Emoční kartičky jsou skvělým nástrojem pro lepší porozumění emocím vašich žáků.
Obsah materiálu:
- 13 kartiček s emocemi
- okruh otázek pro 1. - 3. ročník
- okruh otázek pro 4. - 5. ročník
Jak s kartičkami pracuji já:
Emoce jsou důležité, proto máme s dětmi každý den svůj rituál „Na slovíčko s emocemi“.
Po příchodu do třídy si žáci umístí své jméno na kartičku s emocí, kterou právě cítí. Na začátku hodiny si pak společně povídáme o tom, jak se kdo má a proč. Každý dostane svůj prostor, ale nikdo není nucen mluvit.
Tento čas nám umožňuje si navzájem lépe porozumět, zároveň žáky nenápadně učí vyjadřovat své pocity a zlepšuje mluvený projev. Pokud se v průběhu dne jejich emoce změní, často to sami přijdou oznámit, nebo si změny všimnu a promluvíme si o nich.