Cíl
- žák samostatně sčítá a odčítá zlomky s různými jmenovateli,
- výsledek převádí na základní tvar.
Obsah
- celkem 57 příkladů rozdělených do skupin po 3 x 16 a 9,
- gradované:
- 2 x 16 příkladů jsou výsledky pouze kladné,
- 16 příkladů kladné i záporné výsledky,
- 9 příkladů se závorkami,
- kopírovatelný PL - doporučuji tisk jako 2 stránky na 1 list,
- řešení pro učitele.
Způsob práce
- žákům nakopíruji prvních skupinu příkladů, žáci nejprve všechny příklady spočítají až pak vybarvují obrázek,
- vedle výsledku příkladu je obarvený jeden čtvereček, žáci výsledek příkladu najdou v tabulce a podle způsobu vybarvení čtverečku v zadání vybarví čtvereček v tabulce,
- úlohy jsou vhodné na začátek hodiny jako opakování, součástí samostatné práce v průběhu hodiny, nebo na konec hodiny,
- žáci mají k dispozici kontrolu v podobě všech výsledků v tabulce a pak i celkový vzhled vybarveného ornamentu. Ornament nakreslím na zakrytou část tabule a po skončení aktivity ornament ukáži.