Trimino – NÁSOBILKA 5, 6, 7 – násobení a dělení (3 sady)

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
16
Velikost: 1.4 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 3. 2024
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 3 sady karet. Každá sada slouží k procvičení násobilky jednoho čísla – násobilka 5, násobilka 6 a násobilka 7.

Cíl: Zopakování či upevnění násobilky 5, 6 a 7.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady

strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada

strana 5-6: tabulka s řešením – 1. sada

strana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady

strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada

strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada

strana 12-13: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 3. sady

strana 14:   složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 3. sada

strana 15-16: tabulka s řešením – 3. sada

Možnosti použití:

  1. Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek).
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Dvě sady různé náročnosti umožňují diferenciaci výuky.
  2. Aktivizace žáků.
  3. Podpora spolupráce mezi žáky.
  4. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  5. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

573799
Matematika
5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 28 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do
44.00 Kč
316097
Matematika
9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 15 dvojic vzorců pro výpočet měr těles (povrch, objem, výška, hrana, úhlopříčka). Sada
25.00 Kč
69372
Matematika
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Aktivita obsahuje 2 sady karet. První sada slouží k procvičení určení druhých odmocnin čísel 1-15. Druhá sada slouží k
30.00 Kč
255967
Matematika
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 11 čtveřic karet (výsledky 0-10). Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem. Jde
30.00 Kč
Trimino – NÁSOBILKA 5, 6, 7 – násobení a dělení (3 sady) Trimino – NÁSOBILKA 5, 6, 7 – násobení a dělení (3 sady)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 3 sady karet. Každá sada slouží k procvičení násobilky jednoho čísla – násobilka 5, násobilka 6 a násobilka 7.Cíl: Zopakování či upevnění násobilky 5, 6 a 7.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sadystrana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sadastrana 5-6: tabulka s řešením – 1. sadastrana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sadystrana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sadastrana 10-11: tabulka s řešením – 2. sadastrana 12-13: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 3. sadystrana 14:   složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 3. sadastrana 15-16: tabulka s řešením – 3. sadaMožnosti použití:Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.Jak s materiálem pracovat:Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek). V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Dvě sady různé náročnosti umožňují diferenciaci výuky.Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-281271
Matematika>Skládačky>2.>3.
30.00