Vyvození násobilky 1-5

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
29
Velikost: 28.87 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 4. 2025
Sdílet:

Násobilka je pro některé děti velmi těžkým učivem, a proto je ideální začít "skupinkováním". Usnadním Vám ho těmito kartičkami, které s dětmi na tabuli či koberci postupně seřadíte a přitom společně vyvodíte násobení i dělení čísly 1-5.

Zároveň děti seznámíte i s násobením číslem 0.

Materiál obsahuje:

  • 30 kartiček s obrázky k násobení (velikost zhruba 8,5 cm)
  • 30 kartiček s příklady k násobení
  • 26 kartiček s příklady sčítání (u násobků 1 nejsou relevantní, proto chybí)
  • 30 kartiček s výsledky - násobky (možno pro přehlednost vytisknout na barevný papír)
  • 30 kartiček s příklady k dělení
  • tento průvodní list s postupem a ukázkou práce na tabuli

 

Práce s materiálem:

  • kartičky vytiskněte a zalaminujte, pro práci na magnetické tabuli opatřete zezadu magnetickou páskou
  • ukázku práce na tabuli nebo koberci najdete na další straně (násobilka 3)
  • násobky čísel 1- 5 vyvozujete postupně po jednom
  • rozdáte dětem kartičky s obrázky talířků s jablky (začnete násobilkou 1)
  • dáte dětem za úkol je na tabuli seřadit pod sebe tak, aby šly logicky postupně za sebou
  • rozdáte kartičky s příklady na sčítání a dáte jim úkol přiřadit je k obrázkům
  • společně si zkontrolujete a poukážete na počty jablíček na jednotlivých talířcích (podívejte se, vždy na každém talíři přibylo 1 jablíčko a ukážete si sčítance v příkladech)
  • následuje rozdání kartiček s příklady na násobení (řeknete si, že tečka mezi čísly je “krát” - znaménko pro násobení). Děti opět zkusí přiřadit kartičky do správných řádků.
  • kontrola - vyvození pojmu násobení a znaménka krát (napište na tabuli dle ukázky na další straně). Zároveň si ukažte, že 1+1+1 = 3 je stejné jako 3krát jedna. Příklady porovnejte s obrázky.
  • rozdejte karty s výsledky - děti opět přiřadí do správných sloupců
  • kontrola a vyvození řady násobků čísla 1 (křídou orámujte všechny násobky a napište nadpis NÁSOBKY ČÍSLA 1.
  • pro toto vyvození jsem záměrně kvůli jednoduchosti nepokračovala násobením číslem 6 -10 (ale můžete si ukázat pokračování již bez obrázků a psát na tabuli již ručně do dalších řad (1+1+1+1+1+1 = 6 , 6 . 1 = 6 atd.
  • pokud máte dost místa na tabuli, pokračujte násobilkou 2 nebo pokračujte v jiné hodině
  • případně rovnou začněte násobilkou 2 a násobky 1 přeskočte. (Ale ukažte si ji, aby děti pochopily, že násobky 1 jsou tehdy, když dáváme různý počet jablíček na 1 talíř (násobky 1)
  • u násobilek 2-5 nakonec můžete vyvodit i dělení přidáním kartiček na dělení a opět porovnat s obrázky. Například: Když rozdělím 6 hrušek na 2 talíře, kolik hrušek bude na každém talíři? (3) Tuto možnost máte i u násobilky 1, ale je divné dělit 5 jablíček na jeden talíř :)


 

Další produkty od autora Kateřina Ivaškovičová

814484
Matematika
1., 2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Postřehovky
Tuto aktivitu ráda zařazuji na začátku hodiny jako rozcvičku. Pracujete buď se zalaminovanými zvířátky, magnetickou
40.00 Kč
820660
Matematika
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Další aktivita pro práci se stovkovou tabulkou. Poslouží k upevnění orientace v číselné řadě do 100, rozvíjí
40.00 Kč
830998
Český jazyk
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
S pomocí tohoto materiálu snadno zábavnou manipulační formou uvedete děti 2. ročníku do učiva o SLOVNÍCH DRUZÍCH. Ve
60.00 Kč
839390
Přírodověda
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
S pomocí těchto karet se žáky ve 3. ročníku vyvodíte nebo v dalších ročnících zopakujete společné znaky živočichů a
90.00 Kč
Vyvození násobilky 1-5 Vyvození násobilky 1-5
Násobilka je pro některé děti velmi těžkým učivem, a proto je ideální začít "skupinkováním". Usnadním Vám ho těmito kartičkami, které s dětmi na tabuli či koberci postupně seřadíte a přitom společně vyvodíte násobení i dělení čísly 1-5.Zároveň děti seznámíte i s násobením číslem 0.Materiál obsahuje:30 kartiček s obrázky k násobení (velikost zhruba 8,5 cm)30 kartiček s příklady k násobení26 kartiček s příklady sčítání (u násobků 1 nejsou relevantní, proto chybí)30 kartiček s výsledky - násobky (možno pro přehlednost vytisknout na barevný papír)30 kartiček s příklady k dělenítento průvodní list s postupem a ukázkou práce na tabuli Práce s materiálem:kartičky vytiskněte a zalaminujte, pro práci na magnetické tabuli opatřete zezadu magnetickou páskouukázku práce na tabuli nebo koberci najdete na další straně (násobilka 3)násobky čísel 1- 5 vyvozujete postupně po jednomrozdáte dětem kartičky s obrázky talířků s jablky (začnete násobilkou 1)dáte dětem za úkol je na tabuli seřadit pod sebe tak, aby šly logicky postupně za sebourozdáte kartičky s příklady na sčítání a dáte jim úkol přiřadit je k obrázkůmspolečně si zkontrolujete a poukážete na počty jablíček na jednotlivých talířcích (podívejte se, vždy na každém talíři přibylo 1 jablíčko a ukážete si sčítance v příkladech)následuje rozdání kartiček s příklady na násobení (řeknete si, že tečka mezi čísly je “krát” - znaménko pro násobení). Děti opět zkusí přiřadit kartičky do správných řádků.kontrola - vyvození pojmu násobení a znaménka krát (napište na tabuli dle ukázky na další straně). Zároveň si ukažte, že 1+1+1 = 3 je stejné jako 3krát jedna. Příklady porovnejte s obrázky.rozdejte karty s výsledky - děti opět přiřadí do správných sloupcůkontrola a vyvození řady násobků čísla 1 (křídou orámujte všechny násobky a napište nadpis NÁSOBKY ČÍSLA 1.pro toto vyvození jsem záměrně kvůli jednoduchosti nepokračovala násobením číslem 6 -10 (ale můžete si ukázat pokračování již bez obrázků a psát na tabuli již ručně do dalších řad (1+1+1+1+1+1 = 6 , 6 . 1 = 6 atd.pokud máte dost místa na tabuli, pokračujte násobilkou 2 nebo pokračujte v jiné hodiněpřípadně rovnou začněte násobilkou 2 a násobky 1 přeskočte. (Ale ukažte si ji, aby děti pochopily, že násobky 1 jsou tehdy, když dáváme různý počet jablíček na 1 talíř (násobky 1)u násobilek 2-5 nakonec můžete vyvodit i dělení přidáním kartiček na dělení a opět porovnat s obrázky. Například: Když rozdělím 6 hrušek na 2 talíře, kolik hrušek bude na každém talíři? (3) Tuto možnost máte i u násobilky 1, ale je divné dělit 5 jablíček na jeden talíř :) 
UUCZ-850350
Matematika>Ostatní>2.>ZŠ – 1. STUPEŇ
80.00