Emoce, wellbeing - příběhy, otázky k textu, komunikační karty, aktivity

Kategorie:
Počet stran:
41
Velikost: 6.61 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 1. 2025
Sdílet:

Tento materiál jsem vytvořila s cílem pomoci dětem lépe porozumět emocím – svým vlastním i emocím druhých. Emoce hrají klíčovou roli v životě každého z nás a významně ovlivňují, jak děti komunikují, učí se, řeší problémy a vytvářejí vztahy. Věřím, že příběhy, otázky a aktivity, které zde najdete, vám usnadní práci s tímto důležitým tématem a přinesou do tříd nejen užitečné nástroje, ale také větší porozumění a pocit sounáležitosti.

Proč pracovat s emocemi ve třídě?

  • Porozumění emocím: Děti se naučí rozpoznávat a pojmenovávat své pocity, což jim pomáhá lépe chápat, proč se cítí určitým způsobem.
  • Sdílení emocí: Otázky a diskuze pomohou dětem otevřít se a podpoří schopnost naslouchat ostatním.
  • Zvládání emocí: Aktivity jsou navrženy tak, aby děti učily, jak s emocemi pracovat a jak je zvládat v běžném životě.
  • Budování empatie: Díky příběhům a aktivitám si děti uvědomí, že všechny emoce jsou přirozené a důležité, a naučí se chápat pocity druhých.

Jak materiál používat?

Materiál obsahuje tři hlavní části:

  1. Příběhy o emocích – V příbězích vystupují emoce jako postavy z vesničky Pocitov. Každý příběh přibližuje určitou emoci a ukazuje, jak ji pochopit a zvládat.
  2. Otázky k textu – Otázky pomáhají dětem zamyslet se nad příběhem, ale také nad jejich vlastním prožíváním. Jsou skvělým základem pro diskuzi.
  3. Aktivity a hry – Tyto krátké aktivity pomáhají dětem si probranou emoci prakticky vyzkoušet a ukotvit.

Doporučuji nejdříve přečíst příběh, poté použít otázky k reflexi a zakončit hodinu aktivitou. Tento postup je jednoduchý, ale velmi účinný.

Tipy pro úspěšnou práci s emocemi

  • Vytvořte bezpečné prostředí: Dejte dětem najevo, že je v pořádku sdílet své pocity a že jejich názory a zkušenosti jsou důležité.
  • Modelujte práci s emocemi: Buďte otevření – sdílejte přiměřeně své vlastní pocity a ukažte, jak je zvládáte.
  • Naslouchejte: Když děti sdílí své pocity, věnujte jim plnou pozornost. I jednoduché uznání emocí může být pro dítě velkou podporou.
  • Pracujte pravidelně: Zařaďte téma emocí do výuky pravidelně – ať už v třídnických hodinách, komunitním kruhu nebo při výuce češtiny.
  • Přizpůsobte se dětem: Každý kolektiv je jedinečný. Pokud cítíte, že by bylo vhodné materiál upravit nebo doplnit, neváhejte.

Význam práce s emocemi

Práce s emocemi není jen o momentální pohodě dětí, ale o budování dovedností, které využijí po celý život. Rozpoznávání a zvládání emocí pomáhá dětem rozvíjet empatii, spolupráci, sebevědomí i schopnost řešit konflikty. A co je nejdůležitější – učí se, že každá emoce je přirozená a že s ní lze pracovat.

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

659796
Vlastivěda
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Lapbook
Lapbook obsahuje vlajku k vybarvení, bludiště, spojování stínů s obrázky a doplňování - dolepování řady s obrázky.
30.00 Kč
630518
Matematika
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Materiál obsahuje řadu 0-20 (číslo a počet). Slouží k výzdobě do třídy. Vše si vytiskněte a zalaminujte. Můžete
40.00 Kč
730589
Český jazyk
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Vánoční svetry jsou zábavný a interaktivní výukový materiál, který můžete využít k rozvoji čtení s porozuměním
40.00 Kč
709899
Vlastivěda
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Stezka obsahuje 7 otázek se třemi odpověďmi. Žáci zvolí správnou odpověď a písmeno vedle odpovědi si napíší na lístek s
35.00 Kč
Emoce, wellbeing - příběhy, otázky k textu, komunikační karty, aktivity Emoce, wellbeing - příběhy, otázky k textu, komunikační karty, aktivity
Tento materiál jsem vytvořila s cílem pomoci dětem lépe porozumět emocím – svým vlastním i emocím druhých. Emoce hrají klíčovou roli v životě každého z nás a významně ovlivňují, jak děti komunikují, učí se, řeší problémy a vytvářejí vztahy. Věřím, že příběhy, otázky a aktivity, které zde najdete, vám usnadní práci s tímto důležitým tématem a přinesou do tříd nejen užitečné nástroje, ale také větší porozumění a pocit sounáležitosti.Proč pracovat s emocemi ve třídě?Porozumění emocím: Děti se naučí rozpoznávat a pojmenovávat své pocity, což jim pomáhá lépe chápat, proč se cítí určitým způsobem.Sdílení emocí: Otázky a diskuze pomohou dětem otevřít se a podpoří schopnost naslouchat ostatním.Zvládání emocí: Aktivity jsou navrženy tak, aby děti učily, jak s emocemi pracovat a jak je zvládat v běžném životě.Budování empatie: Díky příběhům a aktivitám si děti uvědomí, že všechny emoce jsou přirozené a důležité, a naučí se chápat pocity druhých.Jak materiál používat?Materiál obsahuje tři hlavní části:Příběhy o emocích – V příbězích vystupují emoce jako postavy z vesničky Pocitov. Každý příběh přibližuje určitou emoci a ukazuje, jak ji pochopit a zvládat.Otázky k textu – Otázky pomáhají dětem zamyslet se nad příběhem, ale také nad jejich vlastním prožíváním. Jsou skvělým základem pro diskuzi.Aktivity a hry – Tyto krátké aktivity pomáhají dětem si probranou emoci prakticky vyzkoušet a ukotvit.Doporučuji nejdříve přečíst příběh, poté použít otázky k reflexi a zakončit hodinu aktivitou. Tento postup je jednoduchý, ale velmi účinný.Tipy pro úspěšnou práci s emocemiVytvořte bezpečné prostředí: Dejte dětem najevo, že je v pořádku sdílet své pocity a že jejich názory a zkušenosti jsou důležité.Modelujte práci s emocemi: Buďte otevření – sdílejte přiměřeně své vlastní pocity a ukažte, jak je zvládáte.Naslouchejte: Když děti sdílí své pocity, věnujte jim plnou pozornost. I jednoduché uznání emocí může být pro dítě velkou podporou.Pracujte pravidelně: Zařaďte téma emocí do výuky pravidelně – ať už v třídnických hodinách, komunitním kruhu nebo při výuce češtiny.Přizpůsobte se dětem: Každý kolektiv je jedinečný. Pokud cítíte, že by bylo vhodné materiál upravit nebo doplnit, neváhejte.Význam práce s emocemiPráce s emocemi není jen o momentální pohodě dětí, ale o budování dovedností, které využijí po celý život. Rozpoznávání a zvládání emocí pomáhá dětem rozvíjet empatii, spolupráci, sebevědomí i schopnost řešit konflikty. A co je nejdůležitější – učí se, že každá emoce je přirozená a že s ní lze pracovat.
UUCZ-762782
Nezařazené k předmětu>Ostatní>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>😀 Emoce>🌈 Wellbeing
45.00