Trimino – záporná čísla (základní početní operace) – 2 sady

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 1021.53 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 3. 2024
Sdílet:

Popis aktivity: V sadě jsou dvě sady na základní početní operace se zápornými čísly. První sada obsahuje pouze celá čísla, druhá sada obsahuje i desetinná čísla a zlomky.

Cíl: Zopakování či upevnění základních početních operací (sčítání, odčítání, násobení, dělení) záporných čísel.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady

strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada

strana 5-6: tabulka s řešením – 1. sada

strana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady

strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada

strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada

Možnosti použití:

  1. Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dva odpovídající příklady k sobě.
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům říct výsledný tvar trimina (hvězda).
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

309155
Matematika
6.
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení určení největšího společného dělitele
30.00 Kč
281270
Matematika
2., 3.
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 3 sady karet. Každá sada slouží k procvičení násobilky jednoho čísla – násobilka 8
30.00 Kč
470905
Matematika
8., 9.
Didaktické hry
ROZŠÍŘENÁ VERZE PRO 8. ROČNÍK – Pythagorova věta, kruh Popis aktivity: Aktivita obsahuje 40 karet. Na přední straně
44.00 Kč
324472
Matematika
8.
Běhací diktát
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 23 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do
45.00 Kč
Trimino – záporná čísla (základní početní operace) – 2 sady Trimino – záporná čísla (základní početní operace) – 2 sady
Popis aktivity: V sadě jsou dvě sady na základní početní operace se zápornými čísly. První sada obsahuje pouze celá čísla, druhá sada obsahuje i desetinná čísla a zlomky. Cíl: Zopakování či upevnění základních početních operací (sčítání, odčítání, násobení, dělení) záporných čísel. Sada obsahuje: strana 1:      pokyny pro učitele strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada strana 5-6: tabulka s řešením – 1. sada strana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada Možnosti použití: Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně). Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením. Jak s materiálem pracovat: Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dva odpovídající příklady k sobě. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi. Jako nápovědu můžete žákům říct výsledný tvar trimina (hvězda). Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod. Přínos pomůcky: Aktivizace žáků. Podpora spolupráce mezi žáky. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-110050
Matematika>Skládačky>7.>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
32.00