Poznej číslo (slož z karet výsledek)

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
3
Velikost: 6.86 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 4. 2022
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem. Každá karta vždy obsahuje slovní zadání, dle kterého lze určit hodnotu kartu (např. desetinásobek, polovina tohoto čísla apod.). Aktivita je vhodná na procvičení výběru správné početní operace a rozvíjí porozumění matematickému textu.

Cíl: Zopakování či upevnění základních početních operací, práce s matematickými pojmy a vhodného výběru matematické operace.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: 8 složených sad karet k tisku a rozstříhání

Možnosti použití:

  1. Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku.
  3. TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek.
  4. Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 1 sadu méně.
  5. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  6. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené).
  7. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

 

Zdroj obrázku: https://pixabay.com/

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

92220
Fyzika
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 16 karet s převody jednotek času (den, hodina, minuta, sekunda). Cíl: Zopakování či
25.00 Kč
481525
Přírodověda
7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 23 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do
44.00 Kč
220944
Matematika
5., 7.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují slovní zadání s vyjádřením části celku (polovina, čtvrtina
25.00 Kč
96215
Matematika
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet s jednoduchými rovnicemi s jednou neznámou. Vždy k sobě patří 4 karty
30.00 Kč
Poznej číslo (slož z karet výsledek) Poznej číslo (slož z karet výsledek)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem. Každá karta vždy obsahuje slovní zadání, dle kterého lze určit hodnotu kartu (např. desetinásobek, polovina tohoto čísla apod.). Aktivita je vhodná na procvičení výběru správné početní operace a rozvíjí porozumění matematickému textu. Cíl: Zopakování či upevnění základních početních operací, práce s matematickými pojmy a vhodného výběru matematické operace. Sada obsahuje: strana 1:      pokyny pro učitele strana 2-3: 8 složených sad karet k tisku a rozstříhání Možnosti použití: Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně). Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod. Jak s materiálem pracovat: Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku. TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek. Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 1 sadu méně. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené). Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod. Přínos pomůcky: Aktivizace žáků. Podpora spolupráce mezi žáky. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.   Zdroj obrázku: https://pixabay.com/
UUCZ-93963
Matematika>Skládačky>4.>5.>6.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00