Neříkej to slovo! Mikuláš, anděl, čert

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
5
Velikost: 5.28 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 11. 2025
-20 % 39 Kč
31,2 Kč
Sdílet:

Materiál Neříkej to slovo! – Mikuláš je vzdělávací pomůcka určená pro 1. stupeň ZŠ. Prostřednictvím hry na rozšiřování slovní zásoby, porozumění a popisu pojmů děti aktivně procvičují komunikaci, naslouchání a logické myšlení.

Cílem materiálu je rozvíjet komunikační dovednosti, slovní zásobu a schopnost vyjádřit se přesně a srozumitelně.

Děti se učí porozumět významu slov, hledat vhodné výrazy pro popis jevů a formulovat myšlenky bez používání nejběžnějších asociací.

Aktivita přispívá k rozvoji myšlení, představivosti, schopnosti koncentrace a spolupráce ve skupině.

Téma zimy umožňuje dětem navazovat na vlastní zkušenosti, pozorování a zážitky z každodenního života.

Pedagog připraví 36 kartiček se zimními pojmy. Každá kartička obsahuje jedno slovo k hádání a pět zakázaných slov, která se nesmí při popisu použít.

Děti se rozdělí do dvojic nebo malých skupin. Jeden hráč dostane kartičku a snaží se pojem popsat tak, aby nepoužil žádné ze zakázaných slov.

Ostatní hádají. Pokud pojem uhodnou, tým získává bod. Poté se hráči střídají.

Obměny práce:

  • Pantomima – děti pojem znázorní beze slov.
  • Na čas – každé vysvětlování trvá např. 30 sekund.
  • Běhací varianta – kartičky jsou rozmístěny po třídě, děti běhají pro nové pojmy.
  • Tvořivá varianta – děti samy vytvářejí nové karty a navrhují zakázaná slova.

Didaktické zdůvodnění

Materiál využívá princip hry jako přirozené a efektivní formy učení.

Podporuje jazykový rozvoj, logické uvažování a sociální dovednosti dětí.

Při hře děti aktivně přemýšlejí o významu slov, hledají nové způsoby, jak popsat známé pojmy, a zároveň se učí naslouchat a reagovat na ostatní.

Tato aktivita rozvíjí slovní zásobu, porozumění řeči, vyjadřování, fantazii, spolupráci a schopnost sebeovládání při dodržování pravidel.

Toto téma je dětem blízké a umožňuje propojit jazykový rozvoj s poznáváním přírody a běžných jevů kolem nich.

Vazba na kompetence dle RVP PV

  • Kompetence k učení: dítě získává nové poznatky, rozšiřuje slovní zásobu, pojmenovává předměty a děje, všímá si souvislostí.
  • Kompetence komunikativní: dítě vyjadřuje myšlenky, reaguje na otázky, domlouvá se s ostatními, učí se přesně formulovat a naslouchat.
  • Kompetence sociální a personální: spolupracuje s vrstevníky, respektuje pravidla, učí se střídání rolí, prožívá radost z úspěchu druhých.
  • Kompetence k řešení problémů: hledá jiné cesty vyjádření, přemýšlí o tom, jak něco sdělit nepřímo, rozvíjí tvořivé myšlení.
  • Kompetence pracovní: dodržuje pravidla hry, manipuluje s kartičkami, dokončuje zadanou činnost, pečuje o pomůcky.

Doporučení pro práci a tisk

Kartičky je vhodné vytisknout na tvrdší papír, případně zalaminovat pro delší životnost.

