Popis aktivity: Aktivita obsahuje 3 sady karet. Každá sada slouží k procvičení násobilky jednoho čísla – násobilka 8, násobilka 9 a násobilka 10.
Cíl: Zopakování či upevnění násobilky 8, 9 a 10.
Sada obsahuje:
strana 1: pokyny pro učitele
strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady
strana 4: složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada
strana 5-6: tabulka s řešením – 1. sada
strana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady
strana 9: složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada
strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada
strana 12-13: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 3. sady
strana 14: složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 3. sada
strana 15-16: tabulka s řešením – 3. sada
Možnosti použití:
- Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
- Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
- Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.
Jak s materiálem pracovat:
- Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
- Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek).
- V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
- Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
- Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
- Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.
Přínos pomůcky:
- Dvě sady různé náročnosti umožňují diferenciaci výuky.
- Aktivizace žáků.
- Podpora spolupráce mezi žáky.
- Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
- V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.