Trimino – záporná čísla (základní početní operace) – 2 sady

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 1021.53 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 3. 2024
Sdílet:

Popis aktivity: V sadě jsou dvě sady na základní početní operace se zápornými čísly. První sada obsahuje pouze celá čísla, druhá sada obsahuje i desetinná čísla a zlomky.

Cíl: Zopakování či upevnění základních početních operací (sčítání, odčítání, násobení, dělení) záporných čísel.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady

strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada

strana 5-6: tabulka s řešením – 1. sada

strana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady

strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada

strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada

Možnosti použití:

  1. Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dva odpovídající příklady k sobě.
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům říct výsledný tvar trimina (hvězda).
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

283466
Matematika
7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Každá sada slouží k procvičení základních početních operací s
33.00 Kč
578053
Fyzika
8.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 23 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do
45.00 Kč
691808
Biologie
7., 8.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
BĚHACÍ KVÍZ s tajenkou – OBOJŽIVELNÍCI, PLAZI Popis aktivity: Aktivita obsahuje 23 karet + list k napsání tajenky. Každá
45.00 Kč
234589
Matematika
6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují příklady na základní početní operace s desetinnými čísly. V
25.00 Kč
Trimino – záporná čísla (základní početní operace) – 2 sady Trimino – záporná čísla (základní početní operace) – 2 sady
Popis aktivity: V sadě jsou dvě sady na základní početní operace se zápornými čísly. První sada obsahuje pouze celá čísla, druhá sada obsahuje i desetinná čísla a zlomky. Cíl: Zopakování či upevnění základních početních operací (sčítání, odčítání, násobení, dělení) záporných čísel.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sadastrana 5-6: tabulka s řešením – 1. sadastrana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sadastrana 10-11: tabulka s řešením – 2. sadaMožnosti použití:Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně). Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.Jak s materiálem pracovat:Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dva odpovídající příklady k sobě. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Jako nápovědu můžete žákům říct výsledný tvar trimina (hvězda).Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-110050
Matematika>Skládačky>7.>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
32.00