Formativní hodnocení - soubor aktivit

Kategorie:
Počet stran:
67
Velikost: 7.05 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Čammrda
Nahráno:
Naposledy upraveno:
30. 12. 2024
Sdílet:

Formativní hodnocení je proces, který učitelé používají k podpoře učení žáků během vzdělávacího procesu. Na rozdíl od sumativního hodnocení, které hodnotí vědomosti studentů na konci učební jednotky nebo semestru, formativní hodnocení se zaměřuje na průběžné sledování a podporu učení.

Jeho hlavním cílem je identifikovat silné stránky a oblasti, které vyžadují další rozvoj, a poskytnout učitelům i studentům zpětnou vazbu, která pomáhá vylepšit výukový proces. Tato metoda umožňuje učitelům přizpůsobit výuku aktuálním potřebám studentů a zároveň motivuje studenty k lepšímu pochopení učiva a aktivnímu zapojení do výuky.

Formativní hodnocení může mít mnoho podob – od jednoduchých ústních otázek, přes domácí úkoly, krátké testy, projekty, až po portfolia nebo sebehodnocení. Klíčem je zapojení studentů do procesu hodnocení a reflexe, což podporuje jejich schopnost samostatného myšlení a kritického hodnocení vlastní práce.

Využitím formativního hodnocení vytváříme podporující a pozitivní prostředí v třídě, kde se žáci necítí ohroženi hodnocením, ale vnímají ho jako cestu k lepšímu porozumění a ovládnutí učiva. Tato metoda také podporuje inkluzivní vzdělávací praxi, protože respektuje individuální tempo učení každého studenta a podporuje rozvoj každého jedince podle jeho nebo jejích osobních potřeb a schopností.

Význam formativního hodnocení spočívá ve vytváření pevného základu pro celoživotní učení, kde je důraz kladen na proces učení, nikoli pouze na výsledek. Tím, že se studenti učí reflektovat nad vlastním učením a využívat zpětnou vazbu pro svůj další rozvoj, stávají se aktivními účastníky svého vzdělávání.
 

Soubor obsahuje:

  • Reflexe a sebereflexe
  • Semafor
  • Hlasovací kartičky
  • Propustky z hodiny
  • Cílové karty
  • Mám splněno?
  • Plakáty do třídy
  • Šablonu na kvízové otázky
  • Odměňovací kartičky
  • Hodnocení testů žáků

Další produkty od autora Čammrda

621297
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Výzdoba třídy
Přivítejte své žáky s úsměvem! Na našem e-shopu najdete nádhernou girlandu "Vítejte" ve formátu PDF, kterou snadno
37.00 Kč
657799
Pracovní činnosti
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Objevte náš unikátní kooperativní obrázek, který je ideální pro rozvoj spolupráce, kreativity a týmových dovedností u
49.00 Kč
674255
Výtvarná výchova
MŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Zahajte letošní podzimní sezónu stylově s naší girlandou s nápisem "STRAŠIDELNÁ ZÁBAVA ZAČÍNÁ". Tento PDF soubor
37.00 Kč
737162
Prvouka
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Nový rok – Diskuzní kartičky Začněte nový rok s inspirativními a zábavnými aktivitami díky našemu speciálnímu PDF
45.00 Kč
Formativní hodnocení - soubor aktivit Formativní hodnocení - soubor aktivit
Formativní hodnocení je proces, který učitelé používají k podpoře učení žáků během vzdělávacího procesu. Na rozdíl od sumativního hodnocení, které hodnotí vědomosti studentů na konci učební jednotky nebo semestru, formativní hodnocení se zaměřuje na průběžné sledování a podporu učení.
Jeho hlavním cílem je identifikovat silné stránky a oblasti, které vyžadují další rozvoj, a poskytnout učitelům i studentům zpětnou vazbu, která pomáhá vylepšit výukový proces. Tato metoda umožňuje učitelům přizpůsobit výuku aktuálním potřebám studentů a zároveň motivuje studenty k lepšímu pochopení učiva a aktivnímu zapojení do výuky.Formativní hodnocení může mít mnoho podob – od jednoduchých ústních otázek, přes domácí úkoly, krátké testy, projekty, až po portfolia nebo sebehodnocení. Klíčem je zapojení studentů do procesu hodnocení a reflexe, což podporuje jejich schopnost samostatného myšlení a kritického hodnocení vlastní práce.Využitím formativního hodnocení vytváříme podporující a pozitivní prostředí v třídě, kde se žáci necítí ohroženi hodnocením, ale vnímají ho jako cestu k lepšímu porozumění a ovládnutí učiva. Tato metoda také podporuje inkluzivní vzdělávací praxi, protože respektuje individuální tempo učení každého studenta a podporuje rozvoj každého jedince podle jeho nebo jejích osobních potřeb a schopností.Význam formativního hodnocení spočívá ve vytváření pevného základu pro celoživotní učení, kde je důraz kladen na proces učení, nikoli pouze na výsledek. Tím, že se studenti učí reflektovat nad vlastním učením a využívat zpětnou vazbu pro svůj další rozvoj, stávají se aktivními účastníky svého vzdělávání. Soubor obsahuje:Reflexe a sebereflexeSemaforHlasovací kartičkyPropustky z hodinyCílové kartyMám splněno?Plakáty do třídyŠablonu na kvízové otázkyOdměňovací kartičkyHodnocení testů žáků
UUCZ-747105
Nezařazené k předmětu>Ostatní>1.>2.>3.>4.>5.>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📝 Sebehodnocení>🌈 Wellbeing
95.00