
K této aktivitě využijte Karty A5 s obrázky dětí a výsledky DĚLENÍ přidělte stejně jako u Aktivity č. 3 žákům. Kartičky na dělení rozložte na vhodné místo ve třídě (koberec, chodba). Aktivita je následně stejná jako Aktivita č. 3.
5. Aktivita
Vytiskněte karty v potřebném množství. Karty rozdejte žákům, mohou doplňovat stíratelným fixem.
Děti mohou buď doplňovat výsledek, nebo chybějící číslo v příkladu. Kromě násobení 4 jsou doplněny i karty pro násobení 1,2,4,10.
Sloupečky vytištěné v černobílé variantě si mohou žáci vyplnit a nalepit do sešitu.
6. Aktivita
Žákům můžete z výše uvedených her a aktivit vytvořit stanoviště. Úkoly mohou plnit skupinky, nebo jednotlivci.
Na každém takovém stanovišti žáci splní úkoly dle předem zadaných instrukcí vyučujícího. Např. zahrají si 2x domino, zapíší příklady z kartiček do sešitu atd.