Vyvození násobilky 1-5 (Domino * Já mám, kdo má? * Běhačka)

Předmět:
Počet stran:
17
Velikost: 23.25 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
10. 4. 2025
Sdílet:

Hravou formou ve 2. ročníku uvedete děti do principu násobilky. Jedná se o základní příklady násobilky 1 - 5 (vždy jen do 5. násobku, včetně násobení číslem 0, které je často v základech učiva opomíjeno).

Materiál obsahuje:

  • 32 kartiček s dominem (3xA4) - modré kartičky
  • 32 karet ke hře JÁ MÁM, KDO MÁ? (8 x A4) - zelené kartičky
  • 12 karet + 1 pracovní list a řešení pro běhačku (4 x A4) - žluté kartičky

 

Práce s materiálem:

  • Domino: pracovat mohou jednotlivci, ale i dvojice či větší skupiny , začínají kartičkou START a přikládají k obrázku správný příklad, dokud nepoužijí všechny kartičky a dojdou k CÍLI. Pokud jim nějaká karta zbyde, udělali chybu (práce s chybou).
  • Já mám, kdo má?: rozdejte dětem všechny karty, někdo bude mít 2. Začíná ten, kdo má START a říká: “Já mám START, kdo má 2 krát 4 ?” Děti musí být ve střehu a kontrolovat, kdo má k tomuto příkladu obrázek. Ten, kdo ho má, pokračuje. Střídají se do té doby, dokud nedojdete k cíli. Jestliže se kruh neuzavřel, někde se stala chyba. Začněte znovu. V dalším kole si děti mohou vyměnit karty a můžete hrát dál. Zpestřením je hra na čas a pokořování rekordu v dalších hodinách. V dalším kroku můžete k příkladům přidat výsledky. Tedy například: “Kdo má 4 .4 = 16? Já mám 4.4.= 16 “.
  • Běhačka: rozmístěte kartičky s obrázky po třídě nebo venku a rozdejte dětem pracovní list (pro jednoho žáka 1/2). Děti chodí a zapisují ke každému obrázku příklad na násobení včetně výpočtu. Nebo můžete začít sčítáním (namísto 2.4 = 8 napíší 4+4 = 8), případně do jednoho řádku napsat i příklad na sčítání a pod něho na násobení. Kontrola dle přiloženého řešení.

 

K tomuto souboru mohu doporučit k zakoupení i kartičky pro vyvození na tabuli nebo koberci. Najdete je na mém profilu pod názvem “Vyvození násobilky 1 - 5”.

Vyvození násobilky 1-5 - Matematika | UčiteléUčitelům.cz

Další produkty od autora Kateřina Ivaškovičová

814484
Matematika
1., 2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Postřehovky
Tuto aktivitu ráda zařazuji na začátku hodiny jako rozcvičku. Pracujete buď se zalaminovanými zvířátky, magnetickou
40.00 Kč
868863
Přírodověda
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Díky hře “Já mám, kdo má?” a přehledu procvičíte se žáky názvy a poznávání 22 jarních rostlin. Určeno pro žáky 2
30.00 Kč
820660
Matematika
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Další aktivita pro práci se stovkovou tabulkou. Poslouží k upevnění orientace v číselné řadě do 100, rozvíjí
40.00 Kč
814790
Matematika
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Postřehovky
Procvičování orientace ve stovkové tabulce a upevňování číselné řady do 100 zábavnou formou. Tuto aktivitu ráda zařazuji
35.00 Kč
Vyvození násobilky 1-5 (Domino * Já mám, kdo má? * Běhačka) Vyvození násobilky 1-5 (Domino * Já mám, kdo má? * Běhačka)
Hravou formou ve 2. ročníku uvedete děti do principu násobilky. Jedná se o základní příklady násobilky 1 - 5 (vždy jen do 5. násobku, včetně násobení číslem 0, které je často v základech učiva opomíjeno).Materiál obsahuje:32 kartiček s dominem (3xA4) - modré kartičky32 karet ke hře JÁ MÁM, KDO MÁ? (8 x A4) - zelené kartičky12 karet + 1 pracovní list a řešení pro běhačku (4 x A4) - žluté kartičky Práce s materiálem:Domino: pracovat mohou jednotlivci, ale i dvojice či větší skupiny , začínají kartičkou START a přikládají k obrázku správný příklad, dokud nepoužijí všechny kartičky a dojdou k CÍLI. Pokud jim nějaká karta zbyde, udělali chybu (práce s chybou).Já mám, kdo má?: rozdejte dětem všechny karty, někdo bude mít 2. Začíná ten, kdo má START a říká: “Já mám START, kdo má 2 krát 4 ?” Děti musí být ve střehu a kontrolovat, kdo má k tomuto příkladu obrázek. Ten, kdo ho má, pokračuje. Střídají se do té doby, dokud nedojdete k cíli. Jestliže se kruh neuzavřel, někde se stala chyba. Začněte znovu. V dalším kole si děti mohou vyměnit karty a můžete hrát dál. Zpestřením je hra na čas a pokořování rekordu v dalších hodinách. V dalším kroku můžete k příkladům přidat výsledky. Tedy například: “Kdo má 4 .4 = 16? Já mám 4.4.= 16 “.Běhačka: rozmístěte kartičky s obrázky po třídě nebo venku a rozdejte dětem pracovní list (pro jednoho žáka 1/2). Děti chodí a zapisují ke každému obrázku příklad na násobení včetně výpočtu. Nebo můžete začít sčítáním (namísto 2.4 = 8 napíší 4+4 = 8), případně do jednoho řádku napsat i příklad na sčítání a pod něho na násobení. Kontrola dle přiloženého řešení. K tomuto souboru mohu doporučit k zakoupení i kartičky pro vyvození na tabuli nebo koberci. Najdete je na mém profilu pod názvem “Vyvození násobilky 1 - 5”.Vyvození násobilky 1-5 - Matematika | UčiteléUčitelům.cz
UUCZ-851401
Matematika>Běhací diktát>Domino>Já mám, kdo má>2.>ZŠ – 1. STUPEŇ
60.00