Materiál „Moje pololetí“ je určen pro žáky 1.–3. třídy k sebereflexi na konci pololetí. Cílem je pomoci dětem uvědomit si své pokroky, návyky a přístup ke školní práci.
Jak s materiálem pracovat:
Představení aktivity:
- Učitel vysvětlí žákům, že budou hodnotit své dovednosti, chování a aktivity v rámci uplynulého pololetí.
- Povzbuzujte žáky, aby byli upřímní a reflektovali své skutečné pocity a názory.
Práce s materiálem:
- Formulář obsahuje několik oblastí, například:
- Počet holek a kluků ve třídě – žáci doplní čísla.
- Předměty (Český jazyk, Matematika, Prvouka) – žáci si mohou připomenout, co se naučili.
- Parťák v lavici – prostor pro jméno spolužáka/spolužačky, se kterým žák trávil toto pololetí.
- Sebehodnocení v kategoriích jako spolupráce, domácí úkoly, aktivita apod. (škála 1–5, kde 1 = výborné, 5 = nejhorší).
- Podpis – žáci potvrdí vlastní hodnocení.
Reflexe a diskuse:
- Po vyplnění listu můžete s žáky individuálně nebo společně diskutovat o jejich odpovědích:
- Co se jim dařilo?
- Na čem by chtěli pracovat v dalším pololetí?
- Povzbuzujte pozitivní zpětnou vazbu a nastavte realistická zlepšení.
Následné kroky:
- Formulář může posloužit jako podklad pro konzultace s rodiči nebo jako podklad pro plánování aktivit do dalšího období.
Tipy pro práci s různými třídami:
•1. třída: Doporučuje se více vysvětlování a společná práce na formuláři.
•2.–3. třída: Žáci mohou pracovat samostatně, ale s možností konzultace.