Formativní hodnocení v mateřské škole (MŠ) je proces průběžného sledování a hodnocení pokroku dítěte, které se zaměřuje na podporu jeho učení a rozvoje. Není zaměřeno na známkování, ale na poskytování zpětné vazby a vedení k dalšímu učení.
Důležité je si uvědomit, že formativní hodnocení není jednorázová aktivita, ale kontinuální proces, který je nedílnou součástí vzdělávacího procesu v mateřské škole. Zpětná vazba by měla být pozitivní, podpůrná a zaměřená na povzbuzení dítěte k dalšímu učení.
Diagnostika se sebereflexí je jedním z nástrojem formativního hodnocení, kdy si dítě samo ověří své znalosti a zkouší si zhodnotit své pokroky. V další fázi se zamyslí, v čem by se chtělo zlepšit - zda by chtělo od nás pomoct a co by se ještě chtělo naučit.
Soubor obsahuje:
- desatero formativního hodnocení
- úvodní stranu Diagnostiky /kluk-holka/ + 6 hodnotících stran
- omalovánka školáka, školačky