Inspirací mi byly úlohy z přijímaček pro 5.r. V první části žáci zjišťují obvod útvarů porovnáváním délek stran v mříži. Druhá část materiálu pracuje se čtverci a obdélníky, kde žáci dopočítávají velikosti a zjišťují výsledné obvody.
Obsah
- 17 úloh,
- 3 zahřívací úlohy,
- 6 úloh v mříži, žáci porovnávají obvody dle orámovaných (shodných) úseček,
- 8 úloh ve čtverci/obdélníku, kde žáci hledají výsledné obvody,
- rozvržení jako 3,5 listu s prostorem pro řešení, nebo jako 2,5 listu bez prostoru k řešení,
- řešení pro učitele.
Způsob práce
- Úlohy vhodné do dvojice/skupiny, nebo samostatně. Úlohy jsem se snažila postupně gradovat, proto věřím, že každý žák zvládne nejlehčí úlohu, která mu napoví způsob řešení úloh následujících.