Obvod, obsah obrazce - rámování a porovnávání

Počet stran:
11
Velikost: 3.96 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 9. 2024
Sdílet:

Inspirace z přijímacích testů pro 5. a 7. ročník! Pracovní list pro každého žáka na vybarvování shodných délek a výpočty obsahu, karty pro skupinové aktivity na třídění podle obvodu, obsahu a klasifikaci. Jedny karty, více aktivit!

Obsah

  • zkušební úloha, kde žáci mezi 12 úsečkami hledají shodně dlouhé úsečky pomocí rámování,
  • zadání jako 49+3prázdné karty, nebo jako oboustranná A4 pracovního listu,
  • hlavní úlohou zjišťování shodných obvodů pomocí shodných úseček,
  • úloha s 10 zadáními na porovnání velikosti obvodů dvou útvarů,
  • útvary uskupují do skupin dle velikosti obsahu, který vždy zjistí jako orámování celého útvaru a postupným odčítáváním kousíčků,
  • řešení pro učitele,

Způsob práce

  • Tento materiál obsahuje pracovní velikosti A4 list s rovinnými útvary a 49 karet se stejnými rovinnými útvary. Pracovní list je určen k vybarvování shodných délek stran a k výpočtu obsahu rovinných útvarů pomocí rámování, zatímco karty jsou určeny k třídění do skupin podle obvodu, obsahu a ke klasifikaci rovinných útvarů.
  • Každý žák obdrží jeden PL. Poté rozdělte žáky do dvojic nebo malých skupin a každé dvojici či skupině dejte sadu 49 karet.
  • Nejprve budou žáci pracovat s PL. Vyzvěte je, aby na PL vybarvili shodné délky stran stejnou barvou. Tím se naučí vizuálně identifikovat rovinné útvary s shodnými délkami stran. Pokud chcete žáci vypočítají obsah každého rovinného útvaru pomocí rámování na pracovním listu.
  • Po práci s pracovním listem se žáci přesunou k práci s kartami. Nejprve roztřídí karty do skupin podle obvodu, dle shodných úseček a dále obsahu jednotlivých útvarů.
  • Nakonec žáci roztřídí karty do kategorií podle typu rovinného útvaru, jako jsou trojúhelníky, čtyřúhelníky a pak se s celou třídou bavím, které útvary jsou čtverec, kosočtverec... .

Úkoly:

  • Obarvi jednou barvou shodné délky. Roztřiď čísla útvarů do skupin podle shodné délky obvodu.
  • Porovnej obvody útvarů:
    • obtížnost: 1 a 5, 1 a 2, 9 a 13, 10 a 12, 6 a 7, 35 a 39, 41 a 47, 7 a 43, 23 a 46,
    • obtížnost: 8 a 28, 3 a 4, 20 a 46,
  • Urči velikosti obsahu, nebo roztřiď útvary do skupin dle shodného obsahu,
  • Klasifikace
    • roztřiď útvary na trojúhelníky, čtyřúhelníky a další úhelníky,
    • bavíme se o rovnostranných, rovnoramenných a obecných trojúhelnících,
    • čtyřúhelníky třídíme: konvexní x nekonvexní; rovnoběžníky x lichoběžníky; čtverce x obdélník; kosočtverec x kosodélník


 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

608591
Matematika
6., 7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Vytvořila jsem ho do hodiny pro žáky, kteří začínají slovní úlohy řešené rovnicí. Úlohy jsem sestavila od opravdu
30.00 Kč
322387
Matematika
6., 7., 8.
Ostatní
Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Pomůcky hrací
27.00 Kč
404293
Matematika
6., 7.
Pracovní listy
Zvládají žáci písemné sčítání a odčítání desetinných čísel? Posuňte úroveň obtížnosti o trochu výš. Žáci do prázdných
39.00 Kč
187503
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Ozvláštněte písemné dělení vpisováním výsledků do tabulky, kde se výsledky kříží a žáci díky tomu získají kontrolu
35.00 Kč
Obvod, obsah obrazce - rámování a porovnávání Obvod, obsah obrazce - rámování a porovnávání
Inspirace z přijímacích testů pro 5. a 7. ročník! Pracovní list pro každého žáka na vybarvování shodných délek a výpočty obsahu, karty pro skupinové aktivity na třídění podle obvodu, obsahu a klasifikaci. Jedny karty, více aktivit!Obsahzkušební úloha, kde žáci mezi 12 úsečkami hledají shodně dlouhé úsečky pomocí rámování,zadání jako 49+3prázdné karty, nebo jako oboustranná A4 pracovního listu,hlavní úlohou zjišťování shodných obvodů pomocí shodných úseček,úloha s 10 zadáními na porovnání velikosti obvodů dvou útvarů,útvary uskupují do skupin dle velikosti obsahu, který vždy zjistí jako orámování celého útvaru a postupným odčítáváním kousíčků,řešení pro učitele,Způsob práceTento materiál obsahuje pracovní velikosti A4 list s rovinnými útvary a 49 karet se stejnými rovinnými útvary. Pracovní list je určen k vybarvování shodných délek stran a k výpočtu obsahu rovinných útvarů pomocí rámování, zatímco karty jsou určeny k třídění do skupin podle obvodu, obsahu a ke klasifikaci rovinných útvarů.Každý žák obdrží jeden PL. Poté rozdělte žáky do dvojic nebo malých skupin a každé dvojici či skupině dejte sadu 49 karet.Nejprve budou žáci pracovat s PL. Vyzvěte je, aby na PL vybarvili shodné délky stran stejnou barvou. Tím se naučí vizuálně identifikovat rovinné útvary s shodnými délkami stran. Pokud chcete žáci vypočítají obsah každého rovinného útvaru pomocí rámování na pracovním listu.Po práci s pracovním listem se žáci přesunou k práci s kartami. Nejprve roztřídí karty do skupin podle obvodu, dle shodných úseček a dále obsahu jednotlivých útvarů.Nakonec žáci roztřídí karty do kategorií podle typu rovinného útvaru, jako jsou trojúhelníky, čtyřúhelníky a pak se s celou třídou bavím, které útvary jsou čtverec, kosočtverec... .Úkoly:Obarvi jednou barvou shodné délky. Roztřiď čísla útvarů do skupin podle shodné délky obvodu.Porovnej obvody útvarů:obtížnost: 1 a 5, 1 a 2, 9 a 13, 10 a 12, 6 a 7, 35 a 39, 41 a 47, 7 a 43, 23 a 46,obtížnost: 8 a 28, 3 a 4, 20 a 46,Urči velikosti obsahu, nebo roztřiď útvary do skupin dle shodného obsahu,Klasifikaceroztřiď útvary na trojúhelníky, čtyřúhelníky a další úhelníky,bavíme se o rovnostranných, rovnoramenných a obecných trojúhelnících,čtyřúhelníky třídíme: konvexní x nekonvexní; rovnoběžníky x lichoběžníky; čtverce x obdélník; kosočtverec x kosodélník 
UUCZ-611498
Matematika - geometrie>Pracovní listy>Ostatní>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00