Materiál je zaměřen na podporu rozvoje všímavosti a uvědomovaného prožívání u žáků mladšího školního věku. Obsahuje třicet různorodých aktivit, které jsou koncipovány tak, aby podporovaly soustředění, sebepoznání, emoční regulaci a schopnost vnímat přítomný okamžik.
Aktivity jsou postaveny na principech mindfulness a reflektují potřeby dětí tohoto věkového období. Využívají jednoduché techniky zaměřené na dech, tělesné vnímání, práci s představivostí, pohybové prvky i kreativní činnosti. Důraz je kladen na přístup hravou formou a na to, aby děti měly možnost poznávat všímavost prostřednictvím přirozených a bezpečných podnětů.
Materiál je koncipován tak, aby byl využitelný jak v rámci vyučovacích hodin (např. jako krátká relaxační či aktivační vložka), tak i v ranních komunitních kruzích, při odpoledních aktivitách nebo v rámci preventivních a podpůrných programů školy. Jednotlivé činnosti nevyžadují složité pomůcky, většina z nich je realizovatelná pouze za využití prostředí třídy či školní zahrady.
Doporučené využití spočívá v pravidelném zařazování krátkých mindfulness technik, které postupně vedou k osvojování dovedností v oblasti seberegulace a uvědomování. Materiál je možné adaptovat podle aktuálních potřeb skupiny i jednotlivých žáků.
Tento soubor aktivit je určen jako podpora pedagogům při vytváření bezpečného, podnětného a respektujícího prostředí, které napomáhá duševní pohodě, zdravým vztahům a efektivnímu učení.