POCITY, EMOCE

Kategorie:
Téma:
Počet stran:
13
Velikost: 14.27 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 6. 2024
Sdílet:

Použití obrázků ve výuce podporuje emocionální inteligenci žáků, jejich schopnost komunikovat o svých pocitech a porozumění pocitům druhých, což je důležitou součástí jejich celkového rozvoje.

co materiál obsahuje

  • 54 kartiček (27 obrázků + 27 napsaných pocitů)
  • 20 obrázků dětí s knihou, které při čtení prožívají různé emoce a pocity

popis využití

ČTENÁŘSKÉ LEKCE

  • Použitím obrázků mohou děti rozšiřovat svou slovní zásobu o názvy různých emocí (pocitů) a zároveň se je naučit popisovat. Společně si vysvětlete, co jednotlivá slova znamenají, kdy je vhodné je použít.
  • NĚČTENÁŘI - po vyslechnutí příběhu nebo kapitoly žáci pracují s kartičkami. Rozdejte je do skupinek, žáci vybírají pocity, které v nich přečtení textu vyvolalo. Ptejte se, jaké pocity měla hlavní postava, proč si to myslí? Nechte je příběh dál rozebrat a povídat si o něm.

TŘÍDNICKÉ HODINY

  • Obrázky mohou pomoci dětem identifikovat různé emoce, které právě prožívají. Je to důležité zvláště pro mladší děti, které se teprve učí své pocity rozpoznávat.

EMPATIE

  • Diskutujte společně o tom, co mohou postavy na obrázcích cítit a proč, rozvíjíte tak jejich empatii a porozumění pocitům druhých.

POCIT DNE

  • Každé ráno děti vyberou obrázek, který nejlépe odpovídá jejich aktuálnímu pocitu, umístí ho na tabuli. Mohou se také podělit s ostatními, proč se tak cítí. Rozvíjíte jejich sebereflexi a otevíráte možnost sdílet emoce ve skupině (určitě to není pro každého).

PŘÍBĚHY S POCITY - DÍLNY PSANÍ

  • Děti dostanou obrázek s emocí a mají za úkol vymyslet krátký příběh, který vysvětluje, proč se postava cítí tak, jak je na obrázku znázorněno. Podporujete jejich kreativní myšlení a opět hlubší porozumění emocí.

 

 

Lze vytisknout jako brožuru.
 

Další produkty od autora Zuzana Štěpánková

312956
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Lapbook
pravidla dílny čtení, představení čtenáře (8 otázek), knihovna (pro rychlý záznam přečtených knih), čtenářské vizitky
45.00 Kč
526763
Český jazyk
2.
Ostatní
Průřez učiva druhým ročníkem. Děti sledují a hodnotí svůj posun. A vy máte podklady pro konzultace, tripartity nebo
40.00 Kč
312411
Matematika
1., 2.
Ostatní
Matematická hra hrací plán 64 kartiček s příklady (+ - bez přechodu přes desítku do deseti) 64 kartiček s příklady (+ -
25.00 Kč
578458
Český jazyk
3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Celoroční průřez učiva je samozřejmostí! Ale mapy obsahují i otázky k sebereflexi, hodnocení třídního kolektivu
45.00 Kč
POCITY, EMOCE POCITY, EMOCE
Použití obrázků ve výuce podporuje emocionální inteligenci žáků, jejich schopnost komunikovat o svých pocitech a porozumění pocitům druhých, což je důležitou součástí jejich celkového rozvoje.co materiál obsahuje54 kartiček (27 obrázků + 27 napsaných pocitů)20 obrázků dětí s knihou, které při čtení prožívají různé emoce a pocitypopis využitíČTENÁŘSKÉ LEKCEPoužitím obrázků mohou děti rozšiřovat svou slovní zásobu o názvy různých emocí (pocitů) a zároveň se je naučit popisovat. Společně si vysvětlete, co jednotlivá slova znamenají, kdy je vhodné je použít.NĚČTENÁŘI - po vyslechnutí příběhu nebo kapitoly žáci pracují s kartičkami. Rozdejte je do skupinek, žáci vybírají pocity, které v nich přečtení textu vyvolalo. Ptejte se, jaké pocity měla hlavní postava, proč si to myslí? Nechte je příběh dál rozebrat a povídat si o něm.TŘÍDNICKÉ HODINYObrázky mohou pomoci dětem identifikovat různé emoce, které právě prožívají. Je to důležité zvláště pro mladší děti, které se teprve učí své pocity rozpoznávat.EMPATIEDiskutujte společně o tom, co mohou postavy na obrázcích cítit a proč, rozvíjíte tak jejich empatii a porozumění pocitům druhých.POCIT DNEKaždé ráno děti vyberou obrázek, který nejlépe odpovídá jejich aktuálnímu pocitu, umístí ho na tabuli. Mohou se také podělit s ostatními, proč se tak cítí. Rozvíjíte jejich sebereflexi a otevíráte možnost sdílet emoce ve skupině (určitě to není pro každého).PŘÍBĚHY S POCITY - DÍLNY PSANÍDěti dostanou obrázek s emocí a mají za úkol vymyslet krátký příběh, který vysvětluje, proč se postava cítí tak, jak je na obrázku znázorněno. Podporujete jejich kreativní myšlení a opět hlubší porozumění emocí.  Lze vytisknout jako brožuru. 
UUCZ-598991
Nezařazené k předmětu>Pexeso>Ostatní>ZŠ – 1. STUPEŇ>😀 Emoce
30.00