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

955267
Český jazyk - čtení
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Tento materiál je určen pro práci žáků 2.–3. ročníku základní školy. Slouží k rozvoji čtenářských dovedností, podpoře
45.00 Kč
-20 % 45 Kč
36 Kč
735357
Český jazyk - čtení
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Tento materiál je určen pro pedagogy k využití při výuce během adventního období. Slouží k interaktivnímu a zábavnému
35.00 Kč
-20 % 35 Kč
28 Kč
694569
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Lapbook
Lapbook na téma sv. Martin obsahuje bludiště, grafomotoriku, spojování obrázků se stíny, lepení obrázků a pokračování v
30.00 Kč
-20 % 30 Kč
24 Kč
610969
Nezařazené k předmětu
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Diplomy, Pochvaly, Medaile
Tato tematická sada byla vytvořena pro slavnostní přivítání budoucích žáků 1. třídy. Všechny prvky jsou navrženy tak
45.00 Kč
-20 % 45 Kč
36 Kč
Neříkej to slovo! Mikuláš, anděl, čert Neříkej to slovo! Mikuláš, anděl, čert
Materiál Neříkej to slovo! – Mikuláš je vzdělávací pomůcka určená pro 1. stupeň ZŠ. Prostřednictvím hry na rozšiřování slovní zásoby, porozumění a popisu pojmů děti aktivně procvičují komunikaci, naslouchání a logické myšlení.Cílem materiálu je rozvíjet komunikační dovednosti, slovní zásobu a schopnost vyjádřit se přesně a srozumitelně.Děti se učí porozumět významu slov, hledat vhodné výrazy pro popis jevů a formulovat myšlenky bez používání nejběžnějších asociací.Aktivita přispívá k rozvoji myšlení, představivosti, schopnosti koncentrace a spolupráce ve skupině.Téma zimy umožňuje dětem navazovat na vlastní zkušenosti, pozorování a zážitky z každodenního života.Pedagog připraví 36 kartiček se zimními pojmy. Každá kartička obsahuje jedno slovo k hádání a pět zakázaných slov, která se nesmí při popisu použít.Děti se rozdělí do dvojic nebo malých skupin. Jeden hráč dostane kartičku a snaží se pojem popsat tak, aby nepoužil žádné ze zakázaných slov.Ostatní hádají. Pokud pojem uhodnou, tým získává bod. Poté se hráči střídají.Obměny práce:Pantomima – děti pojem znázorní beze slov.Na čas – každé vysvětlování trvá např. 30 sekund.Běhací varianta – kartičky jsou rozmístěny po třídě, děti běhají pro nové pojmy.Tvořivá varianta – děti samy vytvářejí nové karty a navrhují zakázaná slova.Didaktické zdůvodněníMateriál využívá princip hry jako přirozené a efektivní formy učení.Podporuje jazykový rozvoj, logické uvažování a sociální dovednosti dětí.Při hře děti aktivně přemýšlejí o významu slov, hledají nové způsoby, jak popsat známé pojmy, a zároveň se učí naslouchat a reagovat na ostatní.Tato aktivita rozvíjí slovní zásobu, porozumění řeči, vyjadřování, fantazii, spolupráci a schopnost sebeovládání při dodržování pravidel.Toto téma je dětem blízké a umožňuje propojit jazykový rozvoj s poznáváním přírody a běžných jevů kolem nich.Vazba na kompetence dle RVP PVKompetence k učení: dítě získává nové poznatky, rozšiřuje slovní zásobu, pojmenovává předměty a děje, všímá si souvislostí.Kompetence komunikativní: dítě vyjadřuje myšlenky, reaguje na otázky, domlouvá se s ostatními, učí se přesně formulovat a naslouchat.Kompetence sociální a personální: spolupracuje s vrstevníky, respektuje pravidla, učí se střídání rolí, prožívá radost z úspěchu druhých.Kompetence k řešení problémů: hledá jiné cesty vyjádření, přemýšlí o tom, jak něco sdělit nepřímo, rozvíjí tvořivé myšlení.Kompetence pracovní: dodržuje pravidla hry, manipuluje s kartičkami, dokončuje zadanou činnost, pečuje o pomůcky.Doporučení pro práci a tiskKartičky je vhodné vytisknout na tvrdší papír, případně zalaminovat pro delší životnost.
UUCZ-1029690
Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🎠 Svatý Martin
39.00