Obvod, obsah obrazce - rámování a porovnávání

Počet stran:
11
Velikost: 3.96 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 9. 2024
Sdílet:

Inspirace z přijímacích testů pro 5. a 7. ročník! Pracovní list pro každého žáka na vybarvování shodných délek a výpočty obsahu, karty pro skupinové aktivity na třídění podle obvodu, obsahu a klasifikaci. Jedny karty, více aktivit!

Obsah

  • zkušební úloha, kde žáci mezi 12 úsečkami hledají shodně dlouhé úsečky pomocí rámování,
  • zadání jako 49+3prázdné karty, nebo jako oboustranná A4 pracovního listu,
  • hlavní úlohou zjišťování shodných obvodů pomocí shodných úseček,
  • úloha s 10 zadáními na porovnání velikosti obvodů dvou útvarů,
  • útvary uskupují do skupin dle velikosti obsahu, který vždy zjistí jako orámování celého útvaru a postupným odčítáváním kousíčků,
  • řešení pro učitele,

Způsob práce

  • Tento materiál obsahuje pracovní velikosti A4 list s rovinnými útvary a 49 karet se stejnými rovinnými útvary. Pracovní list je určen k vybarvování shodných délek stran a k výpočtu obsahu rovinných útvarů pomocí rámování, zatímco karty jsou určeny k třídění do skupin podle obvodu, obsahu a ke klasifikaci rovinných útvarů.
  • Každý žák obdrží jeden PL. Poté rozdělte žáky do dvojic nebo malých skupin a každé dvojici či skupině dejte sadu 49 karet.
  • Nejprve budou žáci pracovat s PL. Vyzvěte je, aby na PL vybarvili shodné délky stran stejnou barvou. Tím se naučí vizuálně identifikovat rovinné útvary s shodnými délkami stran. Pokud chcete žáci vypočítají obsah každého rovinného útvaru pomocí rámování na pracovním listu.
  • Po práci s pracovním listem se žáci přesunou k práci s kartami. Nejprve roztřídí karty do skupin podle obvodu, dle shodných úseček a dále obsahu jednotlivých útvarů.
  • Nakonec žáci roztřídí karty do kategorií podle typu rovinného útvaru, jako jsou trojúhelníky, čtyřúhelníky a pak se s celou třídou bavím, které útvary jsou čtverec, kosočtverec... .

Úkoly:

  • Obarvi jednou barvou shodné délky. Roztřiď čísla útvarů do skupin podle shodné délky obvodu.
  • Porovnej obvody útvarů:
    • obtížnost: 1 a 5, 1 a 2, 9 a 13, 10 a 12, 6 a 7, 35 a 39, 41 a 47, 7 a 43, 23 a 46,
    • obtížnost: 8 a 28, 3 a 4, 20 a 46,
  • Urči velikosti obsahu, nebo roztřiď útvary do skupin dle shodného obsahu,
  • Klasifikace
    • roztřiď útvary na trojúhelníky, čtyřúhelníky a další úhelníky,
    • bavíme se o rovnostranných, rovnoramenných a obecných trojúhelnících,
    • čtyřúhelníky třídíme: konvexní x nekonvexní; rovnoběžníky x lichoběžníky; čtverce x obdélník; kosočtverec x kosodélník


 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

282053
Matematika
5., 6.
Já mám, kdo má
Já mám, kdo má? Na procvičení čísel do řádu milionu. Pro již vyvolané žáky nabízím 1 PL se 2 možnostmi zadání -
29.00 Kč
372626
Prvouka
3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah 6x skupina deseti instrukcí k nalezení pokladu, 2x celý název: sever, jih,...; zbylé jako S, J, ... 2 skupiny lze
30.00 Kč
446203
Matematika
8., 9., SŠ
Didaktické hry
Desková hra, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Vhodné k procvičení učiva. Délku hry určujete Vy. Žáci
30.00 Kč
377586
Matematika
8., 9.
Pracovní listy
Věřím, že tento materiál studentům hrubě nastíní základní odvody státu z příjmů podnikatele (YouTubera), kterého třeba
30.00 Kč
Obvod, obsah obrazce - rámování a porovnávání Obvod, obsah obrazce - rámování a porovnávání
Inspirace z přijímacích testů pro 5. a 7. ročník! Pracovní list pro každého žáka na vybarvování shodných délek a výpočty obsahu, karty pro skupinové aktivity na třídění podle obvodu, obsahu a klasifikaci. Jedny karty, více aktivit!Obsahzkušební úloha, kde žáci mezi 12 úsečkami hledají shodně dlouhé úsečky pomocí rámování,zadání jako 49+3prázdné karty, nebo jako oboustranná A4 pracovního listu,hlavní úlohou zjišťování shodných obvodů pomocí shodných úseček,úloha s 10 zadáními na porovnání velikosti obvodů dvou útvarů,útvary uskupují do skupin dle velikosti obsahu, který vždy zjistí jako orámování celého útvaru a postupným odčítáváním kousíčků,řešení pro učitele,Způsob práceTento materiál obsahuje pracovní velikosti A4 list s rovinnými útvary a 49 karet se stejnými rovinnými útvary. Pracovní list je určen k vybarvování shodných délek stran a k výpočtu obsahu rovinných útvarů pomocí rámování, zatímco karty jsou určeny k třídění do skupin podle obvodu, obsahu a ke klasifikaci rovinných útvarů.Každý žák obdrží jeden PL. Poté rozdělte žáky do dvojic nebo malých skupin a každé dvojici či skupině dejte sadu 49 karet.Nejprve budou žáci pracovat s PL. Vyzvěte je, aby na PL vybarvili shodné délky stran stejnou barvou. Tím se naučí vizuálně identifikovat rovinné útvary s shodnými délkami stran. Pokud chcete žáci vypočítají obsah každého rovinného útvaru pomocí rámování na pracovním listu.Po práci s pracovním listem se žáci přesunou k práci s kartami. Nejprve roztřídí karty do skupin podle obvodu, dle shodných úseček a dále obsahu jednotlivých útvarů.Nakonec žáci roztřídí karty do kategorií podle typu rovinného útvaru, jako jsou trojúhelníky, čtyřúhelníky a pak se s celou třídou bavím, které útvary jsou čtverec, kosočtverec... .Úkoly:Obarvi jednou barvou shodné délky. Roztřiď čísla útvarů do skupin podle shodné délky obvodu.Porovnej obvody útvarů:obtížnost: 1 a 5, 1 a 2, 9 a 13, 10 a 12, 6 a 7, 35 a 39, 41 a 47, 7 a 43, 23 a 46,obtížnost: 8 a 28, 3 a 4, 20 a 46,Urči velikosti obsahu, nebo roztřiď útvary do skupin dle shodného obsahu,Klasifikaceroztřiď útvary na trojúhelníky, čtyřúhelníky a další úhelníky,bavíme se o rovnostranných, rovnoramenných a obecných trojúhelnících,čtyřúhelníky třídíme: konvexní x nekonvexní; rovnoběžníky x lichoběžníky; čtverce x obdélník; kosočtverec x kosodélník 
UUCZ-611498
Matematika - geometrie>Pracovní listy>Ostatní>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00