Materiál obsahuje 26 obrázků s různými projevy chování – vhodného i nevhodného. Ke každému obrázku patří krátký příběh a otázky, ty doporučuji tisknout na druhou stranu karty. Celkem je tedy součástí sady 26 příběhů a záznamový arch.
Vhodné pro:
- 3.–5. ročník – celý materiál (obrázky + příběhy + otázky)
- 2. ročník – doporučuji využít pouze obrázkové kartičky, protože texty příběhů by pro děti mohly být příliš náročné.
Jak s materiálem pracovat:
- Zelená/červená karta – učitelka ukáže kartičku s obrázkem a žáci rozhodují, zda je chování vhodné (zelená karta) nebo nevhodné (červená karta). → vhodné pro mladší žáky (karty nejsou součástí materiálu)
- Přiřazování příběhů – každý žák (nebo skupinka) dostane několik kartiček s příběhy. Ty mají písmeno A-Z (mimo písmeno CH). Jejich úkolem je najít k příběhu správný obrázek. Obrázky mají čísla 1-26. Číslo a písmeno pak zapíší do záznamového archu.
- Diskuze ve třídě – učitelka přečte příběh, žáci hledají odpovědi na otázky a společně diskutují.
- Pantomima - žáci mohou předvést situaci s kartičky a ostatní hádají. Pak mohou o situaci diskutovat.
Materiál je vhodný na začátek školního roku při stanovování třídních pravidel